Start problemer på type ARJ årgang 2000

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
anders1724
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/09/2016 14:09

Start problemer på type ARJ årgang 2000

Indlæg af anders1724 »

Kære venner.

Bilen er lige nysynet og der er ingen fejlkoder og når bilen er startet kører den normalt...

Ved start lyder det som om der ikke er tænding så længe start motoren bruger strøm, når start motoren ikke får strøm - starter bilen :-)
Det må skyldes en dårlig stelforbindelse ?

Jeg bemærker, at bilen ofte ikke har den forhøjede tomgang jeg forventer, når motoren kun er 6 grader varm.
Hvor finder jeg den sensor, der giver den forhøjede tomgang de forste ca. 30 sec ?

Få forhånd tak for tips, der kan hjælpe mig på vej.
Venlig hilsen
Anders Søndergaard
anders1724
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/09/2016 14:09

Re: Start problemer på type ARJ årgang 2000

Indlæg af anders1724 »

Kære venner.

Konen blev utålmodig og krævede en løsning og det blev så Bilhjørnet i Assens, de vidste da godt hvad den fejlede - bare kom med den...

Det viste sig at krumtap sensoren var årsagen - jeg havde godt set tidligere et eller andet sted at G40 og/eller G28 kunne give lignende fejl.

Det viste sig også at der var registreret fejlkoder som jeg ikke kunne se med min thansen ODB2 læser (mobilescan) - jeg viste godt at f.eks abs fejl er uden for standarden, men det kommer bag på mig at G28 fejl også er uden for ODB2 standarden...

Er det nogen der har en vejledning i hvordan man skifter denne G28 sensor ?
Venlig hilsen
Anders Søndergaard
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Start problemer på type ARJ årgang 2000

Indlæg af morten00 »

anders1724 skrev:...Er det nogen der har en vejledning i hvordan man skifter denne G28 sensor ?
Selvom det ikke er præcis din motor tror jeg alligevel den her kan guide dig på vej https://www.audizine.com/forum/showthre ... ensor-(G28

Imponerende tålmodighed din kone har :-)

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"