V6 2.4 Forbrændingsudsættere

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

V6 2.4 Forbrændingsudsættere

Indlæg af kimenemark »

Har lige skiftet alle 6 pløkker ifm. (delvis) service.
Forinden havde vi på en længere tur haft problemer med forbrændingsudsættere på cylinder 6 så snart hastigheden kom op på knap 140km/h.
Jeg gik ud fra det var fordi tændrørene var ved at være slidt, da 500.000km service jo var forestående.
Efter turen skiftede jeg tændrøret på cylinder 6 med et der ikke havde gået så mange kilometer og det hjalp hvorfor min mistanke blev bekræftet (troede jeg).

Nu har jeg så skiftet dem alle 6 til nye og var fredag et smut i tyskland. Da vi røg over 180km/h fik jeg igen en udsætter :(
Tændspole på cylinder 5 og 6 er blevet byttet, men stadig udsætter på cylinder 6.

Har udlæst efter bytte af tændspoler:

adresse 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\06E-910-552-BDW.clb
Styreenhed reservedelsnr. : 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Komponent og/eller version : 2.4l V6 MPI 0010
Software kodning : 0105000318070920
Forhandlernummer : WSC 48275 141 81818
VCID: 326168FFAD1DD2DA13-8066
1 fejl fundet:

000774 - Cylinder 6
P0306 - 006 - Forbrændingsudsættere registreret - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 6
Fejlhyppighed: 1
Nulstiltæller: 38
Kørestrækning: 500474 km
Tidsindikation: 0

Fryseramme:
Omdr.: 4416 /min
Luftmasse / omdr.: 490.5 mg/slag
Temperatur: 93.0°C
Dellast
Last: 97.6 %
Hastighed: 183.0 km/h


Readiness: 0000 0000

Det skal lige bemærkes at jeg har prøvet at være på knap 6.000 RPM i 3. gear uden udsættere, så det tyder ikke på det kun er RPM relateret. Motor skal tilsyneladende også være belastet.

Nogen ideer?
Kompressions-test?
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
FinnP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 47
Tilmeldt: 27/09/2017 19:17
Geografisk sted: Aabybro

Re: V6 2.4 Forbrændingsudsættere

Indlæg af FinnP »

Med de km og høj hastighed,
Vil jeg også kikke på benzintryk, hvad med benzinfilter
Har det kørt fra ny?
Benzindyser har små huller hvor den sprøjter benzin ud, der kan sidde et lille støvkorn i det ene, så vil den ikke give nok ved høje hastigheder, som din fejlkode viser.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: V6 2.4 Forbrændingsudsættere

Indlæg af Ivan »

Kender intet til V6 benzin. Men er tændspole og tændrørskabel separate?

PS. Hvordan er det egentlig at cruise med over 180 - er vindstøj udtalt?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: V6 2.4 Forbrændingsudsættere

Indlæg af kimenemark »

Pumpe og filter blev skiftet for ca. 1,5 år siden. Dvs. (i runde tal) for ca. 50.000km siden. Kan ikke forestille mig det er problemet. Den oprindelige (så vidt jeg ved) pumpe havde kørt uden problemer de første 450.000km.
Desuden optræder fejlen kun på cylinder 6, så dyser var måske en ide at kontrollere... takker... så må jeg prøve at finde ud af hvordan jeg kan "stress-teste" dem?!?!?!?

På BDW motoren har hver cylinder sin egen tændspole og derfor heller ingen tændkabler i traditionel forstand.

Støj er relativ. Man vænner sig hurtigt til den er der eller ikke er der. I CABen kan vi knapt nok tale sammen med taget oppe ved 110.
I A6eren kan vi sagtens tale sammen ved 230... så længe jeg kun skal svare med enstavelsesord, men det har ikke så meget med støj at gøre ;-)

Kommer vi fra CABen og kører en tur i A6eren føles det stille som i "graven" ved 180.

PS: inden udsætterne var 230 (målt med GPS) ingen problem (med rygvind) :-)

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi 80 Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"