Eberspächer 5 KW
Eberspächer 5 KW
Har monteret dette oliefyr med app-kontrol.
Er glad for fyret og kan da også mærke motor, ikke har koldstartslyd - f.eks. i dag ved minus 3 grader.
Kabinen er dejlig lun, men jeg tænkte på, hvor meget motor bliver varmet op, da temperaturmåler er helt i bund efter 35 min. opvarmning med fyret?
Da jeg forespurgte om temperatur via app'en, efter en times kørsel, svarer den 22 grader...
Er glad for fyret og kan da også mærke motor, ikke har koldstartslyd - f.eks. i dag ved minus 3 grader.
Kabinen er dejlig lun, men jeg tænkte på, hvor meget motor bliver varmet op, da temperaturmåler er helt i bund efter 35 min. opvarmning med fyret?
Da jeg forespurgte om temperatur via app'en, efter en times kørsel, svarer den 22 grader...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Eberspächer 5 KW
den varmer op til ca 35-40 Grader.
app fortæller dig kabine temp
app fortæller dig kabine temp
Audi A6 avant 2,5 TDI 1995 (den nye)
http://www.bilgalleri.dk/galleri/284325 ... nt_2_5_tdi
Audi S6 plus 4.2 V8 1997
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.asp ... ipc=250152
Audi 80 avant TDI 1993
http://www.bilgalleri.dk/galleri/241459 ... ant_19_tdi
Mercedes sprinter 315 CDI 2006
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.asp ... ipc=589761
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
- Geografisk sted: Hjørring
Re: Eberspächer 5 KW
Hej Ivan
Prøv at læse mit indlæg i denne tråd:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=29&t=33224
Mvh
Karsten
Prøv at læse mit indlæg i denne tråd:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=29&t=33224
Mvh
Karsten
Re: Eberspächer 5 KW
karsten_horn skrev:Hej Ivan
Prøv at læse mit indlæg i denne tråd:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=29&t=33224
Mvh
Karsten
Tak for hint Karsten.
Gad vide om mit fyr er installeret som dit, da jeg i aftes satte ventilation på 18 grader og ventilation på 1 og temperatur på motor var stadig ikke synlig i instrumentet...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
- Geografisk sted: Hjørring
Re: Eberspächer 5 KW
Indtil jeg fik monteret mit fyr omvendt så den prioriterede motor frem for kabine, så havde jeg nøjagtig samme problem. Grundlæggende er det egentlige problem vel at vores kølesystem indeholder for meget vand til et fyr med så lille kapacitet. Jeg kan ved udendørstemperatur på 0 grader, løfte motorens temperatur til ca. 60 grader på 30 min og en rimelig temperatur i kabine.
Mvh
Karsten Horn
Mvh
Karsten Horn
Re: Eberspächer 5 KW
karsten_horn skrev:Indtil jeg fik monteret mit fyr omvendt så den prioriterede motor frem for kabine, så havde jeg nøjagtig samme problem. Grundlæggende er det egentlige problem vel at vores kølesystem indeholder for meget vand til et fyr med så lille kapacitet. Jeg kan ved udendørstemperatur på 0 grader, løfte motorens temperatur til ca. 60 grader på 30 min og en rimelig temperatur i kabine.
Mvh
Karsten Horn
Prøvede i aftes at sætte klima til 24 grader for eksperimentets skyld, men ingen synlig ændring på temperaturmåler, bortset fra en meget varm kabine - 30 min. med oliefyr.
AZF melder tilbage, at det er, som det skal være...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
- Geografisk sted: Hjørring
Re: Eberspächer 5 KW
Ivan skrev:karsten_horn skrev:Indtil jeg fik monteret mit fyr omvendt så den prioriterede motor frem for kabine, så havde jeg nøjagtig samme problem. Grundlæggende er det egentlige problem vel at vores kølesystem indeholder for meget vand til et fyr med så lille kapacitet. Jeg kan ved udendørstemperatur på 0 grader, løfte motorens temperatur til ca. 60 grader på 30 min og en rimelig temperatur i kabine.
Mvh
Karsten Horn
Prøvede i aftes at sætte klima til 24 grader for eksperimentets skyld, men ingen synlig ændring på temperaturmåler, bortset fra en meget varm kabine - 30 min. med oliefyr.
