Bøsninger under motor på audi a6 4f

Indlæg om undervogn
Besvar
barneby
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 66
Tilmeldt: 22/02/2009 16:15
Geografisk sted: nordjylland

Bøsninger under motor på audi a6 4f

Indlæg af barneby »

Hej.

Ville lige høre om nogen har erfaring, med de to store bøsninger som sidder lige bag motoren (2,4 ) , tror måske de er tære op eller knækket ?

Mvh
A6 4F 2005 2.4 multitronic :-)
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Bøsninger under motor på audi a6 4f

Indlæg af ChristianL »

Ja, har efterhånden skiftet nogen stykker, hvis du selv vil igang, så kan de skæres med en bajonetsav, og vrikkes ud med en stor skruetrækker, og så plejer jeg at presse de nye i med et stort hydraulisk stempel, men en hjemmebrygget gevind konstruktion kan også gøre det, eller hvad man ellers lige finder på. Efter audis foreskrifter skal forbro osv af, men det slet ikke nødvendig på en 2.4, da den har ophæng ved gearkassen.
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bøsninger under motor på audi a6 4f

Indlæg af LKA63 »

barneby skrev:Hej.

Ville lige høre om nogen har erfaring, med de to store bøsninger som sidder lige bag motoren (2,4 ) , tror måske de er tære op eller knækket ?

Mvh


Tror lidt jeg har samme problem. Kunne du lægge lidt fotos op her af bøsningerne ?
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
barneby
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 66
Tilmeldt: 22/02/2009 16:15
Geografisk sted: nordjylland

Re: Bøsninger under motor på audi a6 4f

Indlæg af barneby »

LKA63 skrev:
barneby skrev:Hej.

Ville lige høre om nogen har erfaring, med de to store bøsninger som sidder lige bag motoren (2,4 ) , tror måske de er tære op eller knækket ?

Mvh


Tror lidt jeg har samme problem. Kunne du lægge lidt fotos op her af bøsningerne ?


Har fået bilen undersøgt og det er bøsningerne. Den ene er knækket. De skal efter foreskrifter presses i og forbro skal af. Har allieret mig med en go mekaniker som klarer det for mig. De er ikke så dyre - det er mere døjen med at skifte dem. Hvis du kigge under bilen lige bag forhjulet kan de se dem. Evt hæv den på en donkraft :-)
A6 4F 2005 2.4 multitronic :-)
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bøsninger under motor på audi a6 4f

Indlæg af LKA63 »

barneby skrev:
LKA63 skrev:
barneby skrev:Hej.

Ville lige høre om nogen har erfaring, med de to store bøsninger som sidder lige bag motoren (2,4 ) , tror måske de er tære op eller knækket ?

Mvh


Tror lidt jeg har samme problem. Kunne du lægge lidt fotos op her af bøsningerne ?


Har fået bilen undersøgt og det er bøsningerne. Den ene er knækket. De skal efter foreskrifter presses i og forbro skal af. Har allieret mig med en go mekaniker som klarer det for mig. De er ikke så dyre - det er mere døjen med at skifte dem. Hvis du kigge under bilen lige bag forhjulet kan de se dem. Evt hæv den på en donkraft :-)


Mine er også knækket bagerst, men spørgsmålet er om det har nogen betydning. Bøsningerne sidder stadig urokkeligt fast. Oplever du mærkelige lyde, ryster styretøjet, undervognen eller ligende. Jeg har svært ved at bedømme om det har nogen betydning. Giv lige en tilbagemeldning, når du har fået dem skiftet :)
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Bøsninger under motor på audi a6 4f

Indlæg af LKA63 »

Har du fået dem skiftet ?
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
barneby
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 66
Tilmeldt: 22/02/2009 16:15
Geografisk sted: nordjylland

Re: Bøsninger under motor på audi a6 4f

Indlæg af barneby »

LKA63 skrev:Har du fået dem skiftet ?


Sorry for den lange svartid. Fik dem skiftet og bilen 4 hjuls udmålt. Kan mærke at den ikke er så følsom i sidevind mere :-) Ellers ingen forskel .
A6 4F 2005 2.4 multitronic :-)
Besvar

Tilbage til "Undervogn"