Tabt al olie og motorstop
Tabt al olie og motorstop
Kære alle,
Min dejlige Audi A6, 2,7 TDI c6, er netop havareret på motorvejen. Ingen advarsel eller noget.... omdrejning gik i nul. Olie rendte ud af den og har det over hele bagenden på bilen. Har nogen et bud på hvad det kan være?
Ja tester på og se, men den kommer først til Sjælland om 2 dage.... er noget bekymret.....
Min dejlige Audi A6, 2,7 TDI c6, er netop havareret på motorvejen. Ingen advarsel eller noget.... omdrejning gik i nul. Olie rendte ud af den og har det over hele bagenden på bilen. Har nogen et bud på hvad det kan være?
Ja tester på og se, men den kommer først til Sjælland om 2 dage.... er noget bekymret.....
Re: Tabt al olie og motorstop
Løb det ud på vejen under motoren eller igennem udstødningsrøret?
\Alex
\Alex
Senest rettet af Høy 25/12/2018 20:46, rettet i alt 1 gang.
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Tabt al olie og motorstop
Så ud til, at løbe ud under motoren..... min første tanke er er turbo og rør
Re: Tabt al olie og motorstop
Ingen olie er ikke godt, og hvis en trykledning brister, er den hurtigt tom. Gad vide, hvorfor den gik ud
Hvis den har sat sig, burde den have alarmeret for olietryk lidt før.
\Alex
Hvis den har sat sig, burde den have alarmeret for olietryk lidt før.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Tabt al olie og motorstop
Også mit bud.... tror det er en beskyttelse. Gearkassen røg også i N, og omdrejninger i 0. Den slukkede ikke.
Da jeg fik den over i nødsporet var der fortsat masser af olie der løb ud
Da jeg fik den over i nødsporet var der fortsat masser af olie der løb ud
Re: Tabt al olie og motorstop
Kan det evt. være gearolie?
\Alex
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Tabt al olie og motorstop
Tjekkede motorolien efter et stykke tid...... helt tom
Autotransport var også sikker på motorolie
Autotransport var også sikker på motorolie
Re: Tabt al olie og motorstop
Puha. Ikke nogen god oplevelse . Jeg vil håbe du er heldig med at kunne få den tæt(lyder som en olietrykslange eller lign.) Fylde olie på , og så køre den igen.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Tabt al olie og motorstop
Æv, for en oplevelse.
Antager, du var på juletur og kom frem uden "knaster"!
Motor var formodentlig på drifttemperatur og blev motor "presset", da det skete?
Hvor mange km har den kørt?
Service overholdt, hvis ja - måske noget kulance?
Hvilket værksted skal evt. reparere?
Pøj pøj.
Antager, du var på juletur og kom frem uden "knaster"!
Motor var formodentlig på drifttemperatur og blev motor "presset", da det skete?
Hvor mange km har den kørt?
Service overholdt, hvis ja - måske noget kulance?
Hvilket værksted skal evt. reparere?
Pøj pøj.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Re: Tabt al olie og motorstop
Håber det bedste......
Bilen er en Audi a6 4f C6, 2.7 TDI quattro.
Km. 300.000
Alle service overholdt, men tror ikke der er noget at hente på kulance.
Var igang med en overhaling da det skete, men lagde godt fra, da jeg var ved at blive klemt inde.
Motor var driftsvarm.... kørt 100 km vil jeg tro.
Var på vej hjem fra jul i Jylland, med fuld last
Bilen er en Audi a6 4f C6, 2.7 TDI quattro.
Km. 300.000
Alle service overholdt, men tror ikke der er noget at hente på kulance.
Var igang med en overhaling da det skete, men lagde godt fra, da jeg var ved at blive klemt inde.
Motor var driftsvarm.... kørt 100 km vil jeg tro.
Var på vej hjem fra jul i Jylland, med fuld last
Re: Tabt al olie og motorstop
Det var så en flækket motorblok
Re: Tabt al olie og motorstop
Se sådan på: Når du gør noget - så gør du det ordentligt!Hanse306 skrev:Det var så en flækket motorblok
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Re: Tabt al olie og motorstop
Uha.. Det var ikke godt. Ny/anden motor eller hvad?
