Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
LGS
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21/06/2010 20:40
Geografisk sted: Birkerød

Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af LGS »

Har læst dette indlæg som ser spændende, billigt og simpelt ud:
http://m.audizine.com/forum/showthread. ... styleid=12

Overvejer derfor at købe fra Xcarlink:
http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... t=4&page=1

Samt:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=318 ... 1589323519



Er der nogle der har prøvet dette, eller noget tilsvarende?

/Lars
A4 2,0 TDI S-line 143 hk Avant 2009 model B8
A3 1,6 Attraction 3 dørs 2005 model 8P
Brugeravatar
carstenhjorth
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 523
Tilmeldt: 8/08/2004 18:51
Geografisk sted: Næstved

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af carstenhjorth »

Det er da så fedt! Og til en god pris, ingen tvivl, hvis (når [-o< ) jeg får en Audi med den skærm, så skal det sæt monteres.
Med Venlig Hilsen
Carsten
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

Jeg monterede netop denne løsning i min A4 i februar og har kørt de første mange km (18.000 faktisk) med det uden problemer. Løsningen er en super måde at få en navi integreret på uden det bliver den helt store og dyrer tur.

Du skal huske at købe en tmc antenne med til den Garmin, den medfølger nemlig ikke. Jeg har valgt at montere den lille højtaler fra garmin så lyden ikke skal via bilens højtalere og dermed mute det man nu høre.

Hvis du har multirat i din A4 skal man bare holde mode knappen inde i 3 sekunder for at skifte skærm billede. Med til x-soundboksen følger og en knap som jeg har sat bag ved askebæret for at den som sidder ved siden af også kan skifte skærmbillede.

Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at kigge forbi og se og prøve.

Peter
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
Brugeravatar
anse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 5/06/2010 12:27
Geografisk sted: Østjylland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af anse »

PR skrev:Jeg monterede netop denne løsning i min A4 i februar og har kørt de første mange km (18.000 faktisk) med det uden problemer. Løsningen er en super måde at få en navi integreret på uden det bliver den helt store og dyrer tur.

Du skal huske at købe en tmc antenne med til den Garmin, den medfølger nemlig ikke. Jeg har valgt at montere den lille højtaler fra garmin så lyden ikke skal via bilens højtalere og dermed mute det man nu høre.

Hvis du har multirat i din A4 skal man bare holde mode knappen inde i 3 sekunder for at skifte skærm billede. Med til x-soundboksen følger og en knap som jeg har sat bag ved askebæret for at den som sidder ved siden af også kan skifte skærmbillede.

Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at kigge forbi og se og prøve.

Peter



Hej Peter,

Jeg har selv en B8 fra 2008 med alm. std. Audi Concert radio, så jeg er interesseret i at høre hvad det løb op i alt inkl. ? ,
monterede/kodede du selv ?

Mvh//Bent
Mvh//Bent
__________________________________________
A4 Avant 2.0 TFSI 180 Multitronic B8, MY 2011.
LGS
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21/06/2010 20:40
Geografisk sted: Birkerød

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af LGS »

PR skrev:Jeg monterede netop denne løsning i min A4 i februar og har kørt de første mange km (18.000 faktisk) med det uden problemer. Løsningen er en super måde at få en navi integreret på uden det bliver den helt store og dyrer tur.

Du skal huske at købe en tmc antenne med til den Garmin, den medfølger nemlig ikke. Jeg har valgt at montere den lille højtaler fra garmin så lyden ikke skal via bilens højtalere og dermed mute det man nu høre.

Hvis du har multirat i din A4 skal man bare holde mode knappen inde i 3 sekunder for at skifte skærm billede. Med til x-soundboksen følger og en knap som jeg har sat bag ved askebæret for at den som sidder ved siden af også kan skifte skærmbillede.

Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at kigge forbi og se og prøve.

Peter



Hej Peter.
Har sendt dig en PB, vil meget gerne snakke viderer med dig.
jeg bor selv i Birkerød.

/Lars
A4 2,0 TDI S-line 143 hk Avant 2009 model B8
A3 1,6 Attraction 3 dørs 2005 model 8P
LGS
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21/06/2010 20:40
Geografisk sted: Birkerød

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af LGS »

anse skrev:
PR skrev:Jeg monterede netop denne løsning i min A4 i februar og har kørt de første mange km (18.000 faktisk) med det uden problemer. Løsningen er en super måde at få en navi integreret på uden det bliver den helt store og dyrer tur.

