Jeg har ingen erfaring med Audi men overvejer at købe Audi A6 med V6 motor og multitronic. Har kig på en fra 2009 som har gået 199 Tkm.
Er måske mest nervøs for om multitronic vil give problemer ved høje km tal
Erfaring med (A6 2.8 FSI) multitronic
Erfaring med (A6 2.8 FSI) multitronic
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic
Re: Erfaring med (A6 2.8 FSI) multitronic
Så længe servicehistorik er i orden (især på gearkassen), så burde der ikke blive problemer.
Audi mener vist ikke der skal skiftes olie på sådan en kasse - men det skal der. Plus den skal skylles igennem inden dette skifte.
Audi mener vist ikke der skal skiftes olie på sådan en kasse - men det skal der. Plus den skal skylles igennem inden dette skifte.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Re: Erfaring med (A6 2.8 FSI) multitronic
Multi tronic skal ikke skylles, da alt olien kommer ud ved aftapning.
Det er tiptronic der skal skylles hvis man vil have det hele med... og også tiptronic audi siger er vedligeholdeses fri... men det er god ide at skifte alligevel.
Multitronic er derimod meget mere sårbar overfor manglende olieskift og det skal skiftes for hver 60.000 km jvf audi.
Multitronic har et dårligt rygte mht holdbarhed, selvom nogle påstår de ikke fejler noget, så har rigtigt mange haft problemer og kæmpe regninger.
Personligt ville jeg aldrig købe en multitronic. Dels pga de kun lige kan tåle det moment de kører med, og nogle gsnge ikke alligevel - og dels pgs måden den skifter på... for meget scooter for min smag.
Det er tiptronic der skal skylles hvis man vil have det hele med... og også tiptronic audi siger er vedligeholdeses fri... men det er god ide at skifte alligevel.
Multitronic er derimod meget mere sårbar overfor manglende olieskift og det skal skiftes for hver 60.000 km jvf audi.
Multitronic har et dårligt rygte mht holdbarhed, selvom nogle påstår de ikke fejler noget, så har rigtigt mange haft problemer og kæmpe regninger.
Personligt ville jeg aldrig købe en multitronic. Dels pga de kun lige kan tåle det moment de kører med, og nogle gsnge ikke alligevel - og dels pgs måden den skifter på... for meget scooter for min smag.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Re: Erfaring med (A6 2.8 FSI) multitronic
Er ikke enig hr. Havberg, både Audi og det gamle gearhuset.dk i Hillerød, anbefaldet at der skal/skulle gennemskylles på multi tronic, for hver 60.000 km, se evt. denne tråd,
viewtopic.php?f=19&t=16596
viewtopic.php?f=19&t=16596
Ama`r
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
A2 1.2 TDI Aut. 2005-260.000km
A6 2.0 Avant Aut. 2004-109.000km
Re: Erfaring med (A6 2.8 FSI) multitronic
Ja, det er jo så bare min personlige holdning, men hvis alt olien render ud ved aftapning, så kan jeg ikke se ideen i en skylning - udover ham med det dyrt indkøbte skylle apparat gerne vil tjene pengene hjem igen.
I en tiptronic bliver der derimod en stor del af olien tilbage i diverse rør og converter, så her giver skylning mere mening for mig
Andre siger skylning skader mere end det gavner, så hver mand må jo gøre op med sig selv hvad man tror på.
Jeg fik skyllet mit tidligere 3.0 TDI med tiptronic og olien var ret mørk, så tænker frisk olie var en god ide, men udover minimalt blødere skifte (som måske var indbildning) kunne jeg ikke mærke nogen større forskel.
Jeg er tilgengæld Meget enig i at det er vigtigt at overholde skift af olie for hver 60k km på en multitronic, men folk blander skift/skylning og gearkasse typer sammen i en stor pærevælling.
I en tiptronic bliver der derimod en stor del af olien tilbage i diverse rør og converter, så her giver skylning mere mening for mig
Andre siger skylning skader mere end det gavner, så hver mand må jo gøre op med sig selv hvad man tror på.
Jeg fik skyllet mit tidligere 3.0 TDI med tiptronic og olien var ret mørk, så tænker frisk olie var en god ide, men udover minimalt blødere skifte (som måske var indbildning) kunne jeg ikke mærke nogen større forskel.
Jeg er tilgengæld Meget enig i at det er vigtigt at overholde skift af olie for hver 60k km på en multitronic, men folk blander skift/skylning og gearkasse typer sammen i en stor pærevælling.
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776