ADVARSELS SIGNAL

Her skrives om alt det elektroniske og elektriske i din Audi.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Linett
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15/08/2016 13:23

ADVARSELS SIGNAL

Indlæg af Linett »

Jeg har problem med min gamle audi a3. Under kørsel begynder abs lampen at lyse, dernæst ((!)) lampen - opfulgt af advarselssignal. Intet elektronisk virker da - hverken blinklys/lys. Køre naturligvis ikke videre. Instruktionsbogen fortæller om bremseproblemer eller kølervæske - men burde blinklys/elektronik ikke virke trods disse ting??.

Bilen var på værksted i går og blev målt ud - der blev ikke fundet nogen fejl.
Bilen blev gennemgået med henblik på næste syn, og det blev konstateret at der laves bremsere incl. kaliberer. Højre bagbremse hænger og skal laves her og nu.

Jeg spørger så igen - for værkstedet kunne ikke svare: Kan advarselssignalet og lampen skyldes de slidte bremsere????
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: ADVARSELS SIGNAL

Indlæg af Høy »

Du skriver, at intet elektrisk virkede. Gik motoren i stå? Den skal nemlig også bruge strøm for at køre (medmindre det er en meget gammel diesel). Hvis motoren var i gang, og f.eks. sideblinkene ikke virkede, er det meget mystisk.

Der kan være et problem med generatoren/batteriet. Sidder batterikablerne ordentligt fast på batteriet, og sidder batteriet ordentligt fast i bilen? Ellers skal I tjekke, at stelforbindelserne til motoren sidder ordentligt fast og ikke er irrede.

Hvis din bil er meget gammel, kan der være et problem med kontakten bag tændingslåsen. Der kan ske det, at tændingen bliver slået fra under kørslen, så der ikke er strøm til noget som helst, som normalt får strøm fra klemme 15 (kaldes også tændingsplus). Ratlåsen går ikke i indgreb, fordi du ikke har drejet nøglen, så man kan stadig styre. Hvis der ikke er tilstrækkelig spænding til ABS-systemets pumpe, vil advarselslamperne lyse.

Hvis tændingen er afbrudt, virker sideblinkene ikke (armen bruges i stedet til parkeringslys), og nærlyset er en meget kraftig forbruger, som også kun virker med tændingen slået til.

Nogle modeller har slitageindikatorer på bremsebelægningerne, så de advarer ved en bestemt tykkelse på belægningerne, men det er normalt ikke noget, der hindrer ABS i at fungere. Hvis en caliper hænger, bliver det hele meget varmt, og bremseskiven bliver til sidst blå/lilla, men det ved bilen ikke noget om.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Linett
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15/08/2016 13:23

Re: ADVARSELS SIGNAL

Indlæg af Linett »

TUSIND TAK for svar!.
Bilen køre upåklageligt videre - MED advarselssignal hylende og lamper tændte, men blinklys, lys osv fungere ikke.
Min bil ER meget gammel (1997) :)
Batteriledninger, batteri er tjekket og fundet i orden.
Der er rent faktisk "slør" hvis man kan forklare det sådan - i tændingslåsen.
Jeg har lige konstateret at min ene baglygte ikke fungere, der skal ny i. Vand trængt ind og rust som følge...
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"