Venstre bagdør låser ikke op 1 gang

Indlæg om karosseri
Besvar
jbagh
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 30/07/2012 13:20

Venstre bagdør låser ikke op 1 gang

Indlæg af jbagh »

Når jeg låser bilen og derefter låser op på remote. Så låser venstre bagdør kun på, hvis jeg trykker en gang mere.

Nogen ideér?
2009 A6 4F 2.7 V6 TDI quattro Avant Tiptronic
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Venstre bagdør låser ikke op 1 gang

Indlæg af PEB »

Hvis du på et tidspunkt kommer til at mangle en låseenhed til døren, har jeg en på lager.
Det kunne udmærket være den der fejler.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
Chris
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 139
Tilmeldt: 18/09/2008 22:53
Geografisk sted: Skjern

Re: Venstre bagdør låser ikke op 1 gang

Indlæg af Chris »

Jeg tror det er en periodisk fejl du har på låseenheden.

Et identisk problem drøftes på disse links:
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... om-outside
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... side/page2
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... al-locking


Fælles for dem som har kontaktet Audi er at de har måtte udskifte låseenheden, men i to af disse tråde nævner andre brugere også at problemet har løst sig selv.

1. Link: Well it seemed to get worse for a while when it would just wont open at all but now it seemed to have sorted itself out and does not do it at all.
2. Link: This has happened to me a couple of times. The immediate remedy for me was to open the car windows with the key fob and put your hand through to open it from the inside. Now, mine sorted itself out without any cost, on both occcasions.
3. Link: Basically there was an idea (don't know if true) that the locking mechanism had somehow become unsynchronised, so that the outside handle wasn't at the same position as the inside handle. The solution was to keep on opening, closing, and unlocking and re-locking the door so that they become synchronised again.

It sounded daft to me, but I tried it, and haven't had a single issue since!

Also, be careful when opening doors, I believe this problem can be caused when, say, a passenger has their hand on the handle pulling it, just as you have the unlocking button pressed.
I always make sure my passengers don't touch the handles until I have definitely unlocked the car now!



Personligt er jeg nu begyndt at tro løsningen måske ligger lidt i det der står i det tredje link. For to måneder siden begyndte min førerdør nemlig at lave samme nummer. Trykkede jeg én gang på knappen låste alle de andre døre op, trykkede jeg en ekstra gang kom førerdøren også. Det drillede mig periodisk i en god uges tid, hvorefter det er fuldstændig forsvandt. Efterfølgende startede det pludselig på passagerdøren. Først skulle jeg blot trykke en ekstra gang, men efter et stykke tid ville den heller ikke efter 3 tryk, og skulle åbnes indefra. Konen blev så en dag sur på bilen (hvorfor skal bilen have det bedre end mig :) ) og blev så bare ved med at trykke lås - lås op. Og siden da har der intet været, hverken da det blev meget koldere, eller nu hvor temperaturen er den samme som da problemet var der.

Skulle jeg opleve problemet igen, vil jeg starte med at holde lås op knappen inde indtil alle ruder er kørt helt ned, og så derefter holde lås knappen inde indtil ruderne er lukket igen... så må man jo tage den derfra.
Christoffer

Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Venstre bagdør låser ikke op 1 gang

Indlæg af SorenR »

Her vist med Audi Adaptive Remote Control og Adaptive Drive Assist ... :mrgreen:

Billede
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
jbagh
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 30/07/2012 13:20

Re: Venstre bagdør låser ikke op 1 gang

Indlæg af jbagh »

Jeg har forsøgt at låse og låse op mange gange.. Pludselig virker remoten slet ikke.. Så må jeg starte bilen, slukke den og vente lidt. Så virker den igen..

Jeg prøver nu at låse op rulle vinduerne ned osv.
2009 A6 4F 2.7 V6 TDI quattro Avant Tiptronic
jbagh
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 41
Tilmeldt: 30/07/2012 13:20

Re: Venstre bagdør låser ikke op 1 gang

Indlæg af jbagh »

Har også prøvet at kode den så den kun lukker fører døren op ved første tryk og derefter de andre. For at køre lidt på det. Så kode det tilbage igen. Uden held. Så det må være mekanikken der er blevet svag.

Øv
2009 A6 4F 2.7 V6 TDI quattro Avant Tiptronic
Brugeravatar
Chris
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 139
Tilmeldt: 18/09/2008 22:53
Geografisk sted: Skjern

Re: Venstre bagdør låser ikke op 1 gang

Indlæg af Chris »

Det var dog ærgerligt. For mit eget vedkommende har jeg intet mere oplevet til problemet, så jeg krydser fingre...
Christoffer

Audi A6 3,0 TDI BiT quattro Avant - 2013 4G
Audi A6 2,7 TDI Avant - 2009 4F
Audi A4 1,8 T Avant - 1997 B5 - Solgt
Besvar

Tilbage til "Karosseri"