AZF melder tilbage, at det er, som det skal være...
Den havde jeg ikke accepteret hvis det havde været mig der like havde smidt 15k+ efter et nyt oliefyr - Jeg måtte også bokse lidt med Webasto Danmark før de gik med på at få mit fyr til at virke..........
Re: Eberspächer 5 KW
karsten_horn skrev:Ivan skrev:karsten_horn skrev:Indtil jeg fik monteret mit fyr omvendt så den prioriterede motor frem for kabine, så havde jeg nøjagtig samme problem. Grundlæggende er det egentlige problem vel at vores kølesystem indeholder for meget vand til et fyr med så lille kapacitet. Jeg kan ved udendørstemperatur på 0 grader, løfte motorens temperatur til ca. 60 grader på 30 min og en rimelig temperatur i kabine.
Mvh
Karsten Horn
Prøvede i aftes at sætte klima til 24 grader for eksperimentets skyld, men ingen synlig ændring på temperaturmåler, bortset fra en meget varm kabine - 30 min. med oliefyr.
AZF melder tilbage, at det er, som det skal være...
Den havde jeg ikke accepteret hvis det havde været mig der like havde smidt 15k+ efter et nyt oliefyr - Jeg måtte også bokse lidt med Webasto Danmark før de gik med på at få mit fyr til at virke..........
AZF skrev i dag:
"Hej Ivan,
min kollega Maik Eggert siger, det er normalt, fordi det er ikke en ren motorvarmer, men en kabinevarmer.
Mit freundlichen Grüßen / med venlig hilsen / kind regards
Mona Marquardt
- Info -"
Jeg har meldt tilbage, at min Audi er født med tilskudsvarmer, såh...
AZF kunne ikke skaffe et Webasto og skrev tidligere at Eberspächer er lige så godt.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
-
- Forumbruger
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
- Geografisk sted: Hjørring
Re: Eberspächer 5 KW
Jeg tror ikke at Internettet er helt enig i at Eberspächer er lige så godt som Webasto, da jeg fik mit fyr for 2 år siden viste lidt google søgning at rigtig mange Eberspächer ejere havde problemer med driftsikkerheden på deres fyr. Prøv at indgå i en dialog og foreslå dem at køre den varme side ind i motorblokken i stedet for ind i varmesystemet. Som du har fået monteret dit fyr, så er det returvarmen fra varmesystemet der opvarmer din motor og ikke omvendt. For mit vedkommende var der ca 50 grader til forskel på motortemperaturen efter 30 min med fyret kørende. Til gengæld skal du ikke forvente at dine ruder er fuldt afisede en kold fugtig vintermorgen. Jeg har ikke mit fyr for at undgå at skrabe is men for at undgå koldstarter på min motor om vinteren.... Endvidere står bilen altid under tag så jeg har sjældent problemer med is på ruder
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: Eberspächer 5 KW
Eberspächer varmer ikke lige så godt som Webasto, men Eberspächer larmer mindre. Personligt ville jeg vælge Webasto, da forskel på støj niveauet ikke er særlig stor. Men det er også en større klump at varme op i forhold til en 4-cyl.
Re: Eberspächer 5 KW
Nicolaisen skrev:Eberspächer varmer ikke lige så godt som Webasto, men Eberspächer larmer mindre. Personligt ville jeg vælge Webasto, da forskel på støj niveauet ikke er særlig stor. Men det er også en større klump at varme op i forhold til en 4-cyl.
Wow, syns ellers nok den giver lyd fra sig. Min garage er vel 25 m fra min bryggersdør og jeg kan nemt høre fyret, selv med lukkede porte.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Eberspächer 5 KW
Har du et dieselfyr i gang i garagen med portene lukket?
Spændende klima i garagen, der! Selv om der ikke dannes CO i samme mængder som med rigtigt brændstof, er det pisse giftigt... især fordi fyret ikke nødvendigvis brænder så rent som motoren! Tænk på, at hvis katte eller børn kan forvilde sig derind, dør de af det!
Lydniveauet forstærkes betragteligt, fordi bilen står i et lukket rum.
