Logo Light i fordøre - El problem

Her skrives om alt det elektroniske og elektriske i din Audi.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Farmand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18/10/2015 15:46

Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Farmand »

Hej
Jeg håber på lidt hjælp herinde..
Mit problem er at jeg har monteret et par logo light i mine fordøre på min A3 (2012), jeg havde regnet med at el monteringen var simpel, det er den så ikke :)
dørkontakten til kabinelyset sidder åbenbart i dørlåsen, mit spørgsmål er hvad det er for en ledning (fave) jeg skal tilslutte på, så logo lyset tænder når døren åbnes ?
/Joen
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af rlarsen »

Jeg vil gætte på at du skal ha' tilsluttet lyset til styreenheden i døren, og så aktivere via VCDS.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Farmand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18/10/2015 15:46

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Farmand »

rlarsen skrev:Jeg vil gætte på at du skal ha' tilsluttet lyset til styreenheden i døren, og så aktivere via VCDS.


hej Larsen
tak for svar, men jeg er ikke helt med på hvad du mener, hvis dørlåsen er "styreenheden" så kommer der ca. 5 div. farvede ledninger ud fra den. spørgsmålet er hvad det er for en der tar kabinelyset.
evt. et diagram over ledninger i døren ville hjælpe mig .. ;)
/Joen
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af rlarsen »

Farmand skrev:
rlarsen skrev:Jeg vil gætte på at du skal ha' tilsluttet lyset til styreenheden i døren, og så aktivere via VCDS.


hej Larsen
tak for svar, men jeg er ikke helt med på hvad du mener, hvis dørlåsen er "styreenheden" så kommer der ca. 5 div. farvede ledninger ud fra den. spørgsmålet er hvad det er for en der tar kabinelyset.
evt. et diagram over ledninger i døren ville hjælpe mig .. ;)

Styrboksen sidder bag ved dørbeklædningen.

Jeg har ikke noget diagram over hvordan ledninger er forbundet (har ikke adgang til disse, da jeg kun er en helt alm. lovlydig bruger).

Det tætteste jeg kan komme på en guide er denne: http://www.audi-sport.net/xf/threads/my ... hts.58244/

Når du skriver A3 2012 - er det så en 8P eller 8V ?? - går udfra at du har en 8P ??
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Aboje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 199
Tilmeldt: 10/07/2015 21:05
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Aboje »

Farmand skrev:evt. et diagram over ledninger i døren ville hjælpe mig .. ;)

Du kan helt lovligt på ind på https://erwin.audi.com/erwin oprette dig som bruger og for €30,- for en dag downloade flere tusind sider original reparationsmanual inkl. el-diagrammer til netop din model.
Btw - mon ikke det er muligt med et multimeter at finde frem til den ledning der kommer spænding på når døren åbnes, og forvinder igen når døren lukkes :?:
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc :-)

2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Høy »

... eller bare stjæle strøm ved en af de lamper, der formodentlig er i døren i forvejen. Selv om der står "laser" ved de fleste af logoprodukterne, er der nok tale om en LED med så lav effekt, at bilen ikke mærker forskel :-k

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Farmand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18/10/2015 15:46

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Farmand »

rlarsen skrev:
Farmand skrev:
rlarsen skrev:Jeg vil gætte på at du skal ha' tilsluttet lyset til styreenheden i døren, og så aktivere via VCDS.


hej Larsen
tak for svar, men jeg er ikke helt med på hvad du mener, hvis dørlåsen er "styreenheden" så kommer der ca. 5 div. farvede ledninger ud fra den. spørgsmålet er hvad det er for en der tar kabinelyset.
evt. et diagram over ledninger i døren ville hjælpe mig .. ;)

Styrboksen sidder bag ved dørbeklædningen.

Jeg har ikke noget diagram over hvordan ledninger er forbundet (har ikke adgang til disse, da jeg kun er en helt alm. lovlydig bruger).

Det tætteste jeg kan komme på en guide er denne: http://www.audi-sport.net/xf/threads/my ... hts.58244/

Når du skriver A3 2012 - er det så en 8P eller 8V ?? - går udfra at du har en 8P ??


guiden er fin, men min bil ser desværre ikke sådan ud inden i døren.. der er andre stik og ledningsnettet er anderledes..

det er en 8P, men den er anderledes på rigtig mange punkter, bl. er kontakten i hanskerummet til airback ikke monteret :-k
/Joen
Farmand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18/10/2015 15:46

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Farmand »

Høy skrev:... eller bare stjæle strøm ved en af de lamper, der formodentlig er i døren i forvejen. Selv om der står "laser" ved de fleste af logoprodukterne, er der nok tale om en LED med så lav effekt, at bilen ikke mærker forskel :-k

\Alex


Hej Høy
det var jo min tanke at selv om der ikke er lys i dørene så ville ledningerne/stik ligge i døren lige klar... men nej

jeg kar købt en tester og forsøger mig i weekenden, og jo det er led lys der er i logo lampen :)
/Joen
Bugfreak_ct
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19/10/2013 07:16

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Bugfreak_ct »

Der sidder en styreenhed i døren, ej at forveksle med dørlåsen. Dørlåsen indeholder en microswitch, som giver signal til dørstyreenheden. Hvis ikke du i forvejen har indstigningslys, burde dette kobles til styreenheden og kodes, hvis denne er kompatibel.
Farmand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18/10/2015 15:46

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Farmand »

Bugfreak_ct skrev:Der sidder en styreenhed i døren, ej at forveksle med dørlåsen. Dørlåsen indeholder en microswitch, som giver signal til dørstyreenheden. Hvis ikke du i forvejen har indstigningslys, burde dette kobles til styreenheden og kodes, hvis denne er kompatibel.


hej Bugfreak_ct

der sidder en lille styreboks, måske det er den du henviser til.. jeg skiller døren ad i weekenden og tager et par billeder og håber på jeres hjælp (y)
/Joen
Farmand
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: 18/10/2015 15:46

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af Farmand »

Farmand skrev:
Bugfreak_ct skrev:Der sidder en styreenhed i døren, ej at forveksle med dørlåsen. Dørlåsen indeholder en microswitch, som giver signal til dørstyreenheden. Hvis ikke du i forvejen har indstigningslys, burde dette kobles til styreenheden og kodes, hvis denne er kompatibel.


hej Bugfreak_ct

der sidder en lille styreboks, måske det er den du henviser til.. jeg skiller døren ad i weekenden og tager et par billeder og håber på jeres hjælp (y)


Hej igen
Her er et par billeder a min dør.. Måske det kan hjælpe en af jer.. Til at forklare mig hvad jeg skal have fat i for at få lidt strøm til mit dør ledlogo :shock:
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
/Joen
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Logo Light i fordøre - El problem

Indlæg af rlarsen »

Farmand skrev:
Farmand skrev:
Bugfreak_ct skrev:Der sidder en styreenhed i døren, ej at forveksle med dørlåsen. Dørlåsen indeholder en microswitch, som giver signal til dørstyreenheden. Hvis ikke du i forvejen har indstigningslys, burde dette kobles til styreenheden og kodes, hvis denne er kompatibel.


hej Bugfreak_ct

der sidder en lille styreboks, måske det er den du henviser til.. jeg skiller døren ad i weekenden og tager et par billeder og håber på jeres hjælp (y)


Hej igen
Her er et par billeder a min dør.. Måske det kan hjælpe en af jer.. Til at forklare mig hvad jeg skal have fat i for at få lidt strøm til mit dør ledlogo :shock:

Hvis du kigger i det link jeg postede vil jeg gætte på de kan genkende noget fra dit billede 2 ;)
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"