Fejl i styreenhed 07: betjening for

Indlæg om bremser
Besvar
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Fejl i styreenhed 07: betjening for

Indlæg af JensNo »

Hej og god påske ;-)

Jeg trænger lidt hjælp og forklaring, som bunder i at min igangkjøringshjelp (norsk) er holdt op med at virke og derfor har jeg læst denne fejl ud i dag, jeg har ingen fejl under normal kørsel.

Billede
Billede

Samtidig med at jeg læser fejl ud dukker ESP FAULT op i instrumentbordet akkompagneret af en hyletone, har det en sammenhæng med det øverste?

Billede

Går jeg så lidt videre i VCDS for evt. at kunne aktivere igangkjøringshjelpen (norsk) men det ser sådan her ud,

Billede
Billede

Ifølge http://www.stemei.de/pages/coding/audi- ... bremse.php skal der ikke være spørgsmålstegn i kanal 3-4 og 7 ja sikkert ikke i nogen af dem :-)

Jeg håber ikke at det lyder for indviklet :-) men er det J446 omme bag som må skiftes eller er der andre tips og tricks jeg kan gøre? før jeg må op med pengepungen.

Mvh. Jens
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Fejl i styreenhed 07: betjening for

Indlæg af PEB »

Det er normalt at der kommer ESP fault når du tester.

Du skal ikke ind i [53] . Det er den elektromekaniske håndbremse.

Du skal ind i [76] parkeringshjælp og læse fejl.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Fejl i styreenhed 07: betjening for

Indlæg af JensNo »

Ok til de to svar ;-)

Det er som om styreenhed 76 slet ikke eksistere, den er ikke med i autoscan og når jeg for søger at gå ind i Elektronik 1 > 76-parkeringshjælp så får jeg denne,

Billede

Så jeg ved ikke lige hvad jeg kan gøre.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Fejl i styreenhed 07: betjening for

Indlæg af JensNo »

Den fejl på 07-betjening for.... må være et forkølet host, for jeg har ikke nogen form for sensorer eller kameraer rundt bilen, med mindre den 07 understøtter andre enheder, det kan jeg ikke tyde.

Der er så vidt jeg kan se heller ingen sikring for parkeringshjælp i nr 11 i sort sikringsholder omme i bag til højre.

Som jeg skrev først i tråden så er min igangsætningshjælp forsvundet, altså funktionen hvor parkeringsbremsen automatisk slipper når man sætter igang i første gear.

Så hvis der er nogen af jer som kan fortælle mig hvordan jeg får den tilbage, vil jeg være taknemmelig ;-)
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Besvar

Tilbage til "Bremser"