Så stod benzinpumpen helt af... og det var ikke så tosset!

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Så stod benzinpumpen helt af... og det var ikke så tosset!

Indlæg af MOW »

Hej 0000 venner

Da jeg for 9 år siden, måtte begrave min kære A 100 r5 2.2 og skiftede til den nu lidt mere moderne A6 fra 95 med en V6 2.6, blev jeg faktisk lidt skuffet med hensyn til performance. Den gamle 100 føltes kvikkere og var det måske også idet vægten var lavere (1200 kg - 1440 kg) ...tænkte jeg. MEN... selv om A6eren (det er jo egentlig bare en A100 med nyt navneskilt) havde flere kilo at slæbe på, så var det jo altså en større maskine med større trækkraft og nogle ekstra heste.
Men kvik det var den sgu ikke især op til 3.000 omdrejninger kneb det med at få flyttet sig. Og det syntes jeg altid var mærkelig for kurven skulle tilsige en jævn stejlhed.
I de sidste par år begyndte den enkelte gange også at hakke lidt når den fik gas og enkelte gange gik den i stå i tomgang. For 2 dage siden ringede min kone og fortalte at den var gået i stå for hende på vej hjem fra job.
Så fejeblad og ind på værksted, som efter diagnose, meddelte at det nok var benzinpumpen... Den blev skiftet og min kone rapporterede i går at bilen for første gang så længe hun havde kørt den, kørte med en helt anden speeder-respons. Jeg fik travlt og testede... og ja den kører helt anderledes. Den har aldrig i min ejertid kørt så godt - som den har fået en helt ny, effektiv motor! (y) :/[] :P

Vel, hvad kan vi lære af dette... jeg har i allefald lært at hvis motoren ikke trækker som den skal, så kan det være benzinpumpen som ikke er helt effektiv. Bilen var 15 år da jeg købte den, men motoren/bilen var kun kørt 43.000 km (hvem skulle troet at benzinpumpen havde et problem allerede ved så få km) - nu 9 år senere - i alt 235.000 km og med ny benzinpumpe :lol:
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Så stod benzinpumpen helt af... og det var ikke så tosse

Indlæg af jorlund »

Lækkert at du er godt kørende igen. Ved ikke om der måske kunne sidde et benzinfilter der har været stoppet af at have lavet for lidt?
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: Så stod benzinpumpen helt af... og det var ikke så tosse

Indlæg af MOW »

jorlund skrev:Lækkert at du er godt kørende igen. Ved ikke om der måske kunne sidde et benzinfilter der har været stoppet af at have lavet for lidt?


tja det tyder ikke på det for regningen indeholdt kun en benzinpumpe og tændrør. Tændrørene var måske medvirkende til dårlig tænding, men jeg gætter mest på at pumpen ikke har været helt stabil i meget lang tid (faktisk fra jeg fik bilen) så måske er der en svaghed med de standardpumper som man skal være obs på??? (det var derfor jeg skrev om dette her) :-
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"