A6 2014 2.0 177 HK Multitronic - Lyd ved højere hastigheder

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
JacobP
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15/01/2018 15:52

A6 2014 2.0 177 HK Multitronic - Lyd ved højere hastigheder

Indlæg af JacobP »

Kære eksperter og Audi-elskere,

Jeg købte for nyligt min 3. Audi, denne gang en A6 4G 2014 2.0 177 HK Multitronic Avant med 76.000 km på bagen.
Den havde dog en defekt i gearkassen, som blev udskiftet på garantien med en nyrenoveret, som havde gået lige omkring de 60.000 km.
Jeg er dog ikke sikker på, at den blev skiftet ved Audi, da den er lavet på forhandlerens garanti.

Efter at gearkassen er blevet skiftet, oplever jeg at ved moderat acceleration fra omkring 110 km/t og opefter, en mekanisk hylelyd, som kommer ved siden af den brummende motorlyd.
Jeg kan fremprovokere den ved at holde speederen og trykke en smule på den, slippe speeder osv. hvor lyden kommer frem.
Mest udslagsgivende er lyden ved omkring de 120 km/t.
Gearkassen går helt fantastisk generelt i gearskiftet, og det er kun denne mislyd der generer mig.

Jeg kører omkring 50.000 km årligt, så jeg tester kun bilen, når den er varm, og der er lyden stadig.

Audi i Næstved har haft lytteudstyr på bilen, og fandt kun et defekt hjulleje, som er blevet skiftet. Lyden er der stadig ved de nævnte hastigheder.
Disse hjullejer er blevet skiftet 3. gange på 4 måneder, da de åbenbart har mistro til dem. Men det afhjælper ikke problemet.
Det 3. afhjælpningsforsøg uden at finde fejlen berettiger mig vel egentlig til en tilbagelevering af bilen, eller hvordan?

Kan i hjælpe mig?
Jeg er fortvivlet efter, at dette dukkede op. Den sagde ikke sådan med den oprindelige gearkasse. Og med alle de timer i bilen betyder det meget at den kører, som en A6'er skal :)

Mvh
Jacob
JacobP
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15/01/2018 15:52

Re: A6 2014 2.0 177 HK Multitronic - Lyd ved højere hastighe

Indlæg af JacobP »

Det skal siges, at den ikke siger lyden, når jeg sætter gearet i Neutral, ej heller hvis jeg trykker på speederen i Neutral.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"