Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af Ivan »

Hvad, der skete for nylig ved Audi i Kolding i forbindelse med service, ved jeg ikke. Men "fadæsen" resulterede i, at mit Varta 110A, som blev monteret og installeret for seks år siden i Leck, maks kunne have FEM % i opladning.

Alle forsøg på, at få Audi Kolding til at indrømme deres fejl mislykkedes totalt. Jeg havde tidligere besøgt dem med tilfredshed og det var ved denne lejlighed, de havde konstateret, at mit batteri ikke duede mere og så var den ikke længere!

Audi Kolding troede, jeg ville have dem til at give mig et nyt batteri, men som jeg skrev i mailkorrespondancen - slet ikke, men at min bil som minimum, kunne bringes tilbage i samme tilstand, som før de havde min bil i DERES varetægt.

Slutningen blev, at Audi Kolding tilbød mig at montere et ny batteri for kr. 3000 ](*,)


Nå, min nyindkøbte lader fra Biltema doktererede på batteriet adskillige gange og kom efter et utal af gange op på 60% opladning.

Efter flere "reparationer" med laderen endte jeg på 100% :)

Hmm

Jeg har nu i de ni år, jeg har haft Audi frekventeret flg. autoriserede Audiværksteder:

Tilfredshedskarrakterer( 1 - 10 ):

5 Odense (aftaler er problematiske)
-5 Vejle (havde ikke alle stumper hjemme til aftalte besøg og sendte mig hjem, så jeg kunne komme tilbage, når dele var ankommet til dem. I ventetiden - par måneder, så vidt jeg husker (2010) fik jeg en rykker for hele operationen inklusive manglende stumper!) +||
-10 Fredericia (isatte døre og bagklap skævt, elektronik i bagdør ikke tilsluttet, ødelagde viskertræk og monterede nyt, så visker stoppede ud for ansigt, nye viskere larmede, fire besøg før fejl var rettet)
0 Kolding (serviceproblemer)
-10 Sønderborg (knækkede top af gløderør på cyl. 2)
1 Leck (kunne ikke færdiggøre bil service m.m. så jeg måtte betale for en lejebil A1 til Danmark)
1 Flensburg (monterede oliefyr og i den forbindelse, bøffet brændstofmåler, så den viste kvart tank, når den var tom) Fik min bil slæbt til Odense, hvor de fixede fejl. Flensburg kunne ikke på nogen måde, klare det økonomiske med Odense, men ville have kvitteringen, som jeg fik på oliefyr. En kopi på mail kunne ikke komme på tale - hvis jeg ville have noget refunderet, skulle de partout have den originale kvittering tilsendt. Husker ikke hvor længe efter pengene for refundering kom, men det var bestemt ikke i ekspresfart.)
Vedhæftede filer
20181118_104048.jpg
20181118_135212.jpg
20181118_135212.jpg (77.16 KiB) Vist 15698 gange
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af jorlund »

Lyder som nogle hårde omgange. Utroligt, du holder fast i de autoriserede værksteder. Jeg har dog lidt svært ved at læse dine karakterer. Måske det var nemmere at forklare op og ned, og holde sig til at give karakterer inden for skalaen :)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af Ivan »

jorlund skrev:Lyder som nogle hårde omgange. Utroligt, du holder fast i de autoriserede værksteder. Jeg har dog lidt svært ved at læse dine karakterer. Måske det var nemmere at forklare op og ned, og holde sig til at give karakterer inden for skalaen :)


Prøvede CarePoint i Svendborg med nærmest katastrofale resultater, hvor de på perlegrusmekanikerniveau klippede aktivt kabel til spejl med kortslutninger til følge! :shock: Jeg sendte Audi's reparationsvejledning der anviste afmontering dørsider m.m. Man kunne formentlig "spare tid", i stedet for den ekstratid CarePoint i Svendborg ikke magtede, at rette deres amatøragtige fejl! Fik inkassofirma på nakken og betalte under protest! :(

Jeg fik rettet fejl ved Audi på egen regning. :evil:

http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=158&t=32787

Karakterskalaen var et forsøg fra min side på at beskrive niveauet for nogle af værkstedernes inkompetence - altså helt uden for skalaen. :) (ellers lade skala gå ned til -10)

INGEN er fejlfri, men det er håndteringen af fejl, der skiller "fårene" fra "bukkene"!

