Audi A6 4F - elektrisk bagklap

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
KFR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 16/11/2006 15:30
Geografisk sted: Århus

Audi A6 4F - elektrisk bagklap

Indlæg af KFR »

Har eftermonteret El-klap, men det fungere ikke godt.

Klap kæmper med at lukke og åbne.
Den fungere de første 5-6 gange, nu stopper den midtvejs. Hjælp ;(

Ifølge Audi Flensborg og andre steder på nettet, skal gasdæmper være på 600 nm, Originalt sidder der 650 på bilen, og dem der fulgte med i sættet med motor fra Ebay er på 550.

Motor er vinklet og monteret fint i forhold til hængsel, jeg syntes det ser korrekt ud - men.... motor beslag er jo ikke monteret fra fabrik

Så jeg tænker problemet kan være 3 muligheder
Montering ved hængsel, der evt binder (har skiftet den førse motor fordi bolt i motor omkring gear var knækket)
Dæmper er ikke rigtige
Strøm, Motor får ikke strøm(amp) nok

Ingen fejlkoder

Håber i kan hjælp

Mvh Karsten
A3 SB 1,6 TDI 8P 2010
A6 AVANT 2.0 TFSI C6 4F 2010
A4 LIMO 1.8T B5 AEB 1996 335462 Km (Solgt)
Brugeravatar
KFR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 16/11/2006 15:30
Geografisk sted: Århus

Re: Audi A6 4F - elektrisk bagklap

Indlæg af KFR »

Efter forsøg med de forskellige dæmpere, har jeg konkluderet at det bør være dem på 550, der på vognen her skal bruges

550 lukker pænt, såen forventeligt
600 lukket med en bump, motor lyder anstrengt.

Så konkludere at dæmper på 550 er den rette.

Dog er jeg ikke i mål.

Efter et par forsøg med, reset af motor, har jeg nu fået den til at lukke helt op, altså når det virker.

Det virker, men det virker som vinden blæser.
Når bilen er kold, åbner den ca 10 cm, hvis jeg så manuelt åbner den halvvejs op, åbner den resten af vejen, ved tryk på knap i bagklap.
For det meste lukker den, derefter fin, men hver anden gang lukker den halvvejs, og skal så lige åbnes helt op igen og derefter lukker den så fint.

Så tænker enten er motor slidte eller så er der noget med strømmen på bilen

Der er fejl i loggen omkring standby forbruget, og min batteri indikator er altid på 50% efter natten, men batteriet er nyt, bilen starte altid, også efter en ferie hvor den er på 10% - meeeen batteri er ikke originalt og derfor uden BEM kode

Håber nogen har lidt indspark
A3 SB 1,6 TDI 8P 2010
A6 AVANT 2.0 TFSI C6 4F 2010
A4 LIMO 1.8T B5 AEB 1996 335462 Km (Solgt)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Audi A6 4F - elektrisk bagklap

Indlæg af Ivan »

Tænker, du nok er inde på det rigtige spor. Min er født med elbagklap og er begyndt, at opføre sig på lignende måde.

Det skulle være den ene motor, der er defekt, men du har jo nok udlæst fejl...

Batteriet bør du kode, da du nok ikke skal forvente korrekte værdier som f.eks. batterikapacitet, når systemet ikke "ved", hvad for et batteri du har monteret.

Egentlig undrede jeg lidt over kodning af batteri, da jeg erfarede det første gang. Fordi hvad er problematikken: 1. Spænding er hvad et 12 volt nu har ved forskellige opladningsniveauer og så er der startstrøm og måske ladestrømme... og andre komplekse egenskaber, jeg ikke har sat mig ind i.

Nå, men jeg er også fra en oldtid, hvor man kunne skifte pærer og batteri, uden bøvl og på en halv time...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"