Regnsensor A4 B8

Her skrives om alt det elektroniske og elektriske i din Audi.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Niels
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28/10/2018 10:11

Regnsensor A4 B8

Indlæg af Niels »

Hej
Jeg vil gerne deaktivere regnsensoren på min A4 B8 fra 2011 og blot bruge den intervalfunktion, som jeg går ud fra, at bilen også har. Har nogen et bud på, hvordan jeg slår den fra ?
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af Gio »

Niels skrev:Hej
Jeg vil gerne deaktivere regnsensoren på min A4 B8 fra 2011 og blot bruge den intervalfunktion, som jeg går ud fra, at bilen også har. Har nogen et bud på, hvordan jeg slår den fra ?
Via VCDS.
Men hvorfor slå den fra? Med VCDS kan du også sætte følsomheden på den, hvis det er den der driller.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Niels
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28/10/2018 10:11

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af Niels »

Hvad er VCDS ? Jeg har den lille pal ovenpå viskerarmen på laveste trin ? Har på fornemmelsen, at den ikke er den, som du mener.
Grunden til, at jeg gerne vil have den slået fra er, at viskerne kører alt for ofte i forhold til den mængde vand, som er på ruden. Sætter jeg den lille pal op på højeste trin, er den endnu mere følsom, så den virker jo ok (bare med at for mange slag). Jeg så en "you-tube" video med en B8`er, hvor man kunne slå det fra inde på infoskærmen, men den funktion har jeg ikke. Det var en amerikansk video.
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af Gio »

Niels skrev:Hvad er VCDS ?
VCDS er et stykke software og kabel, der kan tale med bilens systemer - og konfigurere disse efter ønske.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af 8PJ »

Den lille pal styrer følsomhed på regnsensoren. Jo længere mod højre, jo mere følsom. Hvis du vil slå autofunktionen helt fra, vipper du bare hele viskerarmen nedad, så kører du uden automatik. Skal du så bruge viskeren, skal du blot “springe over” positionen med autofunktion (svjh den første). At du så sandsynligvis får (mindst) samme problem, når du kun har to indstillinger (langsom eller hurtig) er så en anden sag. Min visker kører altid i auto (på laveste følsomhed, så der ikke viskes for tit) og jeg skal (næsten) aldrig tænke på at slå fra/til.



Niels skrev:.......Jeg har den lille pal ovenpå viskerarmen på laveste trin ? Har på fornemmelsen, at den ikke er den, som du mener.
Grunden til, at jeg gerne vil have den slået fra er, at viskerne kører alt for ofte i forhold til den mængde vand, som er på ruden. Sætter jeg den lille pal op på højeste trin, er den endnu mere følsom, så den virker jo ok (bare med at for mange slag). Jeg så en "you-tube" video med en B8`er, hvor man kunne slå det fra inde på infoskærmen, men den funktion har jeg ikke. Det var en amerikansk video.
Niels
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28/10/2018 10:11

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af Niels »

Hej alle
Tak for svar. Jeg må en tur forbi Audi og få dem til at deaktivere sensor-delen, så jeg kan anvende viskerrobot-delen incl den funktion, som den lille pal giver mulighed for.
Og glædelig jul.
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af jorlund »

Det burde som sagt kunne deaktiveres med vcds. Hvor i landet er du? Måske en i nærheden kan hjælpe
Niels
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28/10/2018 10:11

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af Niels »

Hej igen.
Du har ret, det kunne da være, at jeg var heldig.
Jeg er fra Kolding området.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af 8PJ »

Det, du skriver (omkring palens funktion) giver ingen mening. Uden sensor er palen virkningsløs. Den styrer, hvor følsom sensoren er.

Niels skrev:Hej alle
Tak for svar. Jeg må en tur forbi Audi og få dem til at deaktivere sensor-delen, så jeg kan anvende viskerrobot-delen incl den funktion, som den lille pal giver mulighed for.
Og glædelig jul.
Niels
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28/10/2018 10:11

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af Niels »

Det er ikke helt korrekt. Er bilen "født" uden sensor, kan man med palen indstille, hvor mange sekunder der skal gå mellem hvert visker-slag. Havde samme funktion i den forrige bil. Stod palen på "1", gik der måske 7-8 sek mellem hvert slag, stod den på "4", viskede den med meget korte intervaller.
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af 8PJ »

Jamen i så fald har jeg jo udstillet min uvidenhed om Audis viskerfunktioner (har aldrig haft en Audi med “pal” uden regnsensor). Og så giver dine indlæg jo mening. :D

Niels skrev:Det er ikke helt korrekt. Er bilen "født" uden sensor, kan man med palen indstille, hvor mange sekunder der skal gå mellem hvert visker-slag. Havde samme funktion i den forrige bil. Stod palen på "1", gik der måske 7-8 sek mellem hvert slag, stod den på "4", viskede den med meget korte intervaller.
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af diskoboy »

Det kan godt laves med VCDS. Dette er min egen bil
Vedhæftede filer
30EF8586-6386-4D3B-8DA4-3AB2462310B8.jpeg
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Niels
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28/10/2018 10:11

Re: Regnsensor A4 B8

Indlæg af Niels »

Din må være den faceliftede B8, Jeg kan desværre ikke få det frem som en mulighed i display.
Go weekend :)
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"