Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg om karosseri
Besvar
Agersnap
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19/04/2013 19:51
Geografisk sted: Holstebro

Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg af Agersnap »

Hej Folkens.

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en a6 avant fra 05. Jeg har et spørgsmål som jeg håber folk kan hjælpe med.

Min reservehjulsbrønd er tom... Er der nogen der kan fortælle mig hvad der skal være i? Gerne billeder og tekst. Er det et alm. dæk eller nødhjul, donkraft, hjulnøgler og hvad der ellers måtte være.

/Michael
/Michael Agersnap
-----------------------
Audi A6 Avant 2.0 TDI, 05
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg af LKA63 »

Bilen er ikke leveret med reservehjul fra fabrikken (spare penge og vægt). Køb et kit til at lappe med og ha´det liggende i bilen. Alternativt kan du købe en ekstra fælg med dæk og lægge i brønden eller bruge et af dine vinterdæk. Personligt har jeg et lappesæt med på ferie i udlandet.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
Brugeravatar
CN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 16/10/2006 17:06
Geografisk sted: Sjælland

Re: Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg af CN »

jeg kører rundt med et vinterdæk i brønden. i højre side bag afdækningen skal der være dunkraft m.m.
Carsten
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg af CHG »

CN skrev:jeg kører rundt med et vinterdæk i brønden. i højre side bag afdækningen skal der være dunkraft m.m.


Hvis bilen er leveret med lappesæt så er der ikke leveret donkraft med fra fabrikken.

Husk at lappesættet ødelægger dit dæk og det skal kasseres når du har fået et nyt dæk på. Det kan ikke lappes eller repareres efterfølgende.

Min bil kom også med lappekit, men jeg købte et brugt vinterdæk på dba.dk og har lagt det i reservehjulsbrønden. Derudover købte jeg en donkraft til 99kr hos haraldnyborg.

Der er heller ingen garanti for at lappesættet reparerer dit dæk godt nok og så står du uden lappekit og med et ødelagt dæk. Jeg er ikke fan af lappekit som du kan høre, men de sparer da lidt plads ;-) men det kan faktisk hentes igen ved at tage de originale dækkener ud og lægger reservehjul helt nede i bunden uden den originale indmad.
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg af CHG »

Glemte lige at sige at der hjulnøgle i rummet som cn beskriver og den har jeg selv brugt uden problemer :-)
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Jørgen eriksen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 24
Tilmeldt: 23/12/2012 13:21
Geografisk sted: 3600

Re: Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg af Jørgen eriksen »

Hej. Der kan ikke være et vinterhjul med alm størrelse dæk i brønden på min, helt umuligt, så der må være
forskellige brønd størrelser. Hilsen JE
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg af CHG »

Jørgen eriksen skrev:Hej. Der kan ikke være et vinterhjul med alm størrelse dæk i brønden på min, helt umuligt, så der må være
forskellige brønd størrelser. Hilsen JE


Har du taget både plastikbakke og skummet under denne ud? Det er det som jeg har gjort og så er der plads :-) tager et billede senere så I kan se, det er nok lettere.
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
CHG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11/10/2009 20:30
Geografisk sted: København

Re: Reservehjul MM. A6 Avant 05

Indlæg af CHG »

Her er billeder af den "indmad" som jeg har pillet ud og det sidste billede viser, at der nu uden problemer kan ligge et normal størrelse hjul + alle de blandede bilting som også lå under bagagerumsdækkenet før ;-)

Billede

Billede

Billede
Christoffer Grønfeldt

Audi A6 Avant 2013, 3,0 TDI Multitronic
Besvar

Tilbage til "Karosseri"