Original klima blæser ikke koldt nok mere
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Original klima blæser ikke koldt nok mere
Mit klima virker pludselig ikke efter vi har været i skybrud og haglvejr.
Udetemp faldt fra 21,5 til 10 grader i løbet af et par minutter.
Meeen mon ikke det bare er genopfyldning der skal til...
Nogen steder vi får rabat udover AZF?
Hvis der stadig er nogen i vores fortrindelige klub der udfører den slags operationer modtager jeg gerne en PB
Udetemp faldt fra 21,5 til 10 grader i løbet af et par minutter.
Meeen mon ikke det bare er genopfyldning der skal til...
Nogen steder vi får rabat udover AZF?
Hvis der stadig er nogen i vores fortrindelige klub der udfører den slags operationer modtager jeg gerne en PB
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- bertlov
- Bestyrelsesmedlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
- Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Kender intet til firmaet, men de har pt. tilbud på klimaopfyldning til 749,- incl. kølemiddel...
http://www.skorstensgaard.dk/
Måske andre har erfaring med firmaet?
/Søren
http://www.skorstensgaard.dk/
Måske andre har erfaring med firmaet?
/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Takker... ja de ligger jo lige om hjørnet her
Nogen der har erfaring med dem?
Udlæste fejl ifm. andet problem jeg har og faldt over denne:
Styreenhed 08: Klimaanlæg Forklaringsfil: NEZ\4F0-910-043.clb
Styreenhedsnr: SW: 4F0 910 043 HW: 4F1 820 043 G
Komponent : KLIMABETAETIGUNGH04 0100
Revision: 00000022 Serienummer: 00000000030161
Kodning : 0000006
Forhandler : WSC 02325 785 00200
VCID: DBBF655B1A17B3C62E5-808E
1 fejl fundet:
00256 - Føler for kølemiddeltryk/-temperatur (G395)
002 - Under nedre grænseværdi - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00100010
Fejlprioritet: 3
Fejlhyppighed: 1
Nulstiltæller: 18
Kørestrækning: 333562 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2014.06.27
Tid: 07:35:39
Kunne det tænkes det er en føler den er gal med og ikke påfyldning?
Nogen der har erfaring med dem?
Udlæste fejl ifm. andet problem jeg har og faldt over denne:
Styreenhed 08: Klimaanlæg Forklaringsfil: NEZ\4F0-910-043.clb
Styreenhedsnr: SW: 4F0 910 043 HW: 4F1 820 043 G
Komponent : KLIMABETAETIGUNGH04 0100
Revision: 00000022 Serienummer: 00000000030161
Kodning : 0000006
Forhandler : WSC 02325 785 00200
VCID: DBBF655B1A17B3C62E5-808E
1 fejl fundet:
00256 - Føler for kølemiddeltryk/-temperatur (G395)
002 - Under nedre grænseværdi - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00100010
Fejlprioritet: 3
Fejlhyppighed: 1
Nulstiltæller: 18
Kørestrækning: 333562 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2014.06.27
Tid: 07:35:39
Kunne det tænkes det er en føler den er gal med og ikke påfyldning?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Har fået fyldt kølemiddel på (var næsten tom), men holder vacuum fint.
Tryk er også fint sagde kølemanden, men kompressor kører ikke
ECON kontakt kunne han se aktiverede, men trykket ændrede sig ikke i systemet og der kom selvfølgelig ingen kold luft så.
Han havde ikke tid/dele til at ordne det og nu skal vi ud at køre langt i morgen.
Kan den bare have sat sig i den tid vi har kørt uden kompressor aktiv?
Jeg var bange for at lade den køre når der nu (formodentlig) var for lidt kølemiddel på... det var måske en fejl?
Tryk er også fint sagde kølemanden, men kompressor kører ikke
ECON kontakt kunne han se aktiverede, men trykket ændrede sig ikke i systemet og der kom selvfølgelig ingen kold luft så.
Han havde ikke tid/dele til at ordne det og nu skal vi ud at køre langt i morgen.
Kan den bare have sat sig i den tid vi har kørt uden kompressor aktiv?