Med omtanke kan "man" vende en reklamation til reklame...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af Ivan »

Ja ja, selv de "bedste" kan fejle!

Men det her påståede defekte batteri, er åbenbart fuldstændig ligeglad med Audi Koldings "stensikre diagnose" og bliver ved med at virke - selv her i vinterkulden... :roll:

Nu var historien jo lige at Audi Kolding "bøffede" et eller andet under service og mens bilen var i Audi Koldings varetægt!

Det skulle jeg så betale for, som indtil videre ville være meningsløst, da det stædige batteri bare vil virke. :shock:

---------div. uddrag fra mailkorrespondance---------------------------------------

29. oktober 2018 13:46
Til: Ivan
Emne: Vedr.: SV: SV: Vedr.: SV: Vedr.: SV: Vedr.: VS: Vedr.: SV: Vedr.: SV: Tilbud vedr. AUDI A6 AVANT 3,0 TDI 225HK QUAT TIP.M/D.FIL - Regnr.: GB97778

Hej Igen

Bilen har været på vores værksted d. 19.10.18 og fejlmeldes efterfølgende fra din side d. 24.10.18 - det vil ikke være mulæigt at hjælpe dig yderligere end tilbudt.

Med venlig hilsen

Tommy Thorsgaard
Servicechef

------------------------------------------------
31-10-18 10:31
Kære Ivan

Jeg har gennemgået sagen som Nicolai har videresendt til mig - jeg ser som Nicolai det samme mønster som han beskriver - og derved har der ved ankomst til værkstedet været en "defekt" omkring bilens batteri og ladesystem.

Vi vil i en sag som det bedste, kunne tilbyde dig 20% på et nyt batteri - montering samt kodning af dette - hvilket er 3500.- kr til din betaling.

Vil du endeligt kontakte mig for en afslutning på sagen.

Med venlig hilsen

Tommy Thorsgaard
Servicechef

Auto-Centralen A/S
Dieselvej 2
6000 Kolding
Mobil +45 2887 9693
Email tth@vw-kolding.dk
http://www.vw-kolding.dk

------------------------------------------------
Vedhæftede filer
20181205_094912.jpg
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af jorlund »

Der er amatører overalt :(

Jeg har kun gode erfaringer med de mindre værksteder, jeg har fået lavet bil hos - oh biler i Viborg, og min lokale automester i Århus . Det har også taget lidt tid at finde værksteder, hvor jeg trygt vil aflevere bilen.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af Ivan »

jorlund skrev:Der er amatører overalt :(

Jeg har kun gode erfaringer med de mindre værksteder, jeg har fået lavet bil hos - oh biler i Viborg, og min lokale automester i Århus . Det har også taget lidt tid at finde værksteder, hvor jeg trygt vil aflevere bilen.


Har brugt mere end 100.000 som Audi-ejer i den meget naive tro på, at autoriserede Audi-værksteder kunne foretage kompetente reparationer.

Den naivitet er nu totalt jeg kureret for!

Sidst i denne måned, har jeg været Audi-ejer i ti år og jeg har kun brugt Audi.

7 forskellige Audi-værksteder og Ikke et eneste, kan jeg anbefale!

F.eks. er knap på bagklap skiftet tre gange - gæt lige på om den virker. :roll:

Er man nødt til at have Toyota, for at få ordentlig og korrekt SERVICE... :-k

Og jeg dokumentere "hændelserne".
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af SteenTP »

Jeps, det er utroligt vigtigt at finde et værksted man kan have tillid til.

Selv har jeg i mange år brugt en rigtig dygtig fyr i Sengeløse.
Tingene er altid i orden og prisen er yderst rimelig.

Han fikser også problemer som Audi værkstederne har givet op på 8)
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af GertH »

7 forskellige Audi-værksteder og Ikke et eneste, kan jeg anbefale!

