Hvordan kan jeg se at en A6 har AFL?

indlæg om lys & lygter.
Besvar
Nodman
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17/03/2017 22:07

Hvordan kan jeg se at en A6 har AFL?

Indlæg af Nodman »

Hej Forum,
Jeg er på vej til at købe en A6 2.0TDI 177Hk, årgang 2012-2014.

De biler jeg kigger på har alle Xenon. Og i de fleste annoncer står der "Xenon Plus".

Det er vigtigt for mig, at min kommende bil har den avancerede udgave af Xenon med dynamisk regulering (ændrer sig efter vejforhold). Audi kalder det vist AFL.

Jeg har ikke gennemskuet, hvorledes jeg ser på bilen at den har dette, og de forhandlere jeg har kigget bil hos har ikke kunnet svare mig. :?

Jeg er sikker på at I har det rigtige svar :) :)
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvordan kan jeg se at en A6 har AFL?

Indlæg af Gio »

'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Nodman
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17/03/2017 22:07

Re: Hvordan kan jeg se at en A6 har AFL?

Indlæg af Nodman »

Hej Gio,
Tak for dit link. (y)
Jeg kan uddrage, at jeg skal se om lygterne svinger ud til siden, når de tændes (og ikke kun op/ned som alm Xenon).
Og jeg skal tjekke instruktionsbogen for koder : citat "The code for adaptive lights is 8Q5 and the codes for normal xenons are 8Q3 , 8BP".

Englænderne virker uafklarede på om "Xenon Plus" betyder adaptiv, eller det også er navnet på den almindelige :|

Et tillægs spm;
Kan man få fjernlys assistent (som jeg kan kende på sensoren i forruden) med alm Xenon, eller følger den kun sammen med adaptiv Xenon ? :?
Nodman
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17/03/2017 22:07

Re: Hvordan kan jeg se at en A6 har AFL?

Indlæg af Nodman »

Hej alle,
Så blev jeg selv lidt klogere...

Når man tænder lyset, skal lygterne vippe ned OG ud til siden. Kun adaptiv Xenon gør dette.
Men kan også gå ind i MMI og se om funktionen Adaptiv lys kan vælges.

Til gengæld er den med koderne lidt sværere.
Audi kører med flere forskellige koder for deres lygtesystemer - og jeg har opgivet at gennemskue det.
:?

Den A6 jeg endte med, har adaptiv Xenon med automatisk langt lys, selv om den IKKE har det lille kamera i bakspejlet, som jeg ellers havde lært at kigge efter
:shock: :?
(mit gæt er, at den bruger det lidt større kamera, som hører til den adaptive fartpilot)

Tja, nemt skal det ikke være

...men A6'eren er sgu' fed :D 8)
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"