Jeg var bange for at lade den køre når der nu (formodentlig) var for lidt kølemiddel på... det var måske en fejl?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Jeg ved ikke hvordan trykføleren fungerer. Det er der garanteret andre herinde der gør. Jeg vil tro, at det bare er en on/off kontakt.
Du kan gå ind i måleblokke på VCDS og se forskel på trykket ved drift og Eco.
Ved drift skal trykket være mindst 11-12 bar. Og temp. ved fordamper 2-3 gr.
Du kan gå ind i måleblokke på VCDS og se forskel på trykket ved drift og Eco.
Ved drift skal trykket være mindst 11-12 bar. Og temp. ved fordamper 2-3 gr.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Tak for input, men er det ikke kun aktuelt hvis kompressoren kører... det gør den jo ikke.
Er det sådan at den heller ikke kører hvis trykket er for højt?
Altså at der sidder en kontakt der måske bare ikke vil "tillade" at den kører?
Kan jeg "tvinge" den til at køre, bare for at se om den er defekt eller ej?
Er det sådan at den heller ikke kører hvis trykket er for højt?
Altså at der sidder en kontakt der måske bare ikke vil "tillade" at den kører?
Kan jeg "tvinge" den til at køre, bare for at se om den er defekt eller ej?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
kimenemark skrev:Tak for input, men er det ikke kun aktuelt hvis kompressoren kører... det gør den jo ikke.
Er det sådan at den heller ikke kører hvis trykket er for højt?
Altså at der sidder en kontakt der måske bare ikke vil "tillade" at den kører?
Kan jeg "tvinge" den til at køre, bare for at se om den er defekt eller ej?
Håber der er en anden der kan svare på det. Hvis trykføleren bare er en on/ off kontakt, kan du jo prøver at kortslutte ledningerne. Men som sagt er jeg ikke sikker på hvordan den virker.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Jeg havde samme problem som dig - ingen kold luft ind i bilen.
Jeg havde computer slået til bilen forleden, hvor den viste to gamle fejlmeldinger på den kompressor/ledningsnet også - lidt over et år gamle fejl.
Vi lavede klimatest på computeren, hvor man kunne se at der kom 0,000 A strøm gennem klimakompressoren.
I dag, efter at der har været computer tilsluttet, virkede aircon dog mærkeligt nok, men den virkede sådan lidt i impulser(on/off/on/off/on/off kold luft)
Jeg er totalt forvirret over hvad der kan være fejlen, specielt nu hvor den virker lidt igen - eller det gjorde den her til morgen. Får at se på vej hjem fra job, hvordan det fungerer der.
Har googlet mig lidt til den G395 sensor - men bør det også være problemet her i vores begges tilfælde?
Jeg havde computer slået til bilen forleden, hvor den viste to gamle fejlmeldinger på den kompressor/ledningsnet også - lidt over et år gamle fejl.
Vi lavede klimatest på computeren, hvor man kunne se at der kom 0,000 A strøm gennem klimakompressoren.
I dag, efter at der har været computer tilsluttet, virkede aircon dog mærkeligt nok, men den virkede sådan lidt i impulser(on/off/on/off/on/off kold luft)
Jeg er totalt forvirret over hvad der kan være fejlen, specielt nu hvor den virker lidt igen - eller det gjorde den her til morgen. Får at se på vej hjem fra job, hvordan det fungerer der.
Har googlet mig lidt til den G395 sensor - men bør det også være problemet her i vores begges tilfælde?
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Jeg kan (tror jeg) se at kompressoren ikke kobles til.
Center på koblingshjulet synes at stå stille...
men om det er fordi en føler ikke kobler den til eller den er defekt ved jeg ikke hvordan jeg skal teste...
Center på koblingshjulet synes at stå stille...
men om det er fordi en føler ikke kobler den til eller den er defekt ved jeg ikke hvordan jeg skal teste...
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Det var så noget sludder jeg skrev der...
Den kobling sidder FAST og kører rundt.
Har lige haft VCDS på igen og kontrolleret Klimamodul blok 01, 02 og 20 (se billederne).
Billede 01 er med ECON slået fra (kompressor bør køre)
Billede 02 er med ECON slået til (kompressor bør IKKE køre)
Som I kan se slår kompressoren til og fra som den skal, men trykket ændre sig ikke... nogen ideer nu?