Det er godt nok trist og jeg synes du har været meget langmodig. Jeg har kun prøvet et aut. Audi værksted og den oplevelse har fået den indvirkning, at kan jeg ikke fixe det selv, bliver bilen solgt.
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af Ivan »

GertH skrev:7 forskellige Audi-værksteder og Ikke et eneste, kan jeg anbefale!

Det er godt nok trist og jeg synes du har været meget langmodig. Jeg har kun prøvet et aut. Audi værksted og den oplevelse har fået den indvirkning, at kan jeg ikke fixe det selv, bliver bilen solgt.
Mvh. Gert


Jeg har ellers en filosofi om, at hvis "nogen" synes, at alle andre er forkert på den, er det nok på høje tid til noget selvransagelse. Havde håbet på, at nogen af værkstederne havde så meget selvrespekt, at de ville anfægte mine rædselsoplevelser!

Sidste skrækeksempel med Audi Kolding kunne endda være endt som en solstrålehistorie. Erkende at et eller andet, var gået galt og rettet fejl, der bl.a. gjorde at personen, der testkørte min bil efter service, ikke engang turde stoppe motor, fordi han frygtede, at der ville mangle strøm til starte igen!

Med omtanke kan værksteder vende en reklamation til reklame, men nej, hellere gå i flyverskjul og komme med et tilbud, der skulle koste mig flere penge og IKKE var nødvendigt! Man kunne bruge meget kraftigere ord om sådanne " handlinger", men jeg prøver så diplomatisk, at påpege de fejl jeg kan. INGEN har 100% kundetilfredshed, MEN det er håndteringen af problemer, der skiller de gode fra de dårlige. Det hører til i virksomhedsdrift, at af og til skal der betales lærepenge og IKKE forsøge at "skubbe" problemet over til kunden.

Der findes jo virksomheder, der samler på tilfredse kunder. :)

Det mest tragikomiske i denne sag er, at jeg underholdte "indskriveren" til service om mange af de problematikker, der tidligere havde været ved Audi-værksteder. Og fortalte vedkommende (Jeg har hans navn fra mailkorrespondancen), at jeg tidligere havde besøgt Audi Kolding og følt mig godt behandlet, samt det kostede mig et par tusinde ekstra. Oprettede en tråd med servicepriser her på AudiClub for lidt tid siden. Han takkede også venligt for tilliden - den tillid, som er forvandlet til mistro!
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af SorenR »

Man skal lige huske at Audi Danmark stadig er drevet af Semler (SMC, Scandinavisk Motor Co. eller hvad de nu kalder sig.) sammen med VW, Skoda, Seat m.m. og jo flere penge de tjener, jo mindre har kunden ret.

Jeg kan læse mig frem til at ikke meget har ændret sig siden jeg valgte at få kørt min S4 B5 til AZF med en "knækket" turbo tilbage i 2007.

http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=11301
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af kimenemark »

Hos AZF har jeg også tidligere været tilfreds, men som andre har oplevet hos de "autoriserede" ved man ikke hvor man står før der har været problemer og de viser hvor gode de er til at indrømme egne fejl eller manglende viden.

Hver gang de havde bilen til service lød tilbuddet på ca. 700€ hvilket jeg gerne ville betale. Prisen endte dog altid på den forkerte side af 1000€ ... det skal lige indskydes at jeg mere end 1 gang var til service 2 gange om året ... og 2-3 gange var regningen over 2000€.
De sidste 3 gange havde jeg påpeget en bestemt fejl, som de første gang havde "overset" og de følgende 2 gange fixede (mod betaling selvfølgelig) kun for at konstatere at fejlen stadig var der 2min efter jeg havde forladt deres adresse... (dvs. utestet) efter lukketid (selvfølgelig) fordi de havde syltet bilen og var blevet for sent færdige med den (til trods for aftalt afhentning).

De skal dog roses for "chill-out" afdelingen med masser af cacao og kaffe, men det er sq ikke hyggeligt at vente der i flere timer og så køre derfra med en defekt bil.

