Min bagdør åbner ikke

Indlæg om karosseri
Besvar
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Min bagdør åbner ikke

Indlæg af stigbindner »

Hejsa

Pludselig vil min højre bagdør ikke åbne - når den har været låst.

Når jeg låser op via fjernbetjeningen, vil den nogen gange ikke åbne. Når man åbner den indefra virker det fint.

Når den så først har været åbnet, virker det hele fint, lige indtil der har været kørt en tur, så melder problemet sig nogen gange igen.

Er der nogen der ved hvad problemet kan være, og hvordan jeg løser det ?


Nu har problemet flyttet sig, nu vil bagdøren gerne åbne, men periodisk er det nu højre fordør der ikke vil åbne på fjernbetjeningen.

Hvis jeg betjener lås/lås op fra knappen i førerdøren åbner låsen - nogen ideer ??
Senest rettet af stigbindner 20/03/2014 08:37, rettet i alt 1 gang.
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Min bagdør åbner ikke

Indlæg af omes »

Har lige haft samme problem med min A4 B8, der fik jeg skiftet dørelektronikken, havde samme problem på min gamle A3 sportback, samme løsning, nyt elektronik i døren
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Min bagdør åbner ikke

Indlæg af stigbindner »

Er det enkelt selv at skifte ?

Går ud fra at dørbeklædningen skal af, er den skruet på eller sidder den med clips. ?



omes skrev:Har lige haft samme problem med min A4 B8, der fik jeg skiftet dørelektronikken, havde samme problem på min gamle A3 sportback, samme løsning, nyt elektronik i døren
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Min bagdør åbner ikke

Indlæg af omes »

Fik begge mine skiftet på garanti, så skal ikke kunne svare 100%. Men ja dørbeklædningen skal af, der sidder højeste sandsynligt et par skruer i bunden og et par stykker i håndtaget, dem skal du have fundet og så er beklædningen ellers clipset fast på døren resten af vejen rundt, nok en 6-8 clips, skulle undre mig meget, hvis der ikke er en her inde, som har haft dørbeklædningen demonteret på netop en bil, som din :-)
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Min bagdør åbner ikke

Indlæg af stigbindner »

Er nu ikke sikker på at det er elektronokken, da døren låser op, så man kan
åbne indefra, men blot ikke udefra.
Når man så har åbnet indefra, kanmån åbne udefra som man har lyst, lige
indtil man låser og låser op igen, så er det samme problem.

Var det samme symptomer du havde ?

omes skrev:Fik begge mine skiftet på garanti, så skal ikke kunne svare 100%. Men ja dørbeklædningen skal af, der sidder højeste sandsynligt et par skruer i bunden og et par stykker i håndtaget, dem skal du have fundet og så er beklædningen ellers clipset fast på døren resten af vejen rundt, nok en 6-8 clips, skulle undre mig meget, hvis der ikke er en her inde, som har haft dørbeklædningen demonteret på netop en bil, som din :-)
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Min bagdør åbner ikke

Indlæg af omes »

Fuldstændig samme problem med min A4, har hele tiden kunne åbne inde fra, men ude fra drillede det først, nogle gange kunne jeg godt åbne, mens den andre gange gik i baglås, og nu her til sidst kunne den slet ikke åbne ude fra mere, nyt elektronik og den kørte igen, kunne også høre, at der var noget der trak inde i døren, det kan også være et kabel inde i døren, men det kan du se når du går åbnet ind til det
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
mik123
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17/01/2015 11:59

Re: Min bagdør åbner ikke

Indlæg af mik123 »

Jeg har haft problemet med bagdør der ikke vil åbne. Når bilens elektroniske dørlåse skal åbne glider den synlige låsepal ned igen og problemdøren er stadig låst. Problemet skyldes næsten altid en lille kontakt, monteret i bunden af dørlåsen. Kontakten fortæller computeren om døren er åben eller lukket, Kontakten er med tiden er blevet 'sløv' på grund af manglende smøremidler. Jeg og andre har løst problemet ved at sprøjte en tynd spray rensevæske (elektronik) ned under den underste synlige låsepal i selve dørlåsen. Det kræver selvfølgelig at døren er åben. Hvis ikke er der umiddelbart to metoder 1. varm kabinen godt op og forsøg at låse/låse op, ofte åbner døren. 2. nulstil computeren, hvilket kan få dørlåsen til at åbne. Sprøjt herefter med tynd spray olie som beskrevet.
Besvar

Tilbage til "Karosseri"