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Tabt al olie og motorstop
Ja det ser desværre ud til, at jeg skal have en ny motor. Dette har jeg godt nok aldrig prøvet, med nogle af mine tidligere biler. Jeg prøver nu, at se hvor jeg kan finde en ny maskine til den..... det bliver vist en bekostelig affære
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Tabt al olie og motorstop
Hanse306 skrev:Det var så en flækket motorblok
Har du set flængen eller stoler du bare blindt på værkstedet?
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Tabt al olie og motorstop
SorenR skrev:Hanse306 skrev:Det var så en flækket motorblok
Har du set flængen eller stoler du bare blindt på værkstedet?
Jeg stoler på værkstedet, idet det er en af mine venner der har det
Men jeg skal ud og se den alligevel.....
Var også en af mine bekymringer selv, at blokken var flækket.....
Re: Tabt al olie og motorstop
Motorblok - diffust for mig. Er det topstykket, cylinder eller hvor?
Er der gjort "ændringer" på motorstyring?
Er der gjort "ændringer" på motorstyring?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Tabt al olie og motorstop
Ivan skrev:Motorblok - diffust for mig. Er det topstykket, cylinder eller hvor?
Er der gjort "ændringer" på motorstyring?
Sådan en motorblok er meget lidt diffus. Det er den største enkeltkomponent i motoren...
Typisk flækker en motorblok hvis man har voldtunet den og der ryger en plejlstang ud gennem siden...
Nogen gange flækker de bare helt af sig selv.
Min svoger havde en Golf G60 (PG motor med G-lader) som ikke kunne køre i bjerge. Over en vis højde så pissede vandet ud af blokken. Den havde ikke noget problem med at cruise med 200 km/t til og fra bjerget i Italien.
Senest rettet af SorenR 8/01/2019 12:19, rettet i alt 1 gang.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Tabt al olie og motorstop
https://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A6-C6-2006-2008-2-7TDI-V6-BARE-ENGINE-BLOCK-BPP-/202403755256
Nu ved jeg selvf. ikke om motorkoden er den samme... £180 plus fragt... Og 2 dage med at flytte resten over fra den gamle motor
Så kan jo samtidig lægge nye hovedlejer i ... og stempelringe
Øhm... Forskellen på en 2.7 TDI og en 3.0 TDI er slaglængden ...
Nu ved jeg selvf. ikke om motorkoden er den samme... £180 plus fragt... Og 2 dage med at flytte resten over fra den gamle motor
Så kan jo samtidig lægge nye hovedlejer i ... og stempelringe
Øhm... Forskellen på en 2.7 TDI og en 3.0 TDI er slaglængden ...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Tabt al olie og motorstop
Hej igen,
Jeg prøver lige at samle svar her
Er ved at være lidt for gammel til at voldtune noget
Det ser ud til at højre del af blokken er flækket helt, og det er noget indefra.... vi har mistanke til at kæden måske er hoppet/knækket.... noget, idet det ser noget voldsomt ud..... i alle tilfælde er det en ny maskine der skal til.
Jeg har overvejet 3.0 motoren, da den er lidt mere tilgængelig, men Audispecialist siger, at jeg kan risikere lidt underligt gearskifte, da moment er lidt anderledes.....
Har fundet et par huggerbiler i DE og et par motorer i Sverige
Jeg prøver lige at samle svar her
Er ved at være lidt for gammel til at voldtune noget
Det ser ud til at højre del af blokken er flækket helt, og det er noget indefra.... vi har mistanke til at kæden måske er hoppet/knækket.... noget, idet det ser noget voldsomt ud..... i alle tilfælde er det en ny maskine der skal til.
Jeg har overvejet 3.0 motoren, da den er lidt mere tilgængelig, men Audispecialist siger, at jeg kan risikere lidt underligt gearskifte, da moment er lidt anderledes.....
Har fundet et par huggerbiler i DE og et par motorer i Sverige