Rensning af krumtap udluftningsfilter/-slanger

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Rensning af krumtap udluftningsfilter/-slanger

Indlæg af kimenemark »

Jeg har observeret en lille stigning i olieforbruget på min 2.4... ca. 1l pr. 2000km
Det er stadig fint indenfor Audi's specs mht. olieforbrug, men det skulle jo helst ikke blive værre og kan også læse mellem linjerne at det kan give problemer andre steder hvis man ignorerer det? ;|

Har som sagt søgt en del både her og i andre fora og fået indtryk af at filter og slanger (PCV) kan blive snasket til i "mayo" ;)
Har også fået indtryk af at slangerne kan blive ret skrøbelige med tiden og da min er en af de første 4F'er samt har rullet over 430K har jeg en klar fornemmelse af at det er bedre at være forberedt på ballade hvis man vil rense.

Originalt koster det 280€ for filter/slange (incl. 25% rabat)... :-k ... måske lige i overkanten for at være på den sikre side ;)

1) Kan mit forhøjede olieforbrug hænge sammen med stoppet PCV filter/slanger?
2) Er uoriginale PCV slanger/filtre et ok alternativ?

Har fundet disse:

http://www.ebay.de/itm/VENTIL-KURBELGEHAUSEENTLUFTUNG-KURBELGEHAUSE-2385008-METZGER-/222260199964?fits=Year%3A2004%7CMake%3AAudi%7CModel%3AA6%7CPlatform%3A4F2%2C+C6%7CType%3A2.4&hash=item33bfbd821c:g:y3sAAOSwmLlX5oxg

http://www.ebay.de/itm/SCHLAUCH-KURBELGEHAUSEENTLUFTUNG-KURBELGEHAUSE-2380027-METZGER-/222260201456?fits=Year%3A2004%7CMake%3AAudi%7CModel%3AA6%7CPlatform%3A4F2%2C+C6%7CType%3A2.4&hash=item33bfbd87f0:g:wu0AAOSwmfhX5ozh

Kan lige nævne at hvis jeg åbner oliepåfyldningslåget er der sug (dog ikke voldsomt meget) og det har ikke den store indvirkning på tomgang før jeg monterer låget igen, hvor motoren lige skal bruge nogle sekunder på at stabilisere tomgang igen... står ellers klokkeren i tomgang.

Kan også nævne at den ikke spilder olie og hverken ryger eller lugter!
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"