Audi a6 2.8 quattro 'klonker' fra P til D og R

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Jst
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13/10/2018 14:01
Geografisk sted: Bornholm

Audi a6 2.8 quattro 'klonker' fra P til D og R

Indlæg af Jst »

Hejsa. Jeg har brugt søgefunktionen og manuelt scrolled igennem de 66 sider omkring motor og gearkasse uden at finde et brugbart svar på min problemstilling.

Jeg købte bilen sidste efterår og den begyndte kort tid efter at gå ujævnt i tomgang og ligefrem gå ud i lyskryds osv. I den forbindelse gennemgik jeg hele indsugningen fra luftfilter til gasspjæld, det viste sig at være gasspjældet der var tilstoppet og en god rens afhjalp problemet. Før jeg nåede så langt, mistænkte jeg MAF-sensoren for at være skyld i problemet selvom der ingen fejlkode var registreret, jeg fik den afmonteret (med frakoblet batteri) og kunne konstatere at den så ud som ny. Jeg læste mig til at man kunne teste om der var en fejl på den ved at starte motoren med MAF'en frakoblet.

Da det hele blev samlet igen, gav bilen og ordentligt ryk/klonk da jeg satte gear vælgeren i R for at bakke ud fra værkstedet samt et klonk da jeg satte den i D.

Det gør den nu stortset hver gang jeg bruger gear vælgeren nogle gange blødere en andre. Jeg faldt over er engelsksproget forum for nogle dage siden hvor der var en der beskrev de symptomer netop efter en frakoblet Maf-sensor med motoren kørende. Hans problem blev afhjulpet ved at resette TCU. Jeg fik grundinstillet TCU samt gasspjældet (det manglede en grundjustering efter jeg rensede det) i går uden held. Det sidste jeg mangler at prøve er en software opdatering af TCU som beskrevet i dette link https://www.youcanic.com/guide/audi-tra ... -procedure

'In some cases, you may still experience problems after the transmission has been reset to factory settings. If that is the case consider updating the software for the transmission control module may resolve erratic shifting. If the problem persists have a mechanic diagnose your Audi automatic'

Er der nogen der har været ude for noget lignende?
Hvor er det bedste sted jeg kan køre hen og få lavet en opdatering? Jeg bor på Bornholm så gerne i sydsverige eller på Sjælland

Mvh. Jens
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"