Du skal huske at købe en tmc antenne med til den Garmin, den medfølger nemlig ikke. Jeg har valgt at montere den lille højtaler fra garmin så lyden ikke skal via bilens højtalere og dermed mute det man nu høre.

Hvis du har multirat i din A4 skal man bare holde mode knappen inde i 3 sekunder for at skifte skærm billede. Med til x-soundboksen følger og en knap som jeg har sat bag ved askebæret for at den som sidder ved siden af også kan skifte skærmbillede.

Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at kigge forbi og se og prøve.

Peter



Hej Peter,

Jeg har selv en B8 fra 2008 med alm. std. Audi Concert radio, så jeg er interesseret i at høre hvad det løb op i alt inkl. ? ,
monterede/kodede du selv ?

Mvh//Bent


Hej Anse.

Jeg tror det kan lage sig gøre for ca. 7.000,- for interface boks, Garmin GVN53, TMC antenne etc. og så skal man selv igang med montage.

/Lars
A4 2,0 TDI S-line 143 hk Avant 2009 model B8
A3 1,6 Attraction 3 dørs 2005 model 8P
Brugeravatar
anse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 5/06/2010 12:27
Geografisk sted: Østjylland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af anse »

LGS skrev:
anse skrev:
PR skrev:Jeg monterede netop denne løsning i min A4 i februar og har kørt de første mange km (18.000 faktisk) med det uden problemer. Løsningen er en super måde at få en navi integreret på uden det bliver den helt store og dyrer tur.

Du skal huske at købe en tmc antenne med til den Garmin, den medfølger nemlig ikke. Jeg har valgt at montere den lille højtaler fra garmin så lyden ikke skal via bilens højtalere og dermed mute det man nu høre.

Hvis du har multirat i din A4 skal man bare holde mode knappen inde i 3 sekunder for at skifte skærm billede. Med til x-soundboksen følger og en knap som jeg har sat bag ved askebæret for at den som sidder ved siden af også kan skifte skærmbillede.

Hvis du bor i nærheden er du velkommen til at kigge forbi og se og prøve.

Peter



Hej Peter,

Jeg har selv en B8 fra 2008 med alm. std. Audi Concert radio, så jeg er interesseret i at høre hvad det løb op i alt inkl. ? ,
monterede/kodede du selv ?

Mvh//Bent


Hej Anse.

Jeg tror det kan lage sig gøre for ca. 7.000,- for interface boks, Garmin GVN53, TMC antenne etc. og så skal man selv igang med montage.

/Lars


Har du selv ændret koder med VCDS ?

Mvh//Bent
Mvh//Bent
__________________________________________
A4 Avant 2.0 TFSI 180 Multitronic B8, MY 2011.
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

jeg har lige skudt et billede hvor Navi er vist på skærmen. Som det kan ses, er det en fulstændig standard Concert radio med 6,5" farveskærm som jo er standard i Danmark. :lol:
DSC_0440.JPG

Garmin boksen har jeg monteret i handskerummet så den er let at komme til hvis der skal opdateres kort. Den kan også monteres under sædet, eller hvor man ønsker. Fjernbetjeningen sender via radiofrekvens så den skal ikke kunne "se" boksen.
DSC_0442.JPG
DSC_0442.JPG (74.56 KiB) Vist 33669 gange


Der skal ikke kodes noget i bilen. Det er plug and play, så det eneste indgreb er strøm til Garmin boksen. Hvis ikke man er fan af Garmin, har mange af den andre Navigations producenter tilsvarende bokse. :P

Prisen på 7000,- er rigtig nok. (y)

Eneste ulempe der skal nævnes er, at når man har navi på skærmen så skifter billedet ikke når man justerer klima eller radio. Det kræver at man skifter billede. Personligt er det ikke noget problem, men dog vigtigt at vide inden man investerer!

Peter
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
kleine100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 30/07/2011 09:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af kleine100 »

Hej Peter,
Hvordan betjenes navigationen? Fra rattet, konsollen, fjernbetjening, andet?
Er meget interesseret i denne løsning. Er det sådan man kan få et kig på hvordan du har gjort og hvordan det fungerer (brugervenlighed)?