Sidste gang tilbød de at køre en lånebil op til os (120km hver vej), hente A6'eren og bringe den igen efter endt rep. Jeg skulle dog acceptere at den kunne stå hos dem i flere uger med ukendt regning til følge. Jeg takkede pænt nej og har selv serviceret den siden.
Jeg er dog DYBT skuffet over de trivielle mangler jeg efterfølgende har fundet såsom manglende skruer og bolte samt ødelagte gevind, stik og beslag. Vi taler "peanuts" i udgifter, som jeg gladeligt havde betalt samt dårlig omgang med materialer og værktøj.

Bilen havde FULD servicebog hos Audi eller partner indtil 400.000km hvor jeg selv "tog over".

Kan kun sige at de aldrig mere får mine biler til reparation dernede og i DK har jeg endnu til gode at høre om et godt Audi værksted.

Vi har lige rundet 500.000km ... and still going strong :-D

Phew... dejligt at komme af med :-)

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi 80 Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af kimenemark »

Nåh ja... glemte lige at nævne at engang skiftede de også batteri for os (lidt akut). Det tog over 1 time fordi mekanikeren havde problemer med at programmere batteriet.
Stod flere gange og krummede tæer fordi jeg kunne fortælle ham han var på afveje, men syntes sq ikke det var min opgave og da det endelig blev for meget for mig ignorerede han mine indspark med et overbærende blik... "jeg er uddannet Audi mekaniker... hvad med dig?"
Han havde 3 gange en mere erfaren mekaniker ovre for at hjælpe inden brikkerne endelig faldt på plads.
Jeg blev mega irriteret over den anden ikke bare tog over og fik det løst, så vi kunne komme videre.

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi 80 Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af ChristianL »

Det som om der mangler noget i denne historie? Jeg forstår det hvertfald ikke helt.

Hvad var bilen inde for at få lavet, og hvad var symptomer bagefter?
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af Ivan »

ChristianL skrev:Det som om der mangler noget i denne historie? Jeg forstår det hvertfald ikke helt.

Hvad var bilen inde for at få lavet, og hvad var symptomer bagefter?


Super, du stiller spørgsmål. :D

I første linie i denne tråd, nævner jeg "service".

Er der andet, du vil vide?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af ChristianL »

Men hvordan kom enten du eller værkstedet frem til at der var noget galt med batteriet? Det jo meget normalt at batteriet testes til service?
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af Ivan »

ChristianL skrev:Men hvordan kom enten du eller værkstedet frem til at der var noget galt med batteriet? Det jo meget normalt at batteriet testes til service?


Fordi personen, der kørte en testtur efter service, ikke turde stoppe motor, da han var i tvivl om, at den kunne starte igen, pga. batteriniveau var på 5%.

Og hvorfor får jeg først besked bagefter Audi Kolding havde foretaget service og ikke under service. Hvis batteriet, efter Audi Koldings mening skulle være i så elendig forfatning, kunne de have kontaktet mig og foreslået en udskiftning... :-k

Jeg udlæste fejlkoder efter Audi Koldings service var foretaget. Dato og tidspunkt for fejlene, var min bil i Audi Koldings varetægt.

PS. Jeg havde hele tiden gjort opmærksom på, at batteriet bestemt ikke var nyt. Jeg bad heller aldrig om et nyt, men at bilen som minimum, kunne fungere normalt igen.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af Ivan »

Har lige tjekket batteri og det såkaldte "dårlige" batteri er stadig på 100%

Bilen har været i stilstand i uopvarmet garage ca. 14 dage.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af ChristianL »

Okay, så er jeg med, lyder lidt som en mekaniker der har glemt laderen eller defekt/slukket lader, men umuligt at sige.

Ærgerlig oplevelse :(
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Batterivedligeholdelse, skader m.m. værksteder

Indlæg af SorenR »

ChristianL skrev:Okay, så er jeg med, lyder lidt som en mekaniker der har glemt laderen eller defekt/slukket lader, men umuligt at sige.

Ærgerlig oplevelse :(

En defekt mekaniker!
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"