Jan-DK skrev:Jeg syntes du modsiger dig selv lidt her.
Jeg sige jo at jo større ET er "dårlig" for at en given fælg vil passe sammen med en ufo.
Hvad var det for nogle fælge Opel kørte med en overgang hvor egerne bullede meget ud af.
De havde da en chance for at have plads nok til bulen på ufo.
Prøv lige at kigge på billedet igen... Der er tale om to forskellige mål!
Kan du huske for nogle år siden jeg solgte nogle 7,5R17 Avus (S4 kopi) til Bjørn?
Jeg havde de originale 7,5x17 S4 Avus fælge som jeg ville bruge til sommerhjul og købte et sæt kopier i samme størrelse som jeg skulle bruge til vinterhjul.
Det fungerede fint indtil jeg fik nye klodser OG skiver på - så kunne de ikke monteres længere... 7,5x17 ET45... Både originalerne og kopierne - d.v.s. HELT ENS (troede jeg)... De originale 7,5x17 ET45 passede stadig fint.
Forskellen var at egerne på kopierne var 10mm tykkere, så afstanden fra bagsiden af egerne til anlægsfladen (Caliper height) var 10 mm mindre på kopien i forhold til originalen.
Det er jo lige præcis problemet på UFO bremserne, fælgen "kan ikke nå ind" til anlægsfladen og det har INTET med ET at gøre!