Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Kan blive helt rundforvirret at alle de tråde der er om sænkning , 4 hjuls måling, nye støddæmpere eller ej, frihøjde osv osv
Jeg påtænker at sænke min A6 ca 2 - 3 cm. Har læst at eibach skulle være et godt mærke? Hvad med audi originalt?
Kan jeg sænke den uden at skulle have andre støddæmpere?
Har søgt på eibach - med ligeså mange forskellige priser tilfølge......?
Skal den have en 4 hjuls udmåling? hvis ja - hvorfor så 4??
kom endelig med gode råd eller andet...
Jeg påtænker at sænke min A6 ca 2 - 3 cm. Har læst at eibach skulle være et godt mærke? Hvad med audi originalt?
Kan jeg sænke den uden at skulle have andre støddæmpere?
Har søgt på eibach - med ligeså mange forskellige priser tilfølge......?
Skal den have en 4 hjuls udmåling? hvis ja - hvorfor så 4??
kom endelig med gode råd eller andet...
A6 4F 2005 2.4 multitronic :-)
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Eibach pro-kit 30/30 er sagen.... mener også de leverer til Audi "originalt".
Støddæmperne bør skiftes hvis de ikke er relativt nye og 4-hjul udmålingen er et must.
Er sikker på at Jan-DK kan give dig den tekniske begrundelse....
Støddæmperne bør skiftes hvis de ikke er relativt nye og 4-hjul udmålingen er et must.
Er sikker på at Jan-DK kan give dig den tekniske begrundelse....
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
barneby skrev:Kan blive helt rundforvirret at alle de tråde der er om sænkning , 4 hjuls måling, nye støddæmpere eller ej, frihøjde osv osv
Jeg påtænker at sænke min A6 ca 2 - 3 cm. Har læst at eibach skulle være et godt mærke? Hvad med audi originalt?
Kan jeg sænke den uden at skulle have andre støddæmpere?
Har søgt på eibach - med ligeså mange forskellige priser tilfølge......?
Skal den have en 4 hjuls udmåling? hvis ja - hvorfor så 4??
kom endelig med gode råd eller andet...
Til en 25-30 mm sænkning er original S-line eller Eibach pro-kit 30/30 helt klar at fortrække. Udskiftning af støddæmpere er ikke et must, men bliver 90% sikkert nødvendigt efter få tusind km. Så skift dem til original!
Sporing efter arbejde på undervogn er et must, selv om 4F ikke ændre sig meget.
Personligt gik jeg denne gang direkte efter H&R’s 40 mm sænkning. For 3,5 år siden da jeg købte A6 4B, købte jeg i første omgang et vandvittigt dyrt sæt som ”kun” sænkede 25-30 mm. Det kørte kun 1000 km så blev det byttet med et 40 mm H&R.
For mig kan det ikke rigtigt blive for lavt. Men kun så upraktisk at bilen ikke kan bruges.
Kunne dog ikke lade være med at grine, da vi kørte rundt i Frankrig på skiferien som en anden sneplov
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Jepsen skrev:barneby skrev:Kan blive helt rundforvirret at alle de tråde der er om sænkning , 4 hjuls måling, nye støddæmpere eller ej, frihøjde osv osv
Jeg påtænker at sænke min A6 ca 2 - 3 cm. Har læst at eibach skulle være et godt mærke? Hvad med audi originalt?
Kan jeg sænke den uden at skulle have andre støddæmpere?
Har søgt på eibach - med ligeså mange forskellige priser tilfølge......?
Skal den have en 4 hjuls udmåling? hvis ja - hvorfor så 4??
kom endelig med gode råd eller andet...
Til en 25-30 mm sænkning er original S-line eller Eibach pro-kit 30/30 helt klar at fortrække. Udskiftning af støddæmpere er ikke et must, men bliver 90% sikkert nødvendigt efter få tusind km. Så skift dem til original!
Sporing efter arbejde på undervogn er et must, selv om 4F ikke ændre sig meget.
Personligt gik jeg denne gang direkte efter H&R’s 40 mm sænkning. For 3,5 år siden da jeg købte A6 4B, købte jeg i første omgang et vandvittigt dyrt sæt som ”kun” sænkede 25-30 mm. Det kørte kun 1000 km så blev det byttet med et 40 mm H&R.
