Skifte øverste bærearme på A6 4F ... føj
: 16/05/2019 19:19
Havde ikke lige adgang til ilt & gas, men jeg tvivler faktisk på det havde ændret noget.
Den bolt der holder de 2 bærearme på plads ved at sikre "kugleledsakslerne" er meget lang... den havde selvfølgelig sat sig godt og grundigt fast.
WD40 i rigelige mængder og god tid samt megen tålmodighed med både hammer og slagnøgle endte alligevel med en brækket bolt... og den brækkede selvfølgelig lige under hovedet... dvs. plant med det den sad fast i !!!!
Den første endte med at blive min "læretid"... 6 timer senere var bolten boret ud nogle få mm af gangen for ikke at ødelægge hullet.
Undervejs forsøgte jeg at banke den ud, men forgæves. Først da der manglede ca. 1cm lykkedes det.
Den anden side angreb jeg med lidt mere ligegyldighed. Havde sq ikke tålmodighed til endnu 6 timer med boremaskine, skruetrækker og hammer.
Frem med vinkelsliber og skære bolten over i 3 dele.
Derefter samme fremgangsmåde, men nu kunne jeg halvvejs igennem de 3 stykker banke dem løs og trække dem ud med en "skrueudtrækker" og det sidste stykke kunne bankes bagud.
Se billederne hvor jeg skar ind i slidserne igennem bolten og selvfølgelig ind i de defekte bærearme. Denne side tog kun 2 timer [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink
Den bolt der holder de 2 bærearme på plads ved at sikre "kugleledsakslerne" er meget lang... den havde selvfølgelig sat sig godt og grundigt fast.
WD40 i rigelige mængder og god tid samt megen tålmodighed med både hammer og slagnøgle endte alligevel med en brækket bolt... og den brækkede selvfølgelig lige under hovedet... dvs. plant med det den sad fast i !!!!
Den første endte med at blive min "læretid"... 6 timer senere var bolten boret ud nogle få mm af gangen for ikke at ødelægge hullet.
Undervejs forsøgte jeg at banke den ud, men forgæves. Først da der manglede ca. 1cm lykkedes det.
Den anden side angreb jeg med lidt mere ligegyldighed. Havde sq ikke tålmodighed til endnu 6 timer med boremaskine, skruetrækker og hammer.
Frem med vinkelsliber og skære bolten over i 3 dele.
Derefter samme fremgangsmåde, men nu kunne jeg halvvejs igennem de 3 stykker banke dem løs og trække dem ud med en "skrueudtrækker" og det sidste stykke kunne bankes bagud.
Se billederne hvor jeg skar ind i slidserne igennem bolten og selvfølgelig ind i de defekte bærearme. Denne side tog kun 2 timer [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]
Sendt fra min Note8 med Tapatalk
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink