Side 2 af 2

Re: Tabt al olie og motorstop

: 9/01/2019 10:40
af Ivan
SorenR skrev:
Ivan skrev:Motorblok - diffust for mig. Er det topstykket, cylinder eller hvor?

Er der gjort "ændringer" på motorstyring?

Sådan en motorblok er meget lidt diffus. Det er den største enkeltkomponent i motoren... :mrgreen:

Typisk flækker en motorblok hvis man har voldtunet den og der ryger en plejlstang ud gennem siden...

Nogen gange flækker de bare helt af sig selv.
Min svoger havde en Golf G60 (PG motor med G-lader) som ikke kunne køre i bjerge. Over en vis højde så pissede vandet ud af blokken. Den havde ikke noget problem med at cruise med 200 km/t til og fra bjerget i Italien.


Ja ja Søren - for de invidede og indforståede er det jo relativt nemme begreber. :)

I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-

Re: Tabt al olie og motorstop

: 9/01/2019 10:58
af Ivan
Hanse306 skrev:Hej igen,
Jeg prøver lige at samle svar her

Er ved at være lidt for gammel til at voldtune noget ;)
Det ser ud til at højre del af blokken er flækket helt, og det er noget indefra.... vi har mistanke til at kæden måske er hoppet/knækket.... noget, idet det ser noget voldsomt ud..... i alle tilfælde er det en ny maskine der skal til.

Jeg har overvejet 3.0 motoren, da den er lidt mere tilgængelig, men Audispecialist siger, at jeg kan risikere lidt underligt gearskifte, da moment er lidt anderledes.....

Har fundet et par huggerbiler i DE og et par motorer i Sverige


2.7 har vel fire kæder som 3.0. Der går historier om kædestrammere, der biler trætte og deraf følger. Måske det var værd at overveje, om de skulle skiftes, hvis den er uden nogen garantier.

Ellers undersøgte jeg for nogle år siden, hvad det ville koste: Ca. kr. 40.000 at få en renoveret ombytter-motor, med genbrug af udvendige dele, monteret og køreklar syd for grænsen.

PS. Eller du kan købe min. :)

Re: Tabt al olie og motorstop

: 9/01/2019 15:14
af SorenR
Ivan skrev:I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-

Jeg kørte Honda CD50 og Honda DAX... Man skulle bare montere cylinder, stempel, topstykke og overliggende knastaksel fra en 75 cc :-

DAX'en passede dæk med Morris Mascot på bagakslen og med lang forgaffel (2 x vandrør) ... Easy Rider O:)

Øhm... Hvis du skruede på krumtaphus, så kørte du enten Yamaha eller Suzuki, det var vist de eneste på det tidspunkt med indsugning under stemplet.

Re: Tabt al olie og motorstop

: 9/01/2019 17:08
af Hanse306
Nå en lille Update, hvor jeg i mellemtiden skulle overveje om jeg ville lade den reparere eller gå til de evige audimarker, besluttede jeg mig til, at den er for god (og dyr) til at gå på græs.... så den bliver lavet.

Mekaniker har fundet komplet motor med alt.... turbo, dyser osv. Der kun har gået 40.000 km. Med papirer og garanti, også på arbejdsløn. Så den er jeg sprunget på. Nu skal motoren bare hjem fra Tyskland, så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(

Re: Tabt al olie og motorstop

: 9/01/2019 17:12
af Gio
Hanse306 skrev:så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(
Tja - nok cirka 87% af alle Audi-ejere der har ytret dén sætning :mrgreen:

Godt at høre du har taget en beslutning, og giver maskinen en ekstra chance (y)

Re: Tabt al olie og motorstop

: 10/01/2019 13:31
af Ivan
Gio skrev:
Hanse306 skrev:så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(
Tja - nok cirka 87% af alle Audi-ejere der har ytret dén sætning :mrgreen:

Godt at høre du har taget en beslutning, og giver maskinen en ekstra chance (y)


Kunne være interessant at vide prisen... :-k

Re: Tabt al olie og motorstop

: 10/01/2019 13:35
af Ivan
SorenR skrev:
Ivan skrev:I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-

Jeg kørte Honda CD50 og Honda DAX... Man skulle bare montere cylinder, stempel, topstykke og overliggende knastaksel fra en 75 cc :-

DAX'en passede dæk med Morris Mascot på bagakslen og med lang forgaffel (2 x vandrør) ... Easy Rider O:)

Øhm... Hvis du skruede på krumtaphus, så kørte du enten Yamaha eller Suzuki, det var vist de eneste på det tidspunkt med indsugning under stemplet.


