Varm og kold luft
Varm og kold luft
Hej,
Jeg har haft et par gange hvor min vogn (A6 4F) har fået den ide, at når jeg bruger aircon og temp. er over 18 grade udenfor, så begynder den at varme helt vildt i venstre og højre luftdysser, men ikke i de midterste dyser der kommer rigtigt nok kølig luft ud.
Så kan jeg enten slukke for tændingen eller sætte blæs kun på forruden , for derefter at sætte den på auto igen, så er problemet løst for denne gang.
Når det sker, er det ofte efter ½-1 times kørsel og med en temp. i følge skalaen på aircon. på ca. 20-21 grader inde i bilen- hvad kan der være galt ?
Jeg har haft et par gange hvor min vogn (A6 4F) har fået den ide, at når jeg bruger aircon og temp. er over 18 grade udenfor, så begynder den at varme helt vildt i venstre og højre luftdysser, men ikke i de midterste dyser der kommer rigtigt nok kølig luft ud.
Så kan jeg enten slukke for tændingen eller sætte blæs kun på forruden , for derefter at sætte den på auto igen, så er problemet løst for denne gang.
Når det sker, er det ofte efter ½-1 times kørsel og med en temp. i følge skalaen på aircon. på ca. 20-21 grader inde i bilen- hvad kan der være galt ?
A3 1.6
80 2.6 Cabriolet
80 2.6 Cabriolet
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 2/04/2008 10:08
- Geografisk sted: København
Re: Varm og kold luft
Har desværre ikke nogen løsning på dit problem, men kan fortælle at min fars A6 lige har været på værksted to gange for nøjagtig samme fejl som du beskriver. Værkstedet fortalte at de ikke kunne se nogen fejl i loggen, og at de ikke kan finde fejlen. De kontrollerede/justerede så vidt jeg ved kølevæskestand (eller hvad det nu end hedder..) - men det har ikke hjulpet. Han kører stadig rundt og sveder, måske endda lidt mere end vanligt, ved tanken om de 4000,- kroner værkstedet indtil videre har opkrævet for... ingenting.
Hvis du eller dit værksted finder løsningen må du meget gerne skrive den her..
- Johnny
Hvis du eller dit værksted finder løsningen må du meget gerne skrive den her..
- Johnny
Re: Varm og kold luft
det er en aftale, jeg skal på værksted den 6.6 så må vi se om de kan finde fejlen, det er hammerende iriterrende at køre rundt med - især i den varme vi har nu
A3 1.6
80 2.6 Cabriolet
80 2.6 Cabriolet
Re: Varm og kold luft
Hej
Har haft samme problem, hvilket skyldes gradter på en ventil til styringen af klimanlægget. Dette er en fabrikationsfejl fra Audi´s side.
Min A6 3,2 quattro troede der var -56°C hvorfor den varmede helt vildt i enkelte dyser.
Din mekanikker kan enten prøve at fjerne de pågældende gradter eller u kan få en n ventil.
Hilsen
Audio
Har haft samme problem, hvilket skyldes gradter på en ventil til styringen af klimanlægget. Dette er en fabrikationsfejl fra Audi´s side.
Min A6 3,2 quattro troede der var -56°C hvorfor den varmede helt vildt i enkelte dyser.
Din mekanikker kan enten prøve at fjerne de pågældende gradter eller u kan få en n ventil.
Hilsen
Audio
Re: Varm og kold luft
super, jeg vil tage den viden med mig, til værkstedet på fredag.
A3 1.6
80 2.6 Cabriolet
80 2.6 Cabriolet
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 2/04/2008 10:08
- Geografisk sted: København
Re: Varm og kold luft
A6-Avant skrev:super, jeg vil tage den viden med mig, til værkstedet på fredag.
Fik du løst fejlen? I så fald, hvad var der galt, og hvad måtte du slippe?
