Opdatering af SD-båret navi i A3

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Låst
Federau
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18/10/2010 22:13
Geografisk sted: Fyn

Opdatering af SD-båret navi i A3

Indlæg af Federau »

Jeg har lige skiftet fra en 2005 A4 til en 2016 A3. I den gamle lå kortmaterialet på to CD'er, i den nye ligger det på et SD-kort.
Jeg synes stadig, at det er utroligt, at et års opdatering skal koste lige så meget som Garmins topmodel - med livsvarig opdatering. Jeg har derfor uden samvittighedskval brugt uoriginale CD'er til opdatering - købt over nettet til ca 80 kroner. Mit tyske værksted vil gøre arbejdet for ca 1700 kroner mens den lokale Audi skal have ca 2500.
Spørgsmålet er hvad jeg gør nu. Jeg har på fornemmelsen at Audi nok ikke tillader, at man uden videre downloader en fil, lægger den på et SD-kort og propper den i bilen. Det er nok nødvendig, at man skal forbi Audi for at få tingene til at køre.
Er der nogen der kan oplyse mig om erfaringer med denne problemstilling?
Er der nogen der ved hvornår 2017-versionen er til rådighed?

Manfred
Mvh Manfred Federau
----------------------
A4 3.0 TDI quattro Avant B7 '05 ("vollausstattet")

Triumph TR6 2.5 PI
Brugeravatar
Euromagic
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 33
Tilmeldt: 23/03/2015 13:11
Geografisk sted: Køge / Vallø

Re: Opdatering af SD-båret navi i A3

Indlæg af Euromagic »

Jeg har uden problemer kopiret mine CD'er over på SD kort.

Husker ikke at jeg gjorde noget specielt for at få det til at virke, lavet en ganske almindelig Copy & Paste og kørte FW opdateringen samt registreringen af kortet via SD kortne.
Martin L
Audi A4 B8 8K - V6 3.0 TDI Avant - 2013
Audi A4 B7 E8 1.8T Avant 2005 - Solgt
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Opdatering af SD-båret navi i A3

Indlæg af ChristianL »

"problemet" med dit system er at kortet skal aktiveres online hos Audi, før det virker.

Der findes kopi kort, hvor aktiveringen sker via et SD-kort man sætter i, men vil på kraftigste fraråde at købe disse kopier, har set MMI enheder som er brændt af pga dette, og så snakker vi en HELT anden pris :(
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Opdatering af SD-båret navi i A3

Indlæg af diskoboy »

ChristianL skrev:"problemet" med dit system er at kortet skal aktiveres online hos Audi, før det virker.

Der findes kopi kort, hvor aktiveringen sker via et SD-kort man sætter i, men vil på kraftigste fraråde at købe disse kopier, har set MMI enheder som er brændt af pga dette, og så snakker vi en HELT anden pris :(

Bare en påstand, men " det er fordi folk ikke ved hvad de laver! "
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
Låst

Tilbage til "Navigation"