For mig kan det ikke rigtigt blive for lavt. Men kun så upraktisk at bilen ikke kan bruges.
Kunne dog ikke lade være med at grine, da vi kørte rundt i Frankrig på skiferien som en anden sneplov
haha - ja der er nok ikke mange der har set en AUDI sneplov før.....
Jeg synes også det er mega smart med en rigtig lav vogn.. men det er altså ikke særligt godt for komforten. Jeg har før haft en fabriks sænket - det passer mig helt fint.. Hvorfor bliver man nødt til at skifte dæmperne efter få tusinde kilometer????????
A6 4F 2005 2.4 multitronic :-)
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Hvorfor bliver man nødt til at skifte dæmperne efter få tusinde kilometer????????
Når dine støddæmpere har kørt en del km +30.000,- bliver dæmperstangen/cylinder/pakning/stempen slidt i et bestemt mønster. Når du sænker bilen ændres placeringen af pakning/stempel i forhold til cylinder og stang og dette giver ofte utætheder...
Når du nu alligevel skal skifte både fjedre og dæmpere kan jeg absplut anbefale et integreret sæt hvor støddæmpere og fjedre er afstemt med hinanden. Tidligere var Koni eller Bilstein gode mærker, men jeg er ikke opdateret med deres performance i dag...
Audi A5 Sportback 1,8 TFSI Lava Grå 2012
Audi A3 8v 1,4 COD TFSI Ambition Gletcher hvid 2015
Audi A3 8v 1,4 COD TFSI Ambition Gletcher hvid 2015
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Auditech skrev:Når dine støddæmpere har kørt en del km +30.000,- bliver dæmperstangen/cylinder/pakning/stempen slidt i et bestemt mønster. Når du sænker bilen ændres placeringen af pakning/stempel i forhold til cylinder og stang og dette giver ofte utætheder...
Aha. Betyder det så omvendt at man ikke forkorter levetiden væsentligt hvis man sænker en bil med næsten nye dæmpere?
mvh.
Audi A5 Sportback 1.8 TFSI 170, 2013
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
hr_hansen skrev:Auditech skrev:Når dine støddæmpere har kørt en del km +30.000,- bliver dæmperstangen/cylinder/pakning/stempen slidt i et bestemt mønster. Når du sænker bilen ændres placeringen af pakning/stempel i forhold til cylinder og stang og dette giver ofte utætheder...
Aha. Betyder det så omvendt at man ikke forkorter levetiden væsentligt hvis man sænker en bil med næsten nye dæmpere?
mvh.
Yep!
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Jeg sænkede min A6 med et 40 mm H&R kit og syntes den var ALT for hård i affjedringen. Jeg er normalt helt tosset med en stram undervogn, men når den begynder at hoppe afsted bliver det for meget. Jeg ved ikke om de 40 mm var for meget eller om H&R er nogle skodfjedre. Jeg er aldrig blevet skuffet over Eibach's fjedre. De spiller max!
I øvrigt tror jeg ikke en tøddel på det med støddæmperne. Jeg har hørt om at de skulle tage skade af det et hav af gange, men jeg har aldrig hørt om nogen der rent faktisk har oplevet det. Det giver slet ikke mening hvis du spørger mig: stemplet i dæmperen bevæger sig i forvejen de 30-40 mm længere ned i cylinderen, så hvorfor skulle det være et problem at "hvilepositionen" flyttes de 30-40 mm?
Det er en and!
I øvrigt tror jeg ikke en tøddel på det med støddæmperne. Jeg har hørt om at de skulle tage skade af det et hav af gange, men jeg har aldrig hørt om nogen der rent faktisk har oplevet det. Det giver slet ikke mening hvis du spørger mig: stemplet i dæmperen bevæger sig i forvejen de 30-40 mm længere ned i cylinderen, så hvorfor skulle det være et problem at "hvilepositionen" flyttes de 30-40 mm?
Det er en and!