Den kobling sidder FAST og kører rundt.
Har lige haft VCDS på igen og kontrolleret Klimamodul blok 01, 02 og 20 (se billederne).
Billede 01 er med ECON slået fra (kompressor bør køre)
Billede 02 er med ECON slået til (kompressor bør IKKE køre)
Som I kan se slår kompressoren til og fra som den skal, men trykket ændre sig ikke... nogen ideer nu?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Umiddelbart vil jeg mene, at 7,2 bar er det tryk der er på anlægget når kompressoren ikke kører. Det er unødigt højt, men måske ok. Når man ser hvor mange Nm. Kompressoren forbruger, tyder det på at den indvendige mekanik kørere, dog unden at hæve trykket.
Jeg har desværre ikke flere skud i bøssen.
Jeg har desværre ikke flere skud i bøssen.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Sv: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Nu skal jeg absolut ikke gøre mig klog på klima, men kan det tænkes at det (for) høje tryk kan gøre at der intet sker? Eller er mekanikken defekt inde i kompressoren? Syntes jo bare ikke det ser logisk ud med de værdier jeg kan udlæse... nu er vi undervejs, så værkstedsbesøg er desværre ikke så sandsynligt ... pyha det er varmt
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Jeg tror ikke det har noget med trykket at gøre. Det høje tryk er måske bare udtryk for, at anlægget er nyopfyldt og der er fyldt lidt rigeligt på.
Jeg mener mit er på ca. 6 bar ved eco lige når det er blevet fyldt, og ca. 12 bar når kompressoren kører
Der sidder en dyse et sted i anlægget, den kan være stoppet. Der kan også være kommet fugt i anlægget. Det vil også stoppe dysen, da det fryser til is.
For at skifte dysen, er du nød til, at tømme anlægget. Det indebærer desværre også, at det skal genfyldes.
Jeg skal turen igennem med mit anlæg, da jeg skal have ny kompressor på. Jeg skifter også dysen når nu anlægget alligevel skal tømmes.
Jeg mener mit er på ca. 6 bar ved eco lige når det er blevet fyldt, og ca. 12 bar når kompressoren kører
Der sidder en dyse et sted i anlægget, den kan være stoppet. Der kan også være kommet fugt i anlægget. Det vil også stoppe dysen, da det fryser til is.
For at skifte dysen, er du nød til, at tømme anlægget. Det indebærer desværre også, at det skal genfyldes.
Jeg skal turen igennem med mit anlæg, da jeg skal have ny kompressor på. Jeg skifter også dysen når nu anlægget alligevel skal tømmes.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Undskyld, hvis dette er et overflødigt spørgsmål, men kører kølerblæseren, når du tænder klimaanlægget? På min er der flere blæsere, og den ene er svjv. kun til klimaanlægget. Den kører i hvert fald konstant, når der køles med anlægget.
Ellers kan trykket formodentlig blive for højt. Jeg kunne forestille mig, at kompressoren kører, når termokontakten i vandkøleren tænder for ventilatoren, fordi det hele så bliver kølet tilstrækkeligt.
Hvordan med dine udsættere? Kommer de også, når du kører på ECON?
\Alex
Ellers kan trykket formodentlig blive for højt. Jeg kunne forestille mig, at kompressoren kører, når termokontakten i vandkøleren tænder for ventilatoren, fordi det hele så bliver kølet tilstrækkeligt.
Hvordan med dine udsættere? Kommer de også, når du kører på ECON?
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Sv: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Bjørn:
Kølemanden tømte først anlægget 100%.
Derefter kørte han 15min vacuum for netop at få kondens ud.
Den holdt vacuum 100% i 5-8min.
Han fyldte derefter kølemiddel på og olie+spormiddel.
Han mente kompressoren ikke kørte men det kan jeg jo se i VCDS at den gør. Han havde en delphi tester måske med begrænsede muligheder?
Ved du hvor den dyse sidder?
Alex:
Jeg ved faktisk ikke om en bestemt blæser kører eller ej. Der sidder 2 store blæsere jeg kan se mellem motor og køler. Er det en af dem?
Ryk (http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=32660) bliver lidt værre når klima er tændt, men forsvinder bestemt ikke ved ECON drift.
