Fejl på level censor adaptiv undervogn?

Indlæg om undervogn
Besvar
MuxiP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26/12/2014 21:31

Fejl på level censor adaptiv undervogn?

Indlæg af MuxiP »

Hej Folkens.
Min Audi A6 fra 08 melder fejl på niveau censor til adaptiv undervogn.
Typisk når man starter kan man køre alt fra ca. 2 til 20 km. inden den kommer med fejllampen til undervognen og den slår fra i MMI'en. Når jeg udlæser fejl på den skriver den mekanisk fejl på niveau censor. Problemet er den ikke skriver højre eller venstre, for eller bag? Så står og ved ikke hvad jeg skal skifte ud over alle 4 højdefølerer:/ Det skal lige nævnes bilen er sænket med VCDS tester og alt efter hvilken mode undervognene står i er tiden inden fejlen melder sig forskellig. Undervognen fungere som den skal i de forskellige niveauer inden fejlampen aktiveres. Nogen der har ide om hvad jeg gør for og finde den defekte føler??
På forhånd tak.

MVH Martin.
Fink
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 4/09/2008 21:16

Re: Fejl på level censor adaptiv undervogn?

Indlæg af Fink »

Prøv at sætte VCDS på og gå ind i måleblokke. I en af grupperne kan du udlæse værdierne fra alle 4 niveau-sensorer samtidigt. Så er det bare at køre en tur og se hvilken sensor der giver mærkelige værdier.
MuxiP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26/12/2014 21:31

Re: Fejl på level censor adaptiv undervogn?

Indlæg af MuxiP »

Ja det kunne være en mulighed vil jeg lige prøve. Syntes bare det sjovt fejlkoden ikk beskriver hvilken enhed der kommer uden for tolerance. Tænker bare om det er noget helt 3. der spiller ind?
Fink
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 4/09/2008 21:16

Re: Fejl på level censor adaptiv undervogn?

Indlæg af Fink »

Hvis kompressoren er ved at være lidt træt, så dens kapacitet er nedsat (slidt stempelring eller tilstoppet fugrfilter) kan den godt smide mærkelige fejlkoder. Så tager det lang tid når bilen skal hæves. Men du skriver den kører fint op så lyder mere som en sensor.

Hvor meget er den justeret ned. For meget?
Prøv at sætte den tilbage til normal højde og se om fejlen forsvinder
Besvar

Tilbage til "Undervogn"