En opfølgning på mit forløb med udsættere og dyre reparationer, som heldigvis ser ud til at være slut. Skriver mest fordi, der ikke er meget info at finde på disse V10'er.
Glæden var kort, efter jeg selv skiftede 2 indsprøjtningsdyser på de cylindre der meldte fejltæning. Denne gang ser alt dog ud til at være løst, efter jeg besluttede at skifte resten af dyserne.
Alt startede sidste år med 1 cylinder der under belastning fejltændte, som tydeligt kunne mærkes ved at bilen lavede en rykkende bevægelse under acceleration.
Ned til mekaniker, som hurtigt konstaterede det skyldes en defekt indsprøjtningsdyse, som bleve skiftet. Kedeligt de lige fik smadret motoren samtidig, men skiftede den ud med en fuldt renoveret udgave. Glad for en ærlig mekaniker, der ikke prøvede at forklare sig ud af problemet
Bilen kørte fint vinteren over, men fik lign.symptomer da det begyndte at blive varmt igen. Denne gang var de dog ikke konstante. 2 cylindre havde af og til fejltændinger. Skiftede indsprøjtningsdyser på de 2 cylindre. Dette kørte fantastisk en uges tid, hvorefter det hele startede igen.
Denne gang fik jeg dog et par nye fejl, med "For lavt benzintryk på rail 2" og "For mager benzin bank 2"
Her besluttede jeg at skifte resten af dyserne.
Dette har så kørt den sidste uges tid (ca.2000KM) uden det mindste problem med fuld oppakning på ferie
Af dyser valgte jeg Hitachi's, som også er dem Audi sælger som org.
Audis org.koster ca.1000kr.stk.
Hitachis koster ca.635kr.stk.
Bliver alligevel til noget, når det er x10.
Til operationen måtte jeg ofre en ringgaffelnøgle størrelse 17, som bruges ved højtryks benzinrørene.
Tog ca.12 timer første gang, og 6-7 timer i anden omgang.
Den dyre del af reparationer blev til en ny servopumpe, klimapumpe, vandpumpe/termostathus og kondensor. Om dette er noget som blev fremskyndet af motorskiftet, vil jeg undlade af gætte på. Disse ting er dog noget som på en V10 koster i omegnen af 40.000kr.at skifte pga.alt det, der skal afmonteres.