Kølemanden tømte først anlægget 100%.
Derefter kørte han 15min vacuum for netop at få kondens ud.
Den holdt vacuum 100% i 5-8min.
Han fyldte derefter kølemiddel på og olie+spormiddel.
Han mente kompressoren ikke kørte men det kan jeg jo se i VCDS at den gør. Han havde en delphi tester måske med begrænsede muligheder?
Ved du hvor den dyse sidder?
Alex:
Jeg ved faktisk ikke om en bestemt blæser kører eller ej. Der sidder 2 store blæsere jeg kan se mellem motor og køler. Er det en af dem?
Ryk (http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=32660) bliver lidt værre når klima er tændt, men forsvinder bestemt ikke ved ECON drift.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
På min er der en med en viscokobling, som hele tiden drejer mere eller mindre. Derudover er der en eller to elektriske (der sidder en foran kondenseren (er ikke sikker på, om der er en mere bagved)), men en eller anden elektrisk kører i hvert fald hele tiden, når klimaanlægget er i gang.
\Alex
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Det din mekaniker har gjort er ok. Det er den eneste mulighed han har.
Vacuum viser bare, at anlægget er tæt når trykket kommer udefra.
"Rigtige" kølemontører sender Nitrogen under tryk ind i anlægget og bruger lytteudstyr til at finde utætheder med. Samtidig opsuger nitrogenen fugt.
På min bil sidder dysen i røret i venstre side af motorrummet lige før det det går ind i kabinen.
Der sidder en stor møtrik der samler røret. Lige efter den er røret lidt tykkere.
Vacuum viser bare, at anlægget er tæt når trykket kommer udefra.
"Rigtige" kølemontører sender Nitrogen under tryk ind i anlægget og bruger lytteudstyr til at finde utætheder med. Samtidig opsuger nitrogenen fugt.
På min bil sidder dysen i røret i venstre side af motorrummet lige før det det går ind i kabinen.
Der sidder en stor møtrik der samler røret. Lige efter den er røret lidt tykkere.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Dysen/filteret ser sådan ud. Det er ca. 8mm. Tykt og 70mm. Langt.
Kølemidlet kommer fra venstre og bliver presset ind i gennem filteret (den mørke del til venstre) og ud af dysen i den anden ende.
Kan købes hos MisterAuto til ca. 120,- inkl. Fragt.
Kølemidlet kommer fra venstre og bliver presset ind i gennem filteret (den mørke del til venstre) og ud af dysen i den anden ende.
Kan købes hos MisterAuto til ca. 120,- inkl. Fragt.
- Vedhæftede filer
-
- image.jpg (13.05 KiB) Vist 27973 gange
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Høy skrev:På min er der en med en viscokobling, som hele tiden drejer mere eller mindre. Derudover er der en eller to elektriske (der sidder en foran kondenseren (er ikke sikker på, om der er en mere bagved)), men en eller anden elektrisk kører i hvert fald hele tiden, når klimaanlægget er i gang.
\Alex
Du har en "tynd" elektrisk blæser på ydersiden af køleren og en "tyk" elektrisk + en viscose blæser på indersiden af din køler... På din "sure" B5'er... Den på ydersiden er klimablæseren.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Sv: Original klima blæser ikke koldt nok mere
Med de værdier jeg har udlæst (er der evt. andre?) kan man så udelukke at kompressoren har sat sig?
Selvom dysen måske var frossen burde den i 20-30gr. varme i 12timer så ikke være "tøet op" (på parkeringsplads)?
Også selvom den stadig er frossen burde trykket i systemet så ikke stige? (afhænger selvfølgelig af hvor føleren sidder i forhold til "proppen")...
Det er godt nok varmt i sydtyskland og Italien bliver vist kun varmere... fruen er ikke for glad for mig i disse dage
Selvom dysen måske var frossen burde den i 20-30gr. varme i 12timer så ikke være "tøet op" (på parkeringsplads)?
Også selvom den stadig er frossen burde trykket i systemet så ikke stige? (afhænger selvfølgelig af hvor føleren sidder i forhold til "proppen")...
Det er godt nok varmt i sydtyskland og Italien bliver vist kun varmere... fruen er ikke for glad for mig i disse dage
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter