Fjerne advarselsbib med VCDS

Her skrives om alt det elektroniske og elektriske i din Audi.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Kenno
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 81
Tilmeldt: 19/09/2011 10:15
Geografisk sted: 2665

Fjerne advarselsbib med VCDS

Indlæg af Kenno »

Vi har for kort tid siden modtaget vores nye bil, en 2015 A4 TFSI multitronic ... Den har keyless entry og start....
Det er simpelthen pisse irriterende at den hyler og skaber sig når man åbner føren, mens bilen står i tomgang og mit spørgsmål er om jeg kan fjerne funktionen med VCDS ?
Audi A4 2015
T. Andersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22/11/2010 16:09
Geografisk sted: København

Re: Fjerne advarselsbib med VCDS

Indlæg af T. Andersen »

Havde samme udfordring på min tidligere A4.
Går ud fra det er noget med den også sælges på det amerikansk marked og de har det med at alt skal hyle og blinke for at hjælpe chaufføren.. :)

Spurgte hos Audi og beskeden var at det ikke kunne fjernes, men en venlig mekaniker kom til at fortælle, at det midlertidigt kunne deaktiveres ved at åbne døren og derefter trykke på den øverste del af knappen på viskerarmen.

Det virkede på min 2013, så mon ikke en '15 er det samme.

Selvfølgelig ikke optimalt, men det blev hurtigt til en vane.

Venlig hilsen
Thomas
A3 3,2 8PA DSG AMBITION 2006 SOLGT
A4 1,8T AVANT 2013 SOLGT
A6 Avant 2015 på vej ud
RS3 2016 på vej
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Fjerne advarselsbib med VCDS

Indlæg af rlarsen »

Hvis der er en lyd når motoren køre - så er dette nyt for modeller udenfor Nord Amerika.

Min forrige A4'er som godt nok var en 2009'er havde kun en advarsel lyd hvis man havde tænding på (ikke motoren startet), og så åbnede døren (eller hvis døren allerede var åben). Så måske der skal sammenlignes kodninger af de forskellige årgange ??

Og korrekt denne lyd kunne man slukke ved at vippe på enden af visker armen (dog kun muligt hvis man har kørecomputer).
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Kenno
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 81
Tilmeldt: 19/09/2011 10:15
Geografisk sted: 2665

Re: Fjerne advarselsbib med VCDS

Indlæg af Kenno »

Tak for Jeres svar, jeg forsøger om det virker på min 2015 model. :)
Audi A4 2015
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"