Dato og tid er 16/07/2019 16:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Periodisk manglende trækkraft
Indlæg: 21/04/2018 15:39 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Indlæg: 110
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Audi club Danmark
medlem siden
10. maj 2016

Offline
Hejsa

Jeg har fået denne kedelige fejl periodisk og der går bilen i "limpmode", jeg kan så holde ind til siden, stoppe og starte bilen og køre videre igen som om intet var hændt. Pt. har den gjort det en tre gange inden for den sidste måned.

Billede

Der er ingen alarmer i instrumentbordet og bilen er OBD optimeret til ca. 180hk dvs. at EGRventilen også software mæssigt er blændet af og kører fremdeles godt, bare ikke lige når dette sker :-(

Siden jeg købte bilen i 2016 har jeg kørt med additiv tilsætning i dieselen.

Er der nogen der kan hjælpe mig med og definere hvad der egentlig sker og hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet, diesel motorens virke er ikke min stærkeste side.

_________________
2005 Audi A6 2.0 TDI 103/135kw 272.000km.
WAUZZZ4F46N049758
VCDS og Lexia. Diagbox V5.29


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Periodisk manglende trækkraft
Indlæg: 21/04/2018 22:35 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Indlæg: 704
Geografisk sted: Middelfart

Audi club Danmark
medlem siden
26. jul 2009

Offline
Mon ikke den har VTG som er sodet til.
https://www.youtube.com/watch?v=RwzFhBT8mzs
Min Transporter fik i anden anledning 500 ml Bell Add System Cleaner One Shot Koncentrereret dyse rens til dieselmotorer. som sidegevinst kurerende det også hængende VTG (y) .
Min lavede oftest det nummer ved første acceleration lige efter 15 – 20 min parkering med fuld drift varm motor.

_________________
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Peugeot 107 1,0 Cool 2011. Nu med egen VAG Fejlkodelæser / slette.
Arbejde: VW Transporter T5 Kombi Tiptronic 2,5 R5 TDI 2004. MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1223, 2015. Mercedes-Benz Antos 1840, 2018.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Periodisk manglende trækkraft
Indlæg: 22/04/2018 08:32 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Indlæg: 110
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Audi club Danmark
medlem siden
10. maj 2016

Offline
Poe skrev:
Mon ikke den har VTG som er sodet til.
https://www.youtube.com/watch?v=RwzFhBT8mzs
Min Transporter fik i anden anledning 500 ml Bell Add System Cleaner One Shot Koncentrereret dyse rens til dieselmotorer. som sidegevinst kurerende det også hængende VTG (y) .
Min lavede oftest det nummer ved første acceleration lige efter 15 – 20 min parkering med fuld drift varm motor.


Nu fik jeg nærlæst fejlen P0234 på Ross-Tech og den nævner bl.a "Boost Pressure Control Valve (N75), faulty" er det den VTG du mener det kan være?

De tre gange den har gjort det har det også været med fuld drift varm motor, første og anden gang også under en acceleration, den sidste var bare ud af lige vej.

Kom til og tænke på at jeg i forbindelse med forlygte pære skift et par dage forinden havde luftfilterkassen afmonteret og havde derved også afmonteret det stik til en flow-måler (den har sikkert et navn) som sidder lige før turboen, jeg ved ikke om det kan have en sammenhæng, men jeg efterkontrollerede ihvertfald stikforbindelsen i går og den var ok, men kan den flow-måler også have noget med sagen og gøre evt.?

_________________
2005 Audi A6 2.0 TDI 103/135kw 272.000km.
WAUZZZ4F46N049758
VCDS og Lexia. Diagbox V5.29


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Periodisk manglende trækkraft
Indlæg: 22/04/2018 09:37 
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Tilmeldt: 2/11/2008 11:58
Indlæg: 1544
Geografisk sted: Fyn

Offline
Min gjorde noget lignende og det var en utæt ladeluftslange, efter rigtig mange gætterier fra værksteder. En del værksteder mente, det havde med turboen at gøre, et værksted mente endda, det var kombiinstrumentet. :roll: Var blevet henvist til dette værksted, fordi de kunne "trylle" TDI-problemer væk... :x

Endelig var der en kompetent mekaniker, der bemærkede at han syntes motoren hvæsede lidt. Og ganske rigtigt - ny slange og motoren trak bedre end den havde gjort i min ejertid.

_________________
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til: