Elektronikken i A6 4F har tilsyneladende sin egen vilje.....

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Farfar
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13/01/2011 20:57

Elektronikken i A6 4F har tilsyneladende sin egen vilje.....

Indlæg af Farfar »

Min A6 4F Avant fra 2006 har over tid fået flere og flere særheder, og inden de seneste par uger er det blevet værre.
1) Lyden forsvinder på radioen (som om den er på mute) Eneste løsning er at slukke radioen og tænde igen - straks er der atter lyd. Det sker oftest i forbindelse med bilen startes, men kan også forekomme "undervejs".
2) GPS'en får af og til den idé, at jeg befinder mig mindst 20-30 km sydvestligere end jeg i virkeligheden gør. Lidt træls hvis man er forsinket og skal finde frem til adressen NU.
3) Forleden virkede "autostart" ikke, dvs. hvis jeg slap tændingsnøglen, holdt starteren op med at snurre. Jeg prøvede adskillige gange. Startede og stoppede motoren, havde nøglen ude og ind igen osv. Intet hjalp. Kørte de ca. 17 km. til arbejde, og vupti så virkede det igen, og har gjort siden.
4) Automatikken til rudehejs i førerdøren holdt op med at virke i fredags, dvs. der skulle trækkes/trykkes kontinuerligt for at få vinduet til at glide op/ned.
5) Efter et par timers parkering i går, da var vinduesviskerne kørt i serviceposition da jeg kom retur til bilen!! Et tjek i MMI'en viste at de stod på OFF. Slog dem ON og derefter på OFF, hvorefter de gled tilbage på plads. Det gode var, at nu virker rudeautomatikken i førerdøren atter.

Har nogen et bud på, hvad ovenstående kan skyldes? Manglende stelforbindelse? Dårlige stik? Lav batterispænding? Andet?

Gode råd modtages med tak.
Farfar
--------------------
A6 2.4 Avant 2006
thoj
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 382
Tilmeldt: 12/07/2014 12:00
Geografisk sted: Falster

Re: Elektronikken i A6 4F har tilsyneladende sin egen vilje.

Indlæg af thoj »

Har du checket sprinklerslangen ?
Søg evt i dette forum


Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Elektronikken i A6 4F har tilsyneladende sin egen vilje.

Indlæg af Gio »

Få udlæst fejl!
Noget tyder på syg elektronik et sted. Sandsynligvis grundet vand/fugt i en styreboks eller ledningsnet.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
HPO
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1344
Tilmeldt: 18/11/2006 18:53
Geografisk sted: København

Re: Elektronikken i A6 4F har tilsyneladende sin egen vilje.

Indlæg af HPO »

Sprinkler slangen der går til bagklap har vist en svaghed der hvor den bukker og løber ud i klappen med sprinkler i div styrebokse i venstre side af bilen.
Lille ny på vej hjem

http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=192
---------------------------------

Ford Transit 300M 2,2 tdci 2007

Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2003
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Elektronikken i A6 4F har tilsyneladende sin egen vilje.

Indlæg af Ivan »

Fandt du af noget?

Elektronikken er ellers ikke sådan at gøre kål på - men da Volkswagen Svendborg klippede kablerne med strøm på til venstre spejl... :roll:
Vedhæftede filer
DSC_0093.jpg
DSC_0093.jpg (59.38 KiB) Vist 8159 gange
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"