Slør kardan eller

Indlæg om undervogn
Besvar
KHN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4/02/2015 15:00

Slør kardan eller

Indlæg af KHN »

Hej
Jeg har rystelser i undervognen. Jeg ved at den kardan som er monteret har lidt slør i midterlejet. Er der nogen der ved om min bil / audi generelt er følsom overfor kardan som måske ikke er som ny eller ?

Mvh. Kenn

Audi A6 avant 2009, 3.0 TDI..quattro
Bil: Audi A6 3,0 TDI quattro Avant , S-line 2009
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Slør kardan eller

Indlæg af Bjørn T »

KHN skrev:Hej
Jeg har rystelser i undervognen. Jeg ved at den kardan som er monteret har lidt slør i midterlejet. Er der nogen der ved om min bil / audi generelt er følsom overfor kardan som måske ikke er som ny eller ?

Mvh. Kenn

Audi A6 avant 2009, 3.0 TDI..quattro

Jeg har lige skiftet kardan på min quattro. Den havde nogle underlige "gnaske" lyde ved langsom kørsel under acceleration, samtidig var der også rystelser.
Gnaske lydene kom fra forreste leje på kardanen. Fedtet var blevet stegt af katalysatorene. Det var fuldstændig indtørret. Rystelserne kom fra midterlejet.
Jeg fandt en brugt på Ebay som virker fint. Den fik selvfølgelig ny fedt i begge ender. (y)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
KHN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: 4/02/2015 15:00

Re: Slør kardan eller

Indlæg af KHN »

Hej Bjørn
Der er ingen "gnaske" lyde fra min kardan. Men vibrationer imellem 110-145 km/t. men mit spørgsmål var mere, om audi i min model er følsom over for evt. lidt slør i en kardan ?
Bil: Audi A6 3,0 TDI quattro Avant , S-line 2009
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Slør kardan eller

Indlæg af Bjørn T »

KHN skrev:Hej Bjørn
Der er ingen "gnaske" lyde fra min kardan. Men vibrationer imellem 110-145 km/t. men mit spørgsmål var mere, om audi i min model er følsom over for evt. lidt slør i en kardan ?


Desværre er der så mange steder på en quattro (11 kardanled og et hav af bøsninger) hvor der kan opstå rystelser, så det er utroligt svært at gætte sig til årsagen. :(
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Undervogn"