Hilsen
Michael
Mhv.
Michael

Audi Q5 2.0 TDI 2015
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2014 (solgt)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI 2011 (solgt)
Fluffer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24/04/2011 23:29
Geografisk sted: Værløse

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af Fluffer »

Ja - hvordan betjenes enheden egentlig når der skal tastes adresser ind? Og er det funktionelt i praksis? Jeg kunne nemlig også godt være interesseret i denne løsning.
Peter - kan du kaste lidt lys over dette ???

RETTELSE!
Jeg fandt selv svaret - "Betjeningen sker via den medfølgende fjernbetjening der virker ved radiobølger (RF)".
Se følgende link:
http://www.s-e-t.dk/Produkter/1_main_nav_Garmin.htm
Audi A4 1,8 TFSi 120 - 2012 (8K)
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

Jamen, naturligvis vil jeg da kaste lys over sagen.

Det medfølgende fjernbetjening er meget intuativ at bruge, og for mig er det ikke besværligt. Selv min kone synes det er nemt, til trods for at hun ikke køre så meget i bilen.

På fjernbetjeningen er et numerisk tastatur, så du taster ind som på en almindelig mobiltelefon.

Nu efter 45.000 km kan jeg stadig sige tumps up!

Peter
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
Fluffer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24/04/2011 23:29
Geografisk sted: Værløse

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af Fluffer »

Super - tak for svar!
Og når løsningen er godkendt af konen, så må det være lige til at gå til :-)
Audi A4 1,8 TFSi 120 - 2012 (8K)
kleine100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 30/07/2011 09:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af kleine100 »

Peter var så flink at give mig en "live demo" af hans løsning. Jeg må sige at det en pæn og diskret løsning, som fungerer upåklageligt. Dog synes jeg kortet på Garminen er lidt old-school, så jeg besluttede derfor at købe en Clarion NP509E Navigation + Stand alone kit SA509 for 448 EUR via en tysk hjemmeside.

Den medfølgende fjernbetjening er godt nok ikke RF men IR. Den fungerer dog fint, og IR modtageren sidder skjult (monteret foran gear stangen, under klima betjeningspanel).

Jeg har tilsluttet den via xcarlink.

/Michael
Mhv.
Michael

Audi Q5 2.0 TDI 2015
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2014 (solgt)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI 2011 (solgt)
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

Hej Michael,

godt at høre at du har fået det til at virke. Jeg vil meget gerne se et billede af dit skærmbillede med Clarion. Som du selv siger er kortet på Garmin lidt old school, omend det fungere fantastisk.

Siden vi mødtes har jeg fået ændret xcarlink boksen, så den ikke længere er tilsluttet via permanent strøm. Jeg fandt ud af at den faktisk bruger så meget strøm, at den aflader på batteriet. Faktisk fungere det endnu bedre end før. Når motoren slukkes, afbrydes strømmen til Garmin og Xcarlink, hvilket betyder at den automatisk skifter over på den normale Audi skærm.

Mvh,

Peter
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
kleine100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 30/07/2011 09:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af kleine100 »

Hej Peter,
Jeg uploader et par billede i morgen. Clarion bruger IGo maps hvor der er mulighed for at opdatere via-SDkort eller USB.

Jeg har pt mit tilsluttet permanent strøm, men som du skriver aflader den hurtigt batteriet på den måde :( Jeg har netop lavet et indlæg i et andet forum for at få hjælp til at finde en +12v tilslutning som er styret ved tænding. Hvor har du taget strømmen fra?

Jeg har min iphone tilsluttet til AV1 så jeg kan se video og mit navi tilsluttet til AV2, da den kun har video out signal (Desværre ikke RGB som Garmin). Det betyder at skærmen blot bliver sort når strømmen abrydes.

Hilsen
Michael
Mhv.
Michael

Audi Q5 2.0 TDI 2015
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2014 (solgt)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI 2011 (solgt)
kleine100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 30/07/2011 09:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af kleine100 »

Så er der billeder. Kvaliteten blev ikke så god pga. mørket.

Jeg har i dag fået tilsluttet tændingspænding til navigationsenheden, så nu holder mit batteri lidt længere ;)

Medfølgende højtaler, samt GPS antenne er monteret under plast-gitteret til centerhøjtaleren i instrumentpanelet.
TMC antenne er monteret bagved handskerummet.

