Hej
Jeg har lige fået købt mig en Audi A6 avant 3.0 TDI quattro med blandt andet adaptive air suspension.
Der er så 4 funktioner som er: lift, comfort, automatic go dynamic.
Nu bilen ret ny for mig, og jeg går og tænker lidt over hvad for en af de indstillinger man skal smide den på, det jo klart at når man skal ud og køre langt på motorvejen er det lækkert at den står på Dynamic, men hvad med om vinteren blandt andet ? lift er nok lidt overdrevet medmindre der ligger ekstremt meget sne, men er det så bedst på automatic eller comfort ? og er dynamic lidt for hårdt at køre med hele sommeren ?
Så ville bare høre om der er nogle der har erfaring med dette?
adaptive air suspension
adaptive air suspension
Min Bil: Audi RS6 Avant 4.0 TFSI CoD quattro 560 HK - 2014
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro
---
Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8
VCDS NEtech - Nyeste udgave
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro
---
Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8
VCDS NEtech - Nyeste udgave
Re: adaptive air suspension
Min står for det meste i Dynamic - med mindre vejen er helt håbløs bulet at køre på - så ryger den i comfort.
Lift kan vist kun bruges op til 60-70 km/t så vidt jeg husker - så hopper den selv i comfort.
I Auto skifter den mellem dynamic og comfort stilling - afhængig af bilens hastighed. Over 120 km/t i 2 minutter (så vidt jeg husker) så går den i Dynamic - når du kommer under 120 km/t igen går den i comfort.
Umiddelbart synes jeg dog min bil er bedst i dynamic - dejlig fast uden at blive stenhård
Lift kan vist kun bruges op til 60-70 km/t så vidt jeg husker - så hopper den selv i comfort.
I Auto skifter den mellem dynamic og comfort stilling - afhængig af bilens hastighed. Over 120 km/t i 2 minutter (så vidt jeg husker) så går den i Dynamic - når du kommer under 120 km/t igen går den i comfort.
Umiddelbart synes jeg dog min bil er bedst i dynamic - dejlig fast uden at blive stenhård
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: adaptive air suspension
Super tak for et hurtigt svar
Tror os jeg vil køre på dynamic for det meste, hvad køre du med her til vinter når der kommer sne ?
Tror os jeg vil køre på dynamic for det meste, hvad køre du med her til vinter når der kommer sne ?
Min Bil: Audi RS6 Avant 4.0 TFSI CoD quattro 560 HK - 2014
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro
---
Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8
VCDS NEtech - Nyeste udgave
Kones bil :Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro S-Line, Luftundervogn - 2011 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/293874 ... di_quattro
---
Tidligere bil: Audi S6 Avant 4.0 TFSI quattro - 2013
Tidligere bil: Audi Q7 4.2 TDI S-Line - 2009 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/208973 ... i___s_line
Tidligere bil: Audi A6 2.8 - 2007 - http://www.bilgalleri.dk/galleri/101721-audi_a6_2_8
VCDS NEtech - Nyeste udgave
-
- Forumbruger
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 19/03/2013 16:51
- Geografisk sted: Sjælland
Re: adaptive air suspension
Jeg kører også i dynamic i 99 % af tiden.
Mvh. Morten Clemmensen
Audi A5 cabriolet 3.0 TDI S-tronic quattro S-Line 4/2012.
AUdi A6 Allroad 3.0 313hk 10/2012
Audi A7 3.0 422hk/535nm Sportback TSFI quattro S-tronic Icesilber metalic 2011. SOLGT
Audi A4 1.8 T 230hk/345nm Avant quattro 5d 2004/10. SOLGT
Audi A5 cabriolet 3.0 TDI S-tronic quattro S-Line 4/2012.
AUdi A6 Allroad 3.0 313hk 10/2012
Audi A7 3.0 422hk/535nm Sportback TSFI quattro S-tronic Icesilber metalic 2011. SOLGT
Audi A4 1.8 T 230hk/345nm Avant quattro 5d 2004/10. SOLGT
Re: adaptive air suspension
Når der har været rigtigt meget sne har det været comfort i perioder - hvis det "bare" er lidt hvidt så stadig Dynamic.
Er det direkte driver så har jeg da brugt lift et par gange - vist mest fordi jeg kunne
Du skal dog være opmærksom på, at hvis man kobler anhænger på, så skal man beslutte sig hvilken kørestilling man vil bruge INDEN man kobler på - i manualen står der at man ikke må ændre når anhængeren man har koblet på - funderer lidt over om det er fordi man ændrer kugletrykket når man løfter/hæver undervognen Udover ændret kugletryk kan jeg ikke rigtigt se et problem ellers, og så er det jo nok mest en tung campingvogn det er relevant ved.
Derudover skal undervognen "spærres" ved at sætte MMI i "jack-mode" når bilen skal løftes - ellers kan man vist beskadige luftbælgene ved for stor vandring.
Er det direkte driver så har jeg da brugt lift et par gange - vist mest fordi jeg kunne
Du skal dog være opmærksom på, at hvis man kobler anhænger på, så skal man beslutte sig hvilken kørestilling man vil bruge INDEN man kobler på - i manualen står der at man ikke må ændre når anhængeren man har koblet på - funderer lidt over om det er fordi man ændrer kugletrykket når man løfter/hæver undervognen Udover ændret kugletryk kan jeg ikke rigtigt se et problem ellers, og så er det jo nok mest en tung campingvogn det er relevant ved.
Derudover skal undervognen "spærres" ved at sætte MMI i "jack-mode" når bilen skal løftes - ellers kan man vist beskadige luftbælgene ved for stor vandring.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: adaptive air suspension
CoupéGt skrev:Min står for det meste i Dynamic - med mindre vejen er helt håbløs bulet at køre på - så ryger den i comfort.
Jeg kører fuldstændig ligesådan. Jeg synes specielt at når man først har oplevet Dynamic kørestilen ved vognbaneskift f.eks. på motorvejen, så føler man bilen sejler for meget i Comfort. Hvilket nok også forklarer hvorfor Auto selv skifter til Dynamic ved 120 km/t.
I øvrigt så er der selv i Dynamic en betragtelig frihøjde på bilen, så der skal ligge meget sne inden jeg forlader Dynamic pga. frihøjden.
Christoffer
Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt
Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt