Periodisk manglende trækkraft

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Periodisk manglende trækkraft

Indlæg af JensNo »

Hejsa

Jeg har fået denne kedelige fejl periodisk og der går bilen i "limpmode", jeg kan så holde ind til siden, stoppe og starte bilen og køre videre igen som om intet var hændt. Pt. har den gjort det en tre gange inden for den sidste måned.

Billede

Der er ingen alarmer i instrumentbordet og bilen er OBD optimeret til ca. 180hk dvs. at EGRventilen også software mæssigt er blændet af og kører fremdeles godt, bare ikke lige når dette sker :-(

Siden jeg købte bilen i 2016 har jeg kørt med additiv tilsætning i dieselen.

Er der nogen der kan hjælpe mig med og definere hvad der egentlig sker og hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet, diesel motorens virke er ikke min stærkeste side.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Periodisk manglende trækkraft

Indlæg af Poe »

Mon ikke den har VTG som er sodet til.
https://www.youtube.com/watch?v=RwzFhBT8mzs
Min Transporter fik i anden anledning 500 ml Bell Add System Cleaner One Shot Koncentrereret dyse rens til dieselmotorer. som sidegevinst kurerende det også hængende VTG (y) .
Min lavede oftest det nummer ved første acceleration lige efter 15 – 20 min parkering med fuld drift varm motor.
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Periodisk manglende trækkraft

Indlæg af JensNo »

Poe skrev:Mon ikke den har VTG som er sodet til.
https://www.youtube.com/watch?v=RwzFhBT8mzs
Min Transporter fik i anden anledning 500 ml Bell Add System Cleaner One Shot Koncentrereret dyse rens til dieselmotorer. som sidegevinst kurerende det også hængende VTG (y) .
Min lavede oftest det nummer ved første acceleration lige efter 15 – 20 min parkering med fuld drift varm motor.


Nu fik jeg nærlæst fejlen P0234 på Ross-Tech og den nævner bl.a "Boost Pressure Control Valve (N75), faulty" er det den VTG du mener det kan være?

De tre gange den har gjort det har det også været med fuld drift varm motor, første og anden gang også under en acceleration, den sidste var bare ud af lige vej.

Kom til og tænke på at jeg i forbindelse med forlygte pære skift et par dage forinden havde luftfilterkassen afmonteret og havde derved også afmonteret det stik til en flow-måler (den har sikkert et navn) som sidder lige før turboen, jeg ved ikke om det kan have en sammenhæng, men jeg efterkontrollerede ihvertfald stikforbindelsen i går og den var ok, men kan den flow-måler også have noget med sagen og gøre evt.?
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Periodisk manglende trækkraft

Indlæg af Ivan »

Min gjorde noget lignende og det var en utæt ladeluftslange, efter rigtig mange gætterier fra værksteder. En del værksteder mente, det havde med turboen at gøre, et værksted mente endda, det var kombiinstrumentet. :roll: Var blevet henvist til dette værksted, fordi de kunne "trylle" TDI-problemer væk... :x

Endelig var der en kompetent mekaniker, der bemærkede at han syntes motoren hvæsede lidt. Og ganske rigtigt - ny slange og motoren trak bedre end den havde gjort i min ejertid.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"