Hvis i har nogle spm eller vil se flere billeder så skriv endelig.

/Michael
Vedhæftede filer
Clarion NP509E Navigation + Iphone udtag monteret i handskerummet
Clarion NP509E Navigation + Iphone udtag monteret i handskerummet
DSC00152.JPG (66.15 KiB) Vist 31742 gange
Navigation
Navigation
DSC00136.JPG (64.49 KiB) Vist 31742 gange
Video via Iphone
Video via Iphone
DSC00155.JPG (62.57 KiB) Vist 31742 gange
Video vie Iphone
Video vie Iphone
DSC00157.JPG (59.43 KiB) Vist 31742 gange
Mhv.
Michael

Audi Q5 2.0 TDI 2015
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2014 (solgt)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI 2011 (solgt)
Brugeravatar
anse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 5/06/2010 12:27
Geografisk sted: Østjylland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af anse »

kleine100 skrev:Så er der billeder. Kvaliteten blev ikke så god pga. mørket.

Jeg har i dag fået tilsluttet tændingspænding til navigationsenheden, så nu holder mit batteri lidt længere ;)

Medfølgende højtaler, samt GPS antenne er monteret under plast-gitteret til centerhøjtaleren i instrumentpanelet.
TMC antenne er monteret bagved handskerummet.

Hvis i har nogle spm eller vil se flere billeder så skriv endelig.

/Michael



Øh centerhøjtaler, hvor sidder den mere præcist :?: :-k

Mvh//Bent
Mvh//Bent
__________________________________________
A4 Avant 2.0 TFSI 180 Multitronic B8, MY 2011.
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

Ser godt ud 8)

Snedigt med Iphone, den havde jeg ikke lige set komme. Hvilken adapter til Iphone bruger du? Er det en original Apple eller noget uoriginalt?

Når der er mere end et interface i brug, skifter du så stadig med Mode knappen?

Det kunne være sjovt og se om vi kunne få et originalt Audi bakkamera til at virke Xcarlink boksen :lol:

Godt at du fik flyttet strømmen, en flad Audi er ikke nogen sjov Audi :cry:
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
kleine100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 30/07/2011 09:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af kleine100 »

@ Peter: Jeg bruger et originalt component kabel fra Apple, som jeg så har til sluttet til Xcarlink AV1. Derudover har jeg bagved handskerummet monteret et cigartstik med USB tilsluting, så jeg samtidig kan oplade med Iphone (Video dræner hurtigt batteriet :-( ). Du kan også bruge et uoriginalt kable, dog skal du sirkre dig, at det er kompatibelt med din phone...jeg købt først et uoriginalt, som åbenbart kun virkede med Iphone 3Gs og tidligere versioner :(

Jeg kan skifte mellem AV1 (Iphone) og AV2 (Navigation) ved at holde mode-knappen nede i 2-3 sek (kan naturligvis også skifte ved at bruge knappen fra Xcarlink).

Næste project bliver at tilslutte video-out signalet fra Xcarlink til DVD i nakke støtterne, så ungerne kan se film fra Iphone og Navigation på deres skærme (ved godt det er li'r, men nu har jeg jo muligheden). Bak kamera må vente lidt endnu ;-)


@Anse: Centerhøjtaleren (#24) sidder i min model oven på instrument panelet (gitter er markeret med gult på tegningen).

Hilsen
Michael
Vedhæftede filer
Audi B8 dash exploded view
Audi B8 dash exploded view
Mhv.
Michael

Audi Q5 2.0 TDI 2015
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2014 (solgt)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI 2011 (solgt)
Lars464
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18/06/2012 16:09

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af Lars464 »

Hej

Har lige købt min A4 og er interesseret i denne løsning kan dog ikke finde ud af hvor jeg kan købe Garmin GVN 54 og evt pris, har fundet pris på Clarion NP509E Navigation + Stand alone kit SA509 har fundet pris til omkring 4.000 alt inklusiv bed www.motorspeed.com . Er der kommet noget nyt på markedet sidenhen ?

Hvad med installationen er det noget man selv kan gøre ? hvis ikke hvad vil så være en rimlig pris/time forbrug ?

Mvh
Lars
Låst

Tilbage til "Navigation"