- Johnny
Re: Varm og kold luft
Nej det blev ikke løst, men de siger de har fundet fejlen, da det er en motor der styrer indblæsningsluften til kabinen. I den motor skulle der sidde en følger som gør forskellen - så det håber jeg.
Jeg skal have den skiftet, den 17. i denne måned.
Jeg skal have den skiftet, den 17. i denne måned.
A3 1.6
80 2.6 Cabriolet
80 2.6 Cabriolet
-
- Forumbruger
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 7/07/2007 13:08
- Geografisk sted: Ringsted
- Kontakt:
Re: Varm og kold luft
Der sidder normalt en føler i hver luftdyse som måler udblæsningstemperaturen. Man kan via vac-com se hvor kold eller varm luften er i de pågælende dyser, de skulle gerne ligge nogenlunde ens ellers udskift dem som viser noget der helt henne i vejret. Det er en fejl som ikke bliver lageret da styreenheden jo ike kan se at følerne viser forkert, så derfor lukker den op for den varme luft hvis føleren siger luften er for kold eks.
MVH Lasse
Audi 100 2.5 TDI og 200 20V quattro
HUSK KIA står for: Koreansk Industri Affald!
Lad nu være med og montere Xenon-look-A-Like, det blænder af H. til og lyset skal være hvidt ikke Lilla!
Husk aut lygtejust, godkendte DE-lygter og lygtevasker så kan du få rigtig xenon på din bil
Og nej de må ikke sidde i tåbelygterne!
Audi 100 2.5 TDI og 200 20V quattro
HUSK KIA står for: Koreansk Industri Affald!
Lad nu være med og montere Xenon-look-A-Like, det blænder af H. til og lyset skal være hvidt ikke Lilla!
Husk aut lygtejust, godkendte DE-lygter og lygtevasker så kan du få rigtig xenon på din bil
Og nej de må ikke sidde i tåbelygterne!
Re: Varm og kold luft
jo - men min gør det i begge sider på en gang, og holder først op, når jeg sætter blæseren fra "auto" til trin "0", skruer helt op for kulden og venter i ca. 3-5 min. med tændning på.
Derefter slår den over på køling i gen.
Jeg kan også slukke for tændningen og starte igen med få sek. pause, så virker det igen - problemet er bare, at sidst den gjore det, tirsdag aften på vej hjem fra Düsseldorf med knap 200 km/t på klokken, havde jeg ikke lyst til at hive tændingen, men jeg håber de får det lavet den 17. hvor den skal på værksted igen for bla. dette problem - andet og nyt "problem" er at der kom en hare på tværs og ødelage min kofanger, gittet til tågelys og cover til intercoller, så det skal også laves / skiftes - det går bare godt i øjeblikket
Derefter slår den over på køling i gen.
Jeg kan også slukke for tændningen og starte igen med få sek. pause, så virker det igen - problemet er bare, at sidst den gjore det, tirsdag aften på vej hjem fra Düsseldorf med knap 200 km/t på klokken, havde jeg ikke lyst til at hive tændingen, men jeg håber de får det lavet den 17. hvor den skal på værksted igen for bla. dette problem - andet og nyt "problem" er at der kom en hare på tværs og ødelage min kofanger, gittet til tågelys og cover til intercoller, så det skal også laves / skiftes - det går bare godt i øjeblikket
A3 1.6
80 2.6 Cabriolet
80 2.6 Cabriolet
Re: Varm og kold luft
Altså hvis det nu var mig.. så vil jeg starte med at spørge om de ikke vil sætte en "rigtig" mekaniker til at kigge på audi'en nu når de tager så sindsyge time priser lærlingen er åbenbart ikke kommet så lang i skoleforløbet at han har lært at slå op i deres fine program hvor de kan se "kendte fejl"
så kan du jo passende printe det ud for dem og tage det med og vise dem det
så kan du jo passende printe det ud for dem og tage det med og vise dem det
- Vedhæftede filer
-
- A6.pdf
- (68.62 KiB) Downloadet 3666 gange
BMWho?