2004 Audi A4 3.0 Cabriolet
2011 VW Golf 2.0 TDI
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior
1952 DKW RT 125 (under opbygning)
1958 Ducati 125 TS (under opbygning)
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
kitora skrev:Jeg sænkede min A6 med et 40 mm H&R kit og syntes den var ALT for hård i affjedringen. Jeg er normalt helt tosset med en stram undervogn, men når den begynder at hoppe afsted bliver det for meget. Jeg ved ikke om de 40 mm var for meget eller om H&R er nogle skodfjedre. Jeg er aldrig blevet skuffet over Eibach's fjedre. De spiller max!
Mon ikke det kunne være støddæmperne der var lidt kritiske??
Smag og behag er forskelligt og kan derfor vanskeligt diskuteres. Jeg vil bare lige nævne, at undervognen og dermed køreoplevelsen fra A6 4B til 4F er markant anderledes, ligesom den generelt også er, på store og små biler. Derfor vil jeg påstå at en vold-sænket A6 stadig kører bedre end en standard Golf.
Jeg var i øvrigt ude at prøve en standard Golf med 1,4 TFSI motoren, jeg blev sku’ næsten helt køresyg.
Jeg er måske blevet skadet efter et par år i udlandet hvor vi var ”tvunget” til at køre i JEEP. Uha det er godt nok en gammeldags undervogn med bladfjedre og det hele.
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Jepsen skrev:Mon ikke det kunne være støddæmperne der var lidt kritiske??
Smag og behag er forskelligt og kan derfor vanskeligt diskuteres. Jeg vil bare lige nævne, at undervognen og dermed køreoplevelsen fra A6 4B til 4F er markant anderledes, ligesom den generelt også er, på store og små biler.
Jeg ville være meget overrasket hvis der var noget galt med støddæmperne i en bil der havde gået 12000 km og var ½ år gammel.... I øvrigt en A6 3.2 FSI quattro, så jeg forstår ikke lige din sammenligning med 4B.
2004 Audi A4 3.0 Cabriolet
2011 VW Golf 2.0 TDI
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior
1952 DKW RT 125 (under opbygning)
1958 Ducati 125 TS (under opbygning)
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
kitora skrev:Jeg ville være meget overrasket hvis der var noget galt med støddæmperne i en bil der havde gået 12000 km og var ½ år gammel.... I øvrigt en A6 3.2 FSI quattro, så jeg forstår ikke lige din sammenligning med 4B.
Det var ikke mening at fornærme dig, ved at sige at DU kørte i en 4B. Jeg syntes faktisk det er en glimrende bil.
Men nej, der er højst sandsynlig ikke noget i vejen med dine støddæmpere efter 12.000 km
Jepsen
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Audi A8 tiptronic 4,2 FSI quattro [D4-2010]
Audi A3 Sportback 1,6 [8PA-2005]
Mercedes Sprinter 318
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Jepsen skrev:kitora skrev:Jeg ville være meget overrasket hvis der var noget galt med støddæmperne i en bil der havde gået 12000 km og var ½ år gammel.... I øvrigt en A6 3.2 FSI quattro, så jeg forstår ikke lige din sammenligning med 4B.
Det var ikke mening at fornærme dig, ved at sige at DU kørte i en 4B. Jeg syntes faktisk det er en glimrende bil.
Men nej, der er højst sandsynlig ikke noget i vejen med dine støddæmpere efter 12.000 km
Carsten
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Jepsen skrev:barneby skrev:Kan blive helt rundforvirret at alle de tråde der er om sænkning , 4 hjuls måling, nye støddæmpere eller ej, frihøjde osv osv
Jeg påtænker at sænke min A6 ca 2 - 3 cm. Har læst at eibach skulle være et godt mærke? Hvad med audi originalt?
Kan jeg sænke den uden at skulle have andre støddæmpere?
Har søgt på eibach - med ligeså mange forskellige priser tilfølge......?
Skal den have en 4 hjuls udmåling? hvis ja - hvorfor så 4??
kom endelig med gode råd eller andet...
Til en 25-30 mm sænkning er original S-line eller Eibach pro-kit 30/30 helt klar at fortrække. Udskiftning af støddæmpere er ikke et must, men bliver 90% sikkert nødvendigt efter få tusind km. Så skift dem til original!