Vedr. krumtaphus var det kun støtteboltene til cylinder(Puch). Kan godt huske Hondaén - var noget sløv. Det hjalp med tuning eller det var måske som du gjorde med flere kubik?

Re: Tabt al olie og motorstop

: 10/01/2019 17:48
af Kell Petersen
Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud

Re: Tabt al olie og motorstop

: 10/01/2019 23:10
af SorenR
Kell Petersen skrev:Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud

Der er potentiale for 800-900 hk... De første 330 hk/ 510 nm kommer med en chip.

Havde en chippet S4 B5 Avant fra 2006-2013... Savner stadig de 516 NM. En gang på motorvejen var jeg ikke hurtig nok til at trække ind da en "skævnakke" i en BMW kom blinkende bagfra. Han overhalede, lagde sig ind foran og blokerede mig over 3 spor. Lod mig falde lidt tilbage, trak helt til venstre, det gjorde han også. Gik ned i 4. gear og slap alle hestene løs højre om og forsvandt i disen.
Jeg har en timing slip på 1/4 mile 13,4 sek @ 168 km/t :mrgreen: O:)

Re: Tabt al olie og motorstop

: 11/01/2019 06:36
af Hanse306
Kell Petersen skrev:Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud


Tak for info, men Det er en benzin maskine og passer desværre ikke i min.

Re: Tabt al olie og motorstop

: 5/03/2019 19:21
af Hanse306
Nå.... blot en Update på min stakkels bil
Plejlstangen var banket ud gennem blokken. Formodentligt et plejlleje der har sat sig.
Resultat: ny motor, converter, turbo osv.
Har først fået bilen igen nu, efter 2,5 lange måneder.
Det var svært at finde en komplet motor med lavt km. Tal, men nu spinder den som en mis......

Re: Tabt al olie og motorstop

: 5/03/2019 21:32
af audi_claus
Hanse306 skrev:Nå.... blot en Update på min stakkels bil
Plejlstangen var banket ud gennem blokken. Formodentligt et plejlleje der har sat sig.
Resultat: ny motor, converter, turbo osv.
Har først fået bilen igen nu, efter 2,5 lange måneder.
Det var svært at finde en komplet motor med lavt km. Tal, men nu spinder den som en mis......


Godt du er kørende igen -

Jeg har gr. en defekt N75 ventil givet overboost i 5. gear på min 200 20V og en plejl bøjede og slog et stykke ud
af cylindervæggen - lige under det område stemplet arbejdede i.
Resultat : olien skovlet ud via krumtappens bevægelser.
Den afslåede stump fandt jeg og limede på igen med Loctite Kemisk metal
og det kostede kun et nyt stempel til 1000 kr da skørtet var beskadiget. Plejle havde jeg i overskud.
Den limning har holdt over 200.000 km

Re: Tabt al olie og motorstop

: 6/03/2019 06:33
af Hanse306
Det var billigt sluppet.
Min motor havde fuldstændigt sat sig, og der var vel et 15 x 15 cm stort hul, så den var helt død.

Jeg har ikke kunne finde et lignende tilfælde med V6`erne.

Re: Tabt al olie og motorstop

: 6/03/2019 09:35
af Ivan
Hanse306 skrev:Det var billigt sluppet.
Min motor havde fuldstændigt sat sig, og der var vel et 15 x 15 cm stort hul, så den var helt død.

Jeg har ikke kunne finde et lignende tilfælde med V6`erne.


En af mine bekendte har oplevet noget lignende. Motorvejskørsel, hvor motor pludselig kværnede. Kender ikke de nærmere detaljer.

Re: Tabt al olie og motorstop

: 8/03/2019 17:07
af KimHH
Hvor finder I brugte motorer? Jeg skal bruge en 2,0 16V ACE til Audi 100....

Mvh Kim Hansen, Lundby

Re: Tabt al olie og motorstop

: 8/03/2019 21:12
af jorlund
ebay.de

Eller til sådan en gammel sag, kunne man også kigge efter en donorbil på mobile.de, hvis man har plads til det