\Alex
Spændende klima i garagen, der! Selv om der ikke dannes CO i samme mængder som med rigtigt brændstof, er det pisse giftigt... især fordi fyret ikke nødvendigvis brænder så rent som motoren! Tænk på, at hvis katte eller børn kan forvilde sig derind, dør de af det!
Lydniveauet forstærkes betragteligt, fordi bilen står i et lukket rum.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Eberspächer 5 KW
Høy skrev:Har du et dieselfyr i gang i garagen med portene lukket?
Spændende klima i garagen, der! Selv om der ikke dannes CO i samme mængder som med rigtigt brændstof, er det pisse giftigt... især fordi fyret ikke nødvendigvis brænder så rent som motoren! Tænk på, at hvis katte eller børn kan forvilde sig derind, dør de af det!
Lydniveauet forstærkes betragteligt, fordi bilen står i et lukket rum.
\Alex
Har tænkt på, om man kunne sætte en slange på eller lignende, men ellers går det nok lidt endnu, da der er 150 m2.
Syns også, det larmer en hel del i det fri - som oliefyr gjorde i 60'erne.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Eberspächer 5 KW
Jeg har ingen aktier i din sundhed, og du må naturligvis selv om det, men............ (Wikipedia)
"CO betegnes som yderst giftigt, da det binder sig ca. 300-400 gange lettere til blodets hæmoglobin end den O2, man normalt indånder i atmosfærisk luft. Dermed kan der selv ved en meget beskeden koncentration af CO i luften opstå en decideret forgiftning eller ligefrem død.
Kroppen kan foretage ophobning af CO i blodet over længere tid, hvorfor døden ikke nødvendigvis skyldes en akut forgiftning. Dette blev illustreret op gennem 1950'ernes Danmark, hvor mange hjem fyrede med kakkelovne. Ufuldstændige forbrændinger af træ i ovnene bredte sig rundt om i husene og betød, at folk gennem længere tid indåndede gassen og nogle døde som følge af kulilteforgiftning."
Selv om du synes, det er ufarligt, dør du af det alligevel. Der skal en ret stor ventilator i et af vinduerne. Hvis du læser vejledningen til fyret (selv om det ikke er moderne at interessere sig for håndbøger), vil jeg vædde en kop fyringsolie på, at der står "Må ikke benyttes i lukkede rum".
Desuden er bilen ikke helt tæt, så der vil også komme til at stå gas i selve bilen, men hvis du kan li' det, er der jo dybest set din sag.
\Alex
"CO betegnes som yderst giftigt, da det binder sig ca. 300-400 gange lettere til blodets hæmoglobin end den O2, man normalt indånder i atmosfærisk luft. Dermed kan der selv ved en meget beskeden koncentration af CO i luften opstå en decideret forgiftning eller ligefrem død.
Kroppen kan foretage ophobning af CO i blodet over længere tid, hvorfor døden ikke nødvendigvis skyldes en akut forgiftning. Dette blev illustreret op gennem 1950'ernes Danmark, hvor mange hjem fyrede med kakkelovne. Ufuldstændige forbrændinger af træ i ovnene bredte sig rundt om i husene og betød, at folk gennem længere tid indåndede gassen og nogle døde som følge af kulilteforgiftning."
Selv om du synes, det er ufarligt, dør du af det alligevel. Der skal en ret stor ventilator i et af vinduerne. Hvis du læser vejledningen til fyret (selv om det ikke er moderne at interessere sig for håndbøger), vil jeg vædde en kop fyringsolie på, at der står "Må ikke benyttes i lukkede rum".
Desuden er bilen ikke helt tæt, så der vil også komme til at stå gas i selve bilen, men hvis du kan li' det, er der jo dybest set din sag.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
- Nicolaisen
- Forumbruger
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 21/03/2013 21:26
Re: Eberspächer 5 KW
Ivan skrev:Nicolaisen skrev:Eberspächer varmer ikke lige så godt som Webasto, men Eberspächer larmer mindre. Personligt ville jeg vælge Webasto, da forskel på støj niveauet ikke er særlig stor. Men det er også en større klump at varme op i forhold til en 4-cyl.
Wow, syns ellers nok den giver lyd fra sig. Min garage er vel 25 m fra min bryggersdør og jeg kan nemt høre fyret, selv med lukkede porte.
Okay, det lyder voldsomt :/