A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg om undervogn
Besvar
B@NG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 10/02/2014 22:33

A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af B@NG »

Hej med jer! :D

Så er det vist på tide at få bilen sænket!

Jeg overvejer en komplet undervogn, men synes ikke jeg vil ofre pengene pt. "Da jeg er i gang med et større husprojekt".

Bilen er født med en org. S-Line undervogn!

---------------------

Jeg kigget lidt rundt på nettet, på her og andre forummer, og har fundet en del andre tråde om fjedresænkning.
Men måske I kan hjælpe!

Nogle her der har erfaring med Eibachs Sportline, efter specs. sænker denne Fronten: 50mm og Rear: 40mm.
Min front er også en smule højere end bagenden - Så denne må passe ret godt?

Jeg har dog også lureret lidt på H&R's fjedre, som sænker 40/40mm.

Jeg ønsker ikke at ødelægge komforten, men kan simpelthen ikke leve med bilen svæver.

Har I erfaring med komforten efter en af overnævnte sænkninger?

På forhånd tak!
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af Sagild »

Så vidt jeg husker sænker s-line undervognen standard med 20 mm. og typisk er opgivelser på fjedre, fra en standard undervogn. Så det er altså kun differencen mellem de 20 mm og det som fjedrene sænker som du reelt får ud af at skifte fjedre.

Jeg har haft både Eibach (på min A3) og H&R (på min A5) og jeg har været glad for begge to. Jeg erindrer det som om at A3'eren var hårdere at køre end A5'eren men det er virkelig svært at bedømme da det er noget tid siden med A3'eren.
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
B@NG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 10/02/2014 22:33

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af B@NG »

Tak for svaret :)

Det vil sige jeg egentlig kun får et drop på 20mm, se det er jo ikke meget :(

Kan være jeg skal overveje komplet undervogn en ekstra gang?

Hvad vil I her anbefale, igen skal den være komfortabel at køre i.

Pft! :)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af Høy »

Har haft både H&R og KW i en C5 S6. KW var klart til den komfortable side, mens H&R var ret hardcore.

H&R sad i bilen, da jeg købte den, og jeg skiftede efter nogen tid, fordi bagdæmperne var slidte. Det kan naturligvis være en del af forklaringen på, at H&R virkede hårdere, men der var i hvert fald ingen komfortproblemer med KW i den enkle variant uden justerbar bound/rebound. Jeg synes faktisk, at KW var for komfortable.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Jepsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 927
Tilmeldt: 8/02/2006 16:12
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af Jepsen »

Original S-line skulle gerne sænke ca. 30mm i forhold til standart original.
Jeg har haft 4F Avant med H&R 40 mm. Den var faktisk ok med komfort, dog mærkbar hårdere end S-line. (mere progressiv)
Billede

Personligt ville jeg ikke gå på kompromis, for ikke tale om tid og penge, for kun ca. 10 mm.

Hvis du virkelig vil sænke den, så monter noget luftundervogn eller Eibach pro-street, så er du helt sikker på at komforten er reduceret mærkbart :mrgreen:
Et andet tip kunne være at monterer fælg/dæk-kombination der er lidt større diameter end standart, så fylder hjulet mere i skærmkasserne og ser "optisk" lavere ud, selvom bilen faktisk bliver lidt højere :)
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af Ivan »

Mener bestemt, min er fabriks-sænket 25 mm :)
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Jepsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 927
Tilmeldt: 8/02/2006 16:12
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af Jepsen »

Ivan skrev:Mener bestemt, min er fabriks-sænket 25 mm :)

Muligvis fordi det er en sportsundervogn og ikke S-line?? Sportsundervogn plejer at være ca. 20 mm

på myaudi.com eller minaudi.dk kan du se hvilken undervogn du har hvis du er i tivl :D
Billede
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af Ivan »

Jepsen skrev:
Ivan skrev:Mener bestemt, min er fabriks-sænket 25 mm :)

Muligvis fordi det er en sportsundervogn og ikke S-line?? Sportsundervogn plejer at være ca. 20 mm

på myaudi.com eller minaudi.dk kan du se hvilken undervogn du har hvis du er i tivl :D
Billede


Mener den er både S-line og sportsundervogn. :)

myaudi.com er død og minaudi.dk kender ikke min bil - vistnok pga. import.

Brugte tidligere myaudi.de men der var ikke noget sidst jeg tjekkede, men nu virker det igen - 30 mm!!!:

---------------------------------------------------------------------------------
S line Sportfahrwerk

· Sportlich optimiertes Fahrwerk durch straffere Feder- und Dämpferabstimmung
· Sportlich dynamischere Abstimmung als "Sportfahrwerk"
· 30 mm abgesenkt

Das S line Sportfahrwerk ist ein Angebot der quattro GmbH.
---------------------------------------------------------------------------------
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Sagild
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1976
Tilmeldt: 27/11/2007 21:14
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af Sagild »

Jeg ville nok hoppe på en gevindundervogn... Der kan du justere det ind som du ønsker det...

KW er god kvalitet!

Bilstein er bedst til mit kendskab!
Platingrå BMW 530D Touring Aut. - 2009 - 235 HK
Shadowline, M-pakke, panorama soltag, sort himmel, el-klapbare spejle, lyspakke, xenon, comfort lædersæder med memory for fører og passager, CIC harddisk navigation, comfort acces/keyless go, soft-close i dørene, el-betjent bagklap, HIFI lydpakke, Parkeringssensor for og bag.

Sortmetal VW Golf VI 1,4 TSI 2010 - 122 HK
RNS 510, MFSW, LED baglygter, DK pakke.

Turbolag is just there to give V8's a chance! :D
B@NG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 10/02/2014 22:33

Re: A6 Avant (Eibach Sportline vs. H&R Sports fjedre)

Indlæg af B@NG »

Tak for alle svarene :)

Jeg har også set at K.A.W laver et sæt 55/40 mm. fjedre.

Jeg må overveje situationen og se om jeg skal hoppe på en gevind! :)
Besvar

Tilbage til "Undervogn"