Ujævn motorgang

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
NikolajA6-95
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1/06/2018 14:21

Ujævn motorgang

Indlæg af NikolajA6-95 »

Jeg oplever min Audi A6 ´95 2,0E motorkode ABK lejlighedsvis har en meget ujævn gang.
Som om den springer nogle tændinger over, og når det er værst, kan det ruske relatriv kraftigt i bilen.
Den har været ved mekaniker, og han skiftede rotor og rotordæksel samt tændkabler, uden det hjalp. En masse motorrens fik den også.
Dog undersøgte han ikke ved tændspole og tændingsmodul, og jeg har siden ad anden vej fået fortalt, det kan være fejlkilden.

Jeg købte derfor en ny tændspole hos et reservedelsfirma, men uagtet jeg oplyste nummerplade og typen af bil, passer tændspolen ikke.
En original tændspole er for dyr, synes jeg, når der blot er tale om et eksperiment/håb om det virker, så jeg søger en brugt tændspole.

Gerne tændspole og tændingsmodul.
Ligger nogen inde med sådanne dele, eller kan nogen give andre bud på årsagen til disse "tændingsudsæt"??
Der kan være dage/perioder, hvor bilen kører fejlfrit, og andre dage, hvor den er elendig at køre i.
Symptomerne synes umiddelbart uafhængige af, om vejret er fugtigt...........

Jeg ved godt, bilen er gammel, men den er ret velholdt og har blot kørt 170.000 k, så det var skønt, om problemet kunne løses.

På forhånd tak for svar
Nikolaj
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Ujævn motorgang

Indlæg af Høy »

Relæet til benzinpumpen og dysernes plusforsyning skal loddes efter. Klassisk fejl, som ordnes på 10 minutter.

Det sidder nede ved gulvet et sted. Tror det hedder 30.

Hvis du bor i nærheden af grænsen til DE eller gider køre efter det, kan jeg hjælpe dig.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
NikolajA6-95
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1/06/2018 14:21

Re: Ujævn motorgang

Indlæg af NikolajA6-95 »

Hej Alex

Allerførst tak for svar!!

Jeg bor et stykke fra grænsen, så med ny viden fra dig søger jeg i første omgang hjælp hos en bekendt, og ellers vil jeg meget gerne have lov til at vende tilbage.

Igen tak for svar; jeg håber det bærer frugt.

Med venlig hilsen
Nikolaj
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"