armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg om instrumenter og kabine
Besvar
HarisK
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12/09/2012 20:54

armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af HarisK »

Hejsa,
ja, så var jeg lidt uheldig i lørdags.
Da jeg åbnede "låget" i armlænet kom min kone til at skubbe lidt til den fra bagsædet, da hun pakede ungerne i børnesæder, med det resultat at "låget" smækkede i og den lille plastik håndtag/udløser knækkede (den på undersiden af låget som holder den lukket).

Det er allerede blevet mega irriterende, at den åbner hver gang man trækker armlænet op for at bruge kopholderen nr. 2 og alt indhold ryger ud, så den holdes på plads af en stor elastik. o.O hvilket ser rigtigt grimt ud!

Er det muligt at købe den der lille plastik fætter og skifte den ud i stedet for at købe nyt armlæn? NOen der ved hvad det koster cirka?

På forhånd tak...
Alex M
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 610
Tilmeldt: 13/02/2004 10:34

Re: armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af Alex M »

Det ville nok være rigtigt smart, hvis du skrev, hvilken bil du har. folk herinde er meget hjælpsomme, og de ved en masse, men telepati er der vist ingen, der er ret go'e til..... :-)
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af ullum »

Alex M skrev:Det ville nok være rigtigt smart, hvis du skrev, hvilken bil du har. folk herinde er meget hjælpsomme, og de ved en masse, men telepati er der vist ingen, der er ret go'e til..... :-)

Prøv lige at chekke katagorien :)
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
HHO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 1/11/2011 14:20
Geografisk sted: Nordjylland

Re: armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af HHO »

Hejsa
Jeg lytter lige med her på HarisK tråd idet jeg også har været uheldig at mit håndtag til armlænet er knækket i højre side.
Vh. HHO

2008 Audi A6 2,7TDi (BPP), DPF, quattro, V6, Tiptronic (KGW).
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af LKA63 »

HarisK skrev:Hejsa,
ja, så var jeg lidt uheldig i lørdags.
Da jeg åbnede "låget" i armlænet kom min kone til at skubbe lidt til den fra bagsædet, da hun pakede ungerne i børnesæder, med det resultat at "låget" smækkede i og den lille plastik håndtag/udløser knækkede (den på undersiden af låget som holder den lukket).

Det er allerede blevet mega irriterende, at den åbner hver gang man trækker armlænet op for at bruge kopholderen nr. 2 og alt indhold ryger ud, så den holdes på plads af en stor elastik. o.O hvilket ser rigtigt grimt ud!

Er det muligt at købe den der lille plastik fætter og skifte den ud i stedet for at købe nyt armlæn? NOen der ved hvad det koster cirka?

På forhånd tak...


Du kan købe et rep. sæt hos audi eller ebay i forskellige farver tilpasset bilens interiør. Koster omkring 200 kr.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
mjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 31/03/2012 13:22
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af mjensen »

Har købt en original. Mener den kostede omkring 500 - 600 bobs. Det er hele plastik undersiden man får med også. Pas på når du skiller den ad. De små tapper kan nemt knække.
HarisK
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12/09/2012 20:54

Re: armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af HarisK »

super!
jeg prøver lige at finde noget på ebay, hvis jeg kan finde ud af hvad man kalder sådan en fætter, men ellers bliver det i sidste ende audi kit hvis alt andet glipper.

tusind tak for hjælpen. :mrgreen:

ja, bilen er en audi a6 2.0 TDI '07
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af LKA63 »

mjensen skrev:Har købt en original. Mener den kostede omkring 500 - 600 bobs. Det er hele plastik undersiden man får med også. Pas på når du skiller den ad. De små tapper kan nemt knække.


Det var da lidt dyrt......

Fundet på ebay... http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-A6-4F-C6-Reparatursatz-fur-Deckel-Mittelarmlehne-4F0898173D-6PS-/140780706669?pt=DE_Autoteile&hash=item20c72f1b6d
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
HarisK
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12/09/2012 20:54

Re: armlæn, fik knækket "håndtaget/udløseren"

Indlæg af HarisK »

Så er den skiftet, det tog lige par måneder før jeg tog mig sammen, men en ret nem indgreb :)
jeg havde ikke sådan en plastik skruetrækker, så jeg brugte de der dimser som man anvender når man skal pille dæk af en cykelfælge. Det gik fint, ingen skræmmer eller noget..

tak for hjælpen guys :D
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"