Jeg kan finde masser af råd hvis jeg gerne vil have store fælge og se smart ud.
Men når jeg nu er helt vildt kedelig og går med blød hat - hvad gør man så?
Min "nye" gamle Audi A6 Avant 2.0 TDI modelår 2006 er så vidt jeg forstår en C6 4F.
Har jeg kigget rigitgt, så blev de oprindeligt leveret med 205/60R16. Så hvis jeg vil have den mest komfortable kørsel, så skulle det være størrelsen for mig (til vinterbrug). Smallere dæk skulle være bedst i vådt og fedtet føre.
Men når jeg kigger rundt på fælge, så er der et hav af indpresningsmål (ET). Jeg *tror* nok originalen er med ET47.
Det syntes jeg ikke jeg finder mange steder, men ET48 er meget gængs. Er det, det fornuftige (kedelige) valg? Eller er det bedre jeg går ned i ET mål?
Det jeg kigger på lige nu er:
RIAL Oslo polarsilber fælge med Goodyear UltraGrip-9 205/60 R16 96 H
Men det ser ud til, at dækket har V-mønster, som støjmæssigt ikke skulle være så godt til den kære Audi?
Håber jeg kan få lidt uvildig vildledning her.
Venligst,
Claus
ET mål til manden med den bløde hat
Re: ET mål til manden med den bløde hat
clan skrev:Jeg kan finde masser af råd hvis jeg gerne vil have store fælge og se smart ud.
Men når jeg nu er helt vildt kedelig og går med blød hat - hvad gør man så?
Min "nye" gamle Audi A6 Avant 2.0 TDI modelår 2006 er så vidt jeg forstår en C6 4F.
Har jeg kigget rigitgt, så blev de oprindeligt leveret med 205/60R16. Så hvis jeg vil have den mest komfortable kørsel, så skulle det være størrelsen for mig (til vinterbrug). Smallere dæk skulle være bedst i vådt og fedtet føre.
Men når jeg kigger rundt på fælge, så er der et hav af indpresningsmål (ET). Jeg *tror* nok originalen er med ET47.
Det syntes jeg ikke jeg finder mange steder, men ET48 er meget gængs. Er det, det fornuftige (kedelige) valg? Eller er det bedre jeg går ned i ET mål?
Det jeg kigger på lige nu er:
RIAL Oslo polarsilber fælge med Goodyear UltraGrip-9 205/60 R16 96 H
Men det ser ud til, at dækket har V-mønster, som støjmæssigt ikke skulle være så godt til den kære Audi?
Håber jeg kan få lidt uvildig vildledning her.
Venligst,
Claus
Om du vælger en ET47 eller ET48 har ingen betydningen.
Og skulle den ende på en ET45 gør det helle ikke noget.
En 205/60-16 er ganske godt til vinter.
Der er ikke mange vinterdæk i den str. som IKKE er V-mønste. Som er af en god kvalitet.
Så længe du holder dig til Conti, Michelin eller som du selv skriver GY.
Så er det ikke helt tosset.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: ET mål til manden med den bløde hat
Jan-DK skrev:
Så er det ikke helt tosset.
Det var superrart at få bekræftet af en der ikke har penge i klemme. Mange tak for det!
Venligst,
Claus
Re: ET mål til manden med den bløde hat
Du skal bare lige sikre dig, at bremsekaliperen kan være i en uoriginal fælg. Uoriginale fælge har tendens til at være tykkere i godset.
Så prøv inden du køber.
Så prøv inden du køber.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.