TPMS

Det siger vist sig selv.
Besvar
Brugeravatar
LORD OF THE RINGS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 418
Tilmeldt: 3/04/2006 22:11
Geografisk sted: Skanderborg

TPMS

Indlæg af LORD OF THE RINGS »

Jeg har muligvis købt disse følere men er i tvivl om de passer på min bil. Ifølge div. internetsider, passer de men er det så bare plug and play ???

Følerne hedder 7PP 907 275 F, er der en der kan be- eller afkræfte dette
Audi A6 4F Avant quattro 4.2 (V fucking 8)

Chevrolet Malibu Chevelle SS 433cui 500+ 1965

Hudson Super Six Coupe 1951
Brugeravatar
LORD OF THE RINGS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 418
Tilmeldt: 3/04/2006 22:11
Geografisk sted: Skanderborg

Re: TPMS

Indlæg af LORD OF THE RINGS »

De passer og er total plug and play, til næsten det halve af hvad de normalt koster til min bil, så er den ged barberet
Audi A6 4F Avant quattro 4.2 (V fucking 8)

Chevrolet Malibu Chevelle SS 433cui 500+ 1965

Hudson Super Six Coupe 1951
Brugeravatar
Nicolaisen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 290
Tilmeldt: 21/03/2013 21:26

Re: TPMS

Indlæg af Nicolaisen »

Montere du bare følere og kodet bilen?
Brugeravatar
LORD OF THE RINGS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 418
Tilmeldt: 3/04/2006 22:11
Geografisk sted: Skanderborg

Re: TPMS

Indlæg af LORD OF THE RINGS »

Næ jeg monterede bare følerne og så virkede det med det samme uden kodning.
Bilen havde jo systemet, bare ikke mine sommerhjul, og ved Audi koster de ca 1000kr pr hjul, for dem der passer til min bil, men fandt så de andre som er til Porsche og toureg tror jeg, med til meget mindre(under halv pris)
Audi A6 4F Avant quattro 4.2 (V fucking 8)

Chevrolet Malibu Chevelle SS 433cui 500+ 1965

Hudson Super Six Coupe 1951
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: TPMS

Indlæg af rlarsen »

Så længe de er til det europæiske marked (benytter de frekvenser der benyttes i EU), så burde de virke.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
pach
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11/05/2012 23:12
Geografisk sted: Jylland

Re: TPMS

Indlæg af pach »

Hej

Sidder med det samme problem, da jeg har købt nye fælge til min Audi a6 4g 3,0 TDI quattro 245hk

Har fundet nogle dæktryksmålere på ebay, fra VW AG, men er i tvivl om de passer. Der er nævnt mange audi modeller bl.a. flere a6 4g 3,0 TDI med bl.a. 204 og 320 hk men den variant med 245 hk er ikke nævnt.

Håber der er hjælp at hente.

De har nr: RDK 5Q0 907 275B 433MHz
pach
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11/05/2012 23:12
Geografisk sted: Jylland

Re: TPMS

Indlæg af pach »

Efter megen søgen, Har jeg endelig fundet nogle der passer til min bil.

Dog skal man være meget opmærksom på, om de passer netop til den type bil man leder efter,

fordi der findes mange der f.eks. passer til audi a6 4g med 204hk el. 320hk samt andre audi modeller,men den med 245 hk er ikke nævnt.

Derfor kan man forledes til at tro de nok også passer på den a6 4g med 245 hk, hvilket de efter min erfaring ikke gør. ;|
pach
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11/05/2012 23:12
Geografisk sted: Jylland

Re: TPMS

Indlæg af pach »

Så fik jeg opklaret, hvilke TPMS der skal i min audi a6 4g. INGEN!!!

Jeg kontaktede AZF for at være sikker på det var de rigtige, dæktryksmålere jeg var ved at købe.

De kunne fortælle mig at der IKKE er TPMS i min audi a6 4g, men der er et integreret system via bilens ESP.

Systemet fungere således: TPMS er integreret i bilens ESP, der registrerer indirekte uden sensor i fælgene, derfor er der heller ingen vedligehold ( Ingen udgifter, dejligt)

Registreringen fåregår via diffusion. (Diffusion er spredning af molekyler fra høj til lav koncentration). Systemet opdager også via diffusion
gradvis tab af dæktryk på alle fire hjul, der resultere i større rullemodstand samt øget brændstof forbrug.

Hvid det kun er et dæk der er påvirket, vil systemet også vise i displayet i instrumentbordet, hvilket hjul det drejer sig om. :mrgreen:

Stor tak til AZF. Du kan læse mere på Audis Teknologi portal https://://www.audi-technology-portal.d ... ystemhttps
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: TPMS

Indlæg af Høy »

Diffusion forårsager tryktabet og er ikke en funktion i sig selv. Dækket er ikke absolut tæt, og luften kan diffundere ud med tiden.

Bilen opdager punkteringer på grund af anderledes frekvenser fra den pågældende ABS/ESP-sensor, fordi hjulet med lavere tryk bliver lidt mindre og derfor drejer hurtigere rundt end de andre (selv om visse er uenige i dette synspunkt).

Det betyder, at systemet ikke alene ud fra dette signal kan opdage tryktab i alle hjulene på én gang (diffusion), fordi fire halvflade hjul vil dreje lige meget hurtigere rundt, og at det derfor også arbejder med rullemodstand og brændstofforbrug. Bilen kan formodentlig se, hvor meget bilen bremser af sig selv i påløb, og hvis det er mere end ventet, må der være noget galt.

Man kan ikke sige, at systemet fungerer ved diffusion, men at det ud over en pludselig punktering også er i stand til at opdage tryktab som følge af diffusion.

https://fdm.dk/alt-om-biler/udstyr-sikkerhed/daek/tpms-automatisk-daektrykmaling

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Dæk & fælge"