Hård bremse (A6 2002)

Indlæg om bremser
Besvar
msg1979
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 1/04/2011 18:09

Hård bremse (A6 2002)

Indlæg af msg1979 »

Jeg har et par gange der seneste par måneder oplevet at min bremse bliver hård. Ikke helt hård, men hårdere end normalt og det var tydeligt, at bremseeffekten blev nedsat. Det har heldigvis ikke været ret mange gange.

Men i løbet af den seneste uge er det blevet værre. Og her til morgen var den helt hård. Ingen forstærkning overhovedet. Så nappede cyklen.

Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal søge efter.

Jeg har læst noget om at der kan være vand i bremseforstærkeren der er vand i (kan her lige sige at jeg fjernede proppen under batteriet for 4 uger siden, da jeg havde vand i kabinen, Der stod nogle cm vand omkring bremseforstærker og batteri). Og med frosten her i nat kunne jeg forestille mig at hvis der er vand i forstærkeren, så må det have været frosset i nat.

Jeg har også læst noget om en vaccum pumpe eller hul i nogle slanger.

Så er der nogen herinde der kan fortælle mig hvad der typisk indikerer at ens bremse bliver hård. Dvs periodisk hård samt helt hård som den er nu.

Samt lige fortælle hvad jeg skal kigge efter så jeg kan få det lavet.

Takker
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Hård bremse (A6 2002)

Indlæg af PEB »

Det kunne tyde på bremseforstærkeren. Prøv at mærke efter om der er vacuum i slangen til forstærkeren, når motoren kører.

Jeg har en forstærker der muligvis passer. Klik her
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
msg1979
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 1/04/2011 18:09

Re: Hård bremse (A6 2002)

Indlæg af msg1979 »

PEB skrev:Det kunne tyde på bremseforstærkeren. Prøv at mærke efter om der er vacuum i slangen til forstærkeren, når motoren kører.

Jeg har en forstærker der muligvis passer. Klik her


Jeg tjekker i eftermiddag. Jeg napper da den forstærker hvis den passer og det er der fejlen ligger. Kan du ikke holde den til mig til i aften :)
msg1979
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 1/04/2011 18:09

Re: Hård bremse (A6 2002)

Indlæg af msg1979 »

msg1979 skrev:
PEB skrev:Det kunne tyde på bremseforstærkeren. Prøv at mærke efter om der er vacuum i slangen til forstærkeren, når motoren kører.

Jeg har en forstærker der muligvis passer. Klik her


Jeg tjekker i eftermiddag. Jeg napper da den forstærker hvis den passer og det er der fejlen ligger. Kan du ikke holde den til mig til i aften :)


Der sidder en 8E0 612 105J på min, kan se den har anden beholder og en større vacuum beholder. SÅ den du linker itl passer jo nok ikke så?

Anyway nogle der har bud åp hvad jeg skal kigge efter?
msg1979
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 1/04/2011 18:09

Re: Hård bremse (A6 2002)

Indlæg af msg1979 »

Jeg har nu tjekket plastslangen der giver vaccum. Det er den slange der gå direkte ind i vaccumforstærkeren og hvor der lige inden bremseforstærkeren sidder en kontraventil.
Den er ikke utæt og det er kontraventilen i den heller ikke.

Hvis jeg selv forsøger at suge vaccum igennem den slange kan jeg ikke holde vaccummet. Hvis jeg monterer den og starter bilen i 1 minut og derefter slukker bilen, så bliver bremsepedalen hård igen med det samme.

Det tyder vel på at der er en utæthed i selve bremseforstærkeren et sted? Dvs at der skal en ny til?
Flytkjaer
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16/02/2012 20:26

Re: Hård bremse (A6 2002)

Indlæg af Flytkjaer »

En vacuum bremseforstærker kontrolleres på følgende måde:
1. Træd gentagne gange på bremsepedalen til bremsen bliver hård.
2. Træd på bremsepedalen og hold trykket.
3. Start motoren.
4. Bremspedalen skal nu synke ned.

Synker bremsepedalen ikke, start da med at undersøge om der er vacuum, er der det, er næste led vacuumforstærkeren. Der er ikke så mange faldgrupper i det arbejde.

Du skriver du har haft vand i kabinen, har du haft en indsivning af vand via forbindelses stangen fra bremsepedalen ud til vacuumforstærkeren, kan der godgt være opstået en frostsprængning.
Besvar

Tilbage til "Bremser"