Original eller replika?

Det siger vist sig selv.
Besvar
Knolden
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 13/01/2008 12:15
Geografisk sted: Århus

Original eller replika?

Indlæg af Knolden »

Hej,

jeg står for snart at skulle have en ny bil, og tænker at jeg vil prøve at få et ekstra sæt alu-fælge+vinterdæk med til en god pris. Tænker at sådan et sæt måske kan handles til omkring 20.000,-

Det er så originale Audi-fælge.

Alternativet er at droppe de originale og så tage fat i den lokale fælg-biks og købe nogle der - prisen er nok ca. det halve eller måske mindre.

Men er der forskel på kvaliteten?

Råd og idéer modtages med kyshånd.
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Re: Original eller replika?

Indlæg af Lars Sand »

Ud fra de originale og replica fælge jeg har haft (3 sæt af hver) synes jeg ikke at der er nogen forskel mht. kvaliteten. Forskellen ligger nok primært i vægten af fælgene, hvor de org. er noget lettere.
man kan selvfølgelig være uheldigt at få et sært replica der mere eller mindre er firkantede i stedet for runde, eller hvor vægtfordelingen er helt skæv så de bliver svære at afbalancere, meeeen mon ikke de fleste fælge der sælges i DK er af en rimelig kvalitet (ellers ville forhandleren have for meget bøvl med ombytninger).
Jeg har flere gange været udsat for at en ny replica fælg ikke behøvede nogen afbalancering, så det er ikke noget jeg ville bekymre mig om.
Sørg for at de fælge du vælger til vinterbrug rent faktisk kan holde til det, dvs. at et par polerede alufælge uden nogen form for lak/maling nok ikke er sagen.

Mit bud er at det nok er nemmest at forhandle en god pris hjem direkte der hvor du i forvejen smider en stor stak sedler ved handlen af bilen, og mon ikke også forhandleren er leveringsdygtig i replicafælge
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
Brugeravatar
michhau
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7/02/2003 16:50
Geografisk sted: Hinnerup
Kontakt:

Re: Original eller replika?

Indlæg af michhau »

Jeg har nogle 18" originale Audi. Send mig gerne sms så vil jeg sende dig billeder. Der er Continental vinterdæk på med 6mm mønster. Der er overhovedet ingen kantstens mærker eller ridser.

Skriv på 28703758 så kan jeg sende dig billeder

Vh. Michael
Michael Haugaard

Audi A6 Avant 3,0 TDI 313hk 2013
andersv3
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9/02/2016 15:32
Geografisk sted: Hirtshals
Kontakt:

Re: Original eller replika?

Indlæg af andersv3 »

Lige som der tidligere er blevet skrevet kunne jeg hellere ikke mærke den store forskel, udover replika er lidt tungere end orginale! :)
Leasingportal - find Audi leasing her! Du kan lease Audi både som
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Original eller replika?

Indlæg af SorenR »

Schmidt laver nogle fælge med Radinox kanter...



Jeg har sådan et sæt i 15" til min URQuattro købt tilbage i 1996 dengang det var Revolution Wheels der lavede dem. En fælg vejer ca. 6 kg
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Original eller replika?

Indlæg af Blenster »

Fandt uorginale alu kopier af en nyere RS4 fælg 16 tommer med næsten helt nye winter conti. 8 mm dæk til kr. 2200 på dba.dk hos en lille forhandler af biler i Roskilde. Han havde ca. 40 sæt til salg på dba.
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Knolden
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 13/01/2008 12:15
Geografisk sted: Århus

Re: Original eller replika?

Indlæg af Knolden »

Resultatet blev originale - forhandleren var til at tale med :D
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
Besvar

Tilbage til "Dæk & fælge"