Sporing efter arbejde på undervogn er et must, selv om 4F ikke ændre sig meget.
Personligt gik jeg denne gang direkte efter H&R’s 40 mm sænkning. For 3,5 år siden da jeg købte A6 4B, købte jeg i første omgang et vandvittigt dyrt sæt som ”kun” sænkede 25-30 mm. Det kørte kun 1000 km så blev det byttet med et 40 mm H&R.
For mig kan det ikke rigtigt blive for lavt. Men kun så upraktisk at bilen ikke kan bruges.
Kunne dog ikke lade være med at grine, da vi kørte rundt i Frankrig på skiferien som en anden sneplov
Yep yep jeg har samme sæt og ekstra jobbet som lokal sneplov har lige kostet mig 1523,- til en ny "bundplade" inklusiv montering
Jens
Audi A6 3.0TDi Q triptr - 2006
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Har selv S-Line under, og kan klart anbefale det. Har selv haft Eibach på mine tidligere biler, og må sige det går meget hårdt ud over komforten. Jeg synes S-Line undervognen er en afstemt undervogn både i udseende, komfort og køreegnskaber.
Senest rettet af Gekko 4/04/2009 16:25, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Søren
A6 Avant (4F-BDW) 2,4 V6 Multitronic S-Line
VW Polo 5D (6R-CAYC) 1,6 TDI DSG Trendline (Konebilen)
A6 Avant (4F-BDW) 2,4 V6 Multitronic S-Line
VW Polo 5D (6R-CAYC) 1,6 TDI DSG Trendline (Konebilen)
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Gekko skrev:Har selv S-Line under, og kan klart anbefale det. Jeg synes S-Line undervognen er en afstemt undervogn både i udseende, komfort og køreegnskaber.
Jeg synes det samme som Gekko, lissom
Hilsen Frank
Tilbage i Audi folden med A4 Avant 8K 2015
-------------------------------------------------
Skulle lige "prøvekøre" et på andre tyskere.
BMW 320 D Sedan (2014 - 2015)
BMW 320 D Touring (2012 - 2014)
Mini Cooper D (2011 - 2012)
BMW X1 2,0D (2009 - 2011)
Audi A6 2,4 4F (2006-2009)
Tilbage i Audi folden med A4 Avant 8K 2015
-------------------------------------------------
Skulle lige "prøvekøre" et på andre tyskere.
BMW 320 D Sedan (2014 - 2015)
BMW 320 D Touring (2012 - 2014)
Mini Cooper D (2011 - 2012)
BMW X1 2,0D (2009 - 2011)
Audi A6 2,4 4F (2006-2009)
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Jeg havde s-line undervign på vores A6 kombineret med eibach, som sænkede lidt ekstra. Så jeg syns lissom det samme som frank, som syns det samme som Søren a.k.a Gekko in the sparetime.
Lars Scheel.
Det er her i skal købe køkken: Køkkenbutikken Holbækvej 7-9 4000 Roskilde. Altid klar med en fin pris
Tlf: 2092 0840
Det er her i skal købe køkken: Køkkenbutikken Holbækvej 7-9 4000 Roskilde. Altid klar med en fin pris
Tlf: 2092 0840
Re: Sænkning af AUDI A6 (4F) 2.4 - 2005
Lakatus skrev:Jeg havde s-line undervign på vores A6 kombineret med eibach, som sænkede lidt ekstra. Så jeg syns lissom det samme som frank, som syns det samme som Søren a.k.a Gekko in the sparetime.
Hvor meget ekstra, jeg vil nemlig gerne ha min S-Line 2-5 cm længere ned, men ved ikke hvor meget de fjedre jeg skal købe, skal sænke.. Nogen der kan hjælpe?
Mvh. Claus Ritmer
Audi A6 4F 3.0TDI quattro Sedan TipTronic 300hk 605Nm
S-Line ude og inde Straight pipe exhaust for federe lyd og +20hk
PhantomSchwartz Perleffekt
Audi A6 4F 3.0TDI quattro Sedan TipTronic 300hk 605Nm
S-Line ude og inde Straight pipe exhaust for federe lyd og +20hk
PhantomSchwartz Perleffekt