Ventiler tikker ved start

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
pach
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11/05/2012 23:12
Geografisk sted: Jylland

Ventiler tikker ved start

Indlæg af pach »

Jeg har en god kolega, der har købt en længe ønsket audi a6 4g 3,0 TDI fra 2013 204 hk.

Desværre larmer/klævre ventiler periodevis ved start. Motorens temperatur kold/varm har ingen inflydelse på dette.

Sælger siger den gerne må larme nogle sekunder, efter start, med den påstand at der skal opbygges olietryk..

Er der nogen i audi klubben der ved om det er et almindeligt fænomen ved den 204 hk Diesel? eller om der er et problem.

Min kolega er så ærgelig over dette at han faktisk overvejer at sælge og vende tilbage til hans tidligere bilmærke, hvilket jeg synes vil være ærgeligt.

Bilen har pt. kørt 125000 km.
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Ventiler tikker ved start

Indlæg af Høy »

Kan det være noget andet, f.eks. vakuumspjæld eller taktkæde? Ventilløftere er ikke så sandsynlige med det kilometertal.

Kæden/kæderne er ganske katastrofale at skifte, men det er ikke umuligt, at de er blevet for lange, og/eller at et af kædestyrene er dårligt, så kæden slasker rundt og på et tidspunkt springer over.

Spjældet er ganske vist dyrt, men ikke så bøvlet at skifte.

Der er mange ting, som kan klapre og rasle. Kan du optage lyden med din telefon?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
pach
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11/05/2012 23:12
Geografisk sted: Jylland

Re: Ventiler tikker ved start

Indlæg af pach »

Så blev problemet løst.
Det var kædestrammerne der var skyld i støjen.
Så der er blevet skiftet strammer og kæder mm. Så nu spinder den som den skal, uden mislyde :mrgreen:
Det kan åbenbart være et problem på de første årgange, desværre.
Er der andre der har oplevet dette?
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"