Re: Varm og kold luft
Madz skrev:Altså hvis det nu var mig.. så vil jeg starte med at spørge om de ikke vil sætte en "rigtig" mekaniker til at kigge på audi'en nu når de tager så sindsyge time priser lærlingen er åbenbart ikke kommet så lang i skoleforløbet at han har lært at slå op i deres fine program hvor de kan se "kendte fejl"
så kan du jo passende printe det ud for dem og tage det med og vise dem det
Pinligt SMC
Carsten
Re: Varm og kold luft
Madz skrev:Altså hvis det nu var mig.. så vil jeg starte med at spørge om de ikke vil sætte en "rigtig" mekaniker til at kigge på audi'en nu når de tager så sindsyge time priser lærlingen er åbenbart ikke kommet så lang i skoleforløbet at han har lært at slå op i deres fine program hvor de kan se "kendte fejl"
så kan du jo passende printe det ud for dem og tage det med og vise dem det
Super, super....
Jeg har printet det ud, men måske jeg lige skulle tjekke det selv i morgen på vognen - det kunne jo være..... det bare er stikket ? !!!
A3 1.6
80 2.6 Cabriolet
80 2.6 Cabriolet
Re: Varm og kold luft
Hej,
Så er det blevet lavet.........
Man har skiftet en ventil (4F1 959 617 B) til 1542,- + arbejdsløn + moms mv. så 2882,- alt i alt.
Så jeg håber bare det holder min tid ud, med denne bil......
Så er det blevet lavet.........
Man har skiftet en ventil (4F1 959 617 B) til 1542,- + arbejdsløn + moms mv. så 2882,- alt i alt.
Så jeg håber bare det holder min tid ud, med denne bil......
A3 1.6
80 2.6 Cabriolet
80 2.6 Cabriolet
Re: Varm og kold luft
Hej !
Godt se løsningen er fundet. Min 2½ år gamle Avant er lige begyndt at lave samme nr.
Vh Jens
Godt se løsningen er fundet. Min 2½ år gamle Avant er lige begyndt at lave samme nr.
Vh Jens
Re: Varm og kold luft
Måske en lidt gammel tråd, men den hjalp mig videre til denne link http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c ... st24288059 Har nettop fået det problem og vil da lige prøve at kikke på den skide ventil i aften.
Audi A6 Sedan 2006 + Mercedes Sprinter 316
BMW 520I Sedan + Mercedes Sprinter 316
Ford Orion 1,8 + Mercedes Sprinter 316
Audi A6 Avant 1997 + Mercedes Sprinter 212
Audi A4 Sedan Ny 1995+ VW LT lang
Mazda 626 + Chevrolet Astro RS + VW LT
Mitsubishi Pajero + Nissan Urvan
Toyota Celica Ny 1986
Opel Ascona 1,9
Morris Mascot 1000
Buick Skylark 1965
BMW 520I Sedan + Mercedes Sprinter 316
Ford Orion 1,8 + Mercedes Sprinter 316
Audi A6 Avant 1997 + Mercedes Sprinter 212
Audi A4 Sedan Ny 1995+ VW LT lang
Mazda 626 + Chevrolet Astro RS + VW LT
Mitsubishi Pajero + Nissan Urvan
Toyota Celica Ny 1986
Opel Ascona 1,9
Morris Mascot 1000
Buick Skylark 1965
Re: Varm og kold luft
Hej jeg har problemer med varmen hvad kan det være
Re: Varm og kold luft
Din UR-Q må ikke være blå - og skal helst tiltales på tysk. Ellers bliver den sehr gepisst.Plassmann skrev:Hej jeg har problemer med varmen hvad kan det være
(Tip: Lidt flere informationer (din bilmodel, årgang o.l. ville nok være på sin plads... )
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Re: Varm og kold luft
Plassmann skrev:Hej jeg har problemer med varmen hvad kan det være
Det er sikkert bare en gang influenza. Tag 2 panodil og hold sengen et par dage, så er du frisk igen
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.