Hvilke dæk til A8 (4e) quattro

Det siger vist sig selv.
FrankRas
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1/02/2017 18:11

Re: Hvilke dæk til A8 (4e) quattro

Indlæg af FrankRas »

sidste nyt i rysteriet - desværre kunne man konstatere at AUDI Amager ikke overholdt de forskrifter der er og ikke målte tingene som værksteds bogen siger.

AUDI Amager kunne blive ved med at justere og afbalancere uden det hjalp og endte med at betale mig mine penge tilbage og afmontere deres dæk.

de blev spurgt om mine originale Audifælge var runde og inden for tolerancen mht. side og højdeslag (manualen siger de skal være under 0,3 mm for at det kan garanteres at der ikke er rystelser. de havde hele tiden fortalt mig at alt var inden for tolerancen, men et besøg hos SkanX kastede ganske andet lys på sagen, de målte nemlig sidesla på 0,8mm og højdeslag på 0,7mm , Altså langt over 100% mere end AUDI fabrikken anbefaler. Der blev indkøbt 4 nye fælge, til en yderst fornuftig pris - krav var 0,0mm i udslag - dette blev næsten overholdt 0,1mm på de 2 af dem og 0,0 på de 2 andre - SkanX fik så lov til at sælge mig nogle AUDI quattro godkendte dæk - resultatet er nul rystelser eller vibrationer. Super dejligt.


/Frank
Audi A8 L (4e) 2008, Aut., V8, 4,2 TDI
sommer 255/40/19
vinter 235/50/18
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Hvilke dæk til A8 (4e) quattro

Indlæg af jorlund »

Godt at høre, du fik det løst. Trist at høre, at vores eget mærkeværksted ikke kan levere varen. Jeg får altid skiftet dæk hos et lokalt specialværksted (Pitstop i Århus) - flinke folk, nede på jorden, og aldrig problemer med det, de laver.
Besvar

Tilbage til "Dæk & fælge"