SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Låst
Brugeravatar
Ztrejfer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 13/03/2015 23:01
Geografisk sted: København

SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af Ztrejfer »

Får min nye Audi A3 en af dagene. Den er udstyret med Audi Connectivity-pakken, hvilket betyder at der skal isættes et SIM-kort for at hele systemet kan gå online via 4G (måske kommer bilen med et (foreløbigt) SIM-kort? Det kunne jeg naturligvis spørge forhandleren om, men det kan jo også være nogen her i forum har en erfaring).

Anyway - mit spørgsmål er hvorledes det med SIM-kortet fungerer? Jeg har en iPhone via mobiloperatøren 3, og mener at have set, at der her tilbydes, at man mod en mindre merpris kan får et ekstra SIM-kort, der så deler dataforbrug med ens andet SIM-kort i mobilen. Men hvilken løsning og erfaringer har I andre med SIM-kort og Audi Connect? Jeg tænker her naturligvis på både abonnementtyper, priser og funktionalitet.

På forhånd tak.
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af Inside »

Skal man ikke op og have Audi Connect pakken (EL3) eller MMI Navigation plus (PNQ) før man får sim-kort/hotspot mulighed i bilen?

Connectivity pakken giver AMI, bluetooth og ekstra SD-kort indgang til navigation hvis jeg ikke husker forkert.

Men i så fald at den har SIM-kort adgang, så vil jeg tro at du bare skal have et kort med data abonnement som f.eks dette:
http://www.oister.dk/mobilt-bredband/
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Brugeravatar
Ztrejfer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 62
Tilmeldt: 13/03/2015 23:01
Geografisk sted: København

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af Ztrejfer »

Tak for dit gode svar - og du har naturligvis fuldstændig ret. Det viser sig nu, at jeg helt og aldeles har misforstået sagen. Jeg må derfor undskylde mange gange.

Audi Connectivity (PNV) kræver slet ikke et SIM-kort. Her er ingen forbindelse til mobilnettet, men navigationskortene kan så lægges ind i bilens datasystem - hvilket jeg så naturligvis får gjort.

Og det passer mig faktisk fint. Så sparer jeg både penge, besvær - og det farlige med at sidde og surfe på nettet, mens man kører bil. For det kan bilen nemlig slet ikke.

Endnu engang undskyld :oops:
Audi A3 - 1.4 TFSI 150hk (8V), 7-trins S-tronic
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af Inside »

Ingen grund til at undskylde :)

Og tillykke med den nye vogn! Jeg overvejede selv at kaste mig over en A3 Sedan med samme motor som din. Det er altså en lækker bil den nye A3er! Og connectivity pakken med mulighed for navigation bliver du uden tvivl glad for.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af ivja »

Inside skrev:Ingen grund til at undskylde :)

Og tillykke med den nye vogn! Jeg overvejede selv at kaste mig over en A3 Sedan med samme motor som din. Det er altså en lækker bil den nye A3er! Og connectivity pakken med mulighed for navigation bliver du uden tvivl glad for.


Hmm, jeg er til gengæld slet ikke pjattet med sedan-udgaven af A3. Synes bare der på en eller anden måde mangler noget. Og er ikke begejstret over designet. Synes A4's design er klasser over den.
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af Fredrik84 »

Der er jeg helt uenig. Synes faktisk at Sedan versionen er langt federe end A3 sportback og A4 Sedan. Dog ikke A4 st.

A3 Sedaner stilren og har stået lige ved siden af den og en A4 sedan for at sammenligne.
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
ivja
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3/04/2012 12:51
Geografisk sted: Sjælland

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af ivja »

Fredrik84 skrev:Der er jeg helt uenig. Synes faktisk at Sedan versionen er langt federe end A3 sportback og A4 Sedan. Dog ikke A4 st.

A3 Sedaner stilren og har stået lige ved siden af den og en A4 sedan for at sammenligne.


Ja. Har selv A4 Avant, og den er super flot.

Synes A3 sedan ligner en A4 der er krympet i vask ;-)
Brugeravatar
Fredrik84
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 181
Tilmeldt: 20/05/2013 15:32
Geografisk sted: Charlottenlund
Kontakt:

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af Fredrik84 »

Det er to foskellige biler og ville ikke sige nej tak til nogen af dem.

Flotte er de (y)
Mvh
Fredrik

- Audi A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] NUVÆRENDE
- Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- Audi A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af rofl »

Fredrik84 skrev:Der er jeg helt uenig. Synes faktisk at Sedan versionen er langt federe end A3 sportback og A4 Sedan. Dog ikke A4 st.

A3 Sedaner stilren og har stået lige ved siden af den og en A4 sedan for at sammenligne.


(y) hørt
Låst

Tilbage til "Navigation"