Problemer med Webasto montering i A6 4F 3.0 TDI

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Problemer med Webasto montering i A6 4F 3.0 TDI

Indlæg af karsten_horn »

Hejsa

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af min første Audi, en A6 4F Avant 3.0 TDI fra 2006. I forbindelse med købet fik jeg samtidig monteret et Webasto Thermotop C oliefyr med SMS modul. Jeg kan nu konstatere at hver gang jeg starter fyret så bliver der genereret 3 fejl i mit klimaelektronik. Samtidig synes jeg ikke at fyret er i stand til at varme kølevandet ret meget, når jeg kontrollerer så kan det løfte kølevandstemperaturen 33 grader på 30 minutter. På min gamle bil(2009 Passat 2.0 TDI 170 hk) var samme fyr i stand til at løfte temperaturen mere end det dobbelte på samme varme periode.

Er der nogen af jer med fyr i A6 som kan bekræfte at det er normalt at den sætter fejl samt at jeg ikke skal forvente mere varme i motor?

Jeg har talt med Webasto Danmark og de påstår at jeg ikke kan forvente mere varme og at det er normalt med fejlene - Jeg føler mig lidt skuffet over netop at have brugt 19k for noget der ikke virker super godt :(

Mvh
Karsten Horn
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Problemer med Webasto montering i A6 4F 3.0 TDI

Indlæg af LKA63 »

Hej Karsten.
Har samme fyr og efter 30 minutter er motortemperaturen ca. 45 grader, hvilket jeg synes er i underkanten. Jeg forventede måske for meget, men havde håbet på omkring 70 - 80 grader.
Min motor er en 2,0 TDI - din motor er større, så måske er det normalt.
Jeg oplever også fejl efter fyret har kørt.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Problemer med Webasto montering i A6 4F 3.0 TDI

Indlæg af Havberg »

Hej - jeg har også en A6 3 liter TDI - model 07 med Webasto termotop monteret - kan ikke lige huske om det er en C-model eller ej.

På en halv time laver den en behagelig varme i kabinen - synes også den når en 30 grader i kølevandet jvf. fjernbetjeningen fra eks. 0 grader udenfor.

Jeg har ingen fejl i klima'en. Hvordan viser dine fejl sig helt præcist?

Umiddelbart er jeg vældig tilfreds med mit fyr - men så også første bil jeg har med fyr monteret, så har ikke noget sammenligningsgrundlag.

Jeg tænker også lidt, at kølevandskapaciteten i en 3.0V6 motor nok er del større end i en 4cyl. 2 liter - så samme fyr skal jo så nødvendigvis køre længere eller kan ikke nå samme temperatur.

PS tillykke med bilen (y)
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Re: Problemer med Webasto montering i A6 4F 3.0 TDI

Indlæg af karsten_horn »

LKA63 skrev:Hej Karsten.
Har samme fyr og efter 30 minutter er motortemperaturen ca. 45 grader, hvilket jeg synes er i underkanten. Jeg forventede måske for meget, men havde håbet på omkring 70 - 80 grader.
Min motor er en 2,0 TDI - din motor er større, så måske er det normalt.
Jeg oplever også fejl efter fyret har kørt.


Hej Lars

Den motor du har er jo praktisk talt identisk med VW 2.0 TDI og min 2009 VW 2.0 TDI med samme Webasto fyr kunne nå drift temperatur på 30 min hvis luften var + grader. Jeg har forståelse for at jeg skal varme en større masse op og mere væske men en så stor forskel virker underligt på mig.

Mvh
Karsten Horn
karsten_horn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16/04/2013 20:25
Geografisk sted: Hjørring

Re: Problemer med Webasto montering i A6 4F 3.0 TDI

Indlæg af karsten_horn »

CoupéGt skrev:Hej - jeg har også en A6 3 liter TDI - model 07 med Webasto termotop monteret - kan ikke lige huske om det er en C-model eller ej.

På en halv time laver den en behagelig varme i kabinen - synes også den når en 30 grader i kølevandet jvf. fjernbetjeningen fra eks. 0 grader udenfor.

Jeg har ingen fejl i klima'en. Hvordan viser dine fejl sig helt præcist?

Umiddelbart er jeg vældig tilfreds med mit fyr - men så også første bil jeg har med fyr monteret, så har ikke noget sammenligningsgrundlag.

Jeg tænker også lidt, at kølevandskapaciteten i en 3.0V6 motor nok er del større end i en 4cyl. 2 liter - så samme fyr skal jo så nødvendigvis køre længere eller kan ikke nå samme temperatur.

PS tillykke med bilen (y)


Hejsa

Tak og ja, det er en dejlig bil at køre i :)

Mine fejl på kølesystemet jævnfør VCDS:

--------------------------------------

Styreenhed 08: KlimaanlÊg Forklaringsfil: NEZ\4F0-910-043.clb

Styreenhedsnr: SW: 4F0 910 043 HW: 4F1 820 043 R

Komponent : KLIMABETAETIGUNGH12 0160

Revision: 00000027 Serienummer: 00000000203171

Kodning : 0000278

Forhandler : WSC 02325 785 00200

VCID: DBBE0F761A9A7BC094E



3 fejlkoder fundet:

01314 - Motorstyreenhed

008 - Urealistisk signal - Periodisk

Fryseramme:

Fejl status: 00101000

Fejl prioritet: 3

Fejl hypighed: 2

Nulstil tÊller: 15

Kilometerstand: 185472 km

Tids indikation: 0

Dato: 2013.04.19

Tid: 06:32:52



00256 - F¯ler for k¯lemiddeltryk/-temperatur (G395)

004 - Intet signal/kommunikation - Periodisk

Fryseramme:

Fejl status: 00100100

Fejl prioritet: 3

Fejl hypighed: 2

Nulstil tÊller: 15

Kilometerstand: 185472 km

Tids indikation: 0

Dato: 2013.04.19

Tid: 06:32:52



01592 - Sensor for luftkvalitet (G238)

010 - Afbrydelse/Kortslutning til plus - Periodisk

Fryseramme:

Fejl status: 00101010

Fejl prioritet: 3

Fejl hypighed: 2

Nulstil tÊller: 15

Kilometerstand: 185472 km

Tids indikation: 0

Dato: 2013.04.19

Tid: 06:32:56



Fryseramme:

Temperatur: 11.0∞
-----------------------------------------------------
Mvh
Karsten Horn
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Problemer med Webasto montering i A6 4F 3.0 TDI

Indlæg af LKA63 »

karsten_horn skrev:
LKA63 skrev:Hej Karsten.
Har samme fyr og efter 30 minutter er motortemperaturen ca. 45 grader, hvilket jeg synes er i underkanten. Jeg forventede måske for meget, men havde håbet på omkring 70 - 80 grader.
Min motor er en 2,0 TDI - din motor er større, så måske er det normalt.
Jeg oplever også fejl efter fyret har kørt.


Hej Lars

Den motor du har er jo praktisk talt identisk med VW 2.0 TDI og min 2009 VW 2.0 TDI med samme Webasto fyr kunne nå drift temperatur på 30 min hvis luften var + grader. Jeg har forståelse for at jeg skal varme en større masse op og mere væske men en så stor forskel virker underligt på mig.

Mvh
Karsten Horn


Jeg er enig........ Jeg kan ikke helt blive klog på funktionen af fyret. Min motor bliver aldrig 70 - 80 grader - om der så er 15 plus grader i luften og det kører en time - det har jeg aldrig helt forstået. Det er ligesom det er sat til at varme motoren til max 50 grader. Måske er andre her i forummet mere vidende ?
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"