Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Skiftede du begge de forreste og har du fået bedre km/L ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Jeg skiftede dem begge nu jeg var i gang... gav ikke mening kun at skifte den formodede defekte (440.000km) og ja... ved normal kørsel ligger den fast på 9L/100km eller lige under
Og tro mig... man skulle IKKE tro den havde over 440K på tælleren
Det er jo som at få en ny bil
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Og tro mig... man skulle IKKE tro den havde over 440K på tælleren
Det er jo som at få en ny bil
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Vil da lige tilføje at min tilbageholdenhed for at skifte pga. pladsmangel og evt. "fastgroet" Lambda blev gjort slemt til skamme... man får lidt skrammer og fingerspitzengefühl er ikke af vejen, men de kom nemt af og forholdsvis nemt på. Var faktisk overrasket over hvor nemt de kom af
Fjernede luftfilterkassen med slanger samt vippede kølevæskebeholderen til siden og afmonterede stikket i bunden til den, så der var ok fint med adgang.
Kunne dog ikke anvende den lange top, men måtte bruge den åbne hvor forlængeren monteres på siden... LAAAAANG forlænger tapet sammen var en rigtig god ide (fra din video)
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Fjernede luftfilterkassen med slanger samt vippede kølevæskebeholderen til siden og afmonterede stikket i bunden til den, så der var ok fint med adgang.
Kunne dog ikke anvende den lange top, men måtte bruge den åbne hvor forlængeren monteres på siden... LAAAAANG forlænger tapet sammen var en rigtig god ide (fra din video)
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Nice. Lyder som om du er klar til foråret.
Godt arbejde
Sent from my iPhone using Tapatalk
Godt arbejde
Sent from my iPhone using Tapatalk
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Yep... har lige skiftet bremsekalibre foran og skifter skiver og klodser i bag, og så er jeg klar... mangler dog endnu at finde mit strømproblem... elbagrude virker stadig ikke
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Vil gerne skifte de bageste Lambdaer også, men er i tvivl om jeg kigger efter de rigtige?
På realoem.me (som plejer at være ok) finder jeg 2 reservedelsnumre (venstre=078906265T højre=078906265AA) men når jeg checker på ebay får jeg at vide de ikke passer på min model... lettere forvirret... nogen der kan be-/afkræfte rigtigheden af numrene?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
På realoem.me (som plejer at være ok) finder jeg 2 reservedelsnumre (venstre=078906265T højre=078906265AA) men når jeg checker på ebay får jeg at vide de ikke passer på min model... lettere forvirret... nogen der kan be-/afkræfte rigtigheden af numrene?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Ingen der kan hjælpe med de korrekte reservedelsnumre på de 2 bagerste Lambdaer?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Iflg det officielle katalog fra Bosch er det
0 258 986 507
LS07
http://www.bosch-lambdasonde.de/en/down ... 4_2015.pdf
0 258 986 507
LS07
http://www.bosch-lambdasonde.de/en/down ... 4_2015.pdf
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
kimenemark skrev:Ingen der kan hjælpe med de korrekte reservedelsnumre på de 2 bagerste Lambdaer?
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Problemet er at dit varenummer passer på en BDV og din motorkode er BDW - Jo, de eksisterer begge på din årgang iflg. ETKA og jeg er ikke i nærheden at den PC med ETKA på, lige nu.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Er det ikke sådan, at en BDV (170 hk) er en C5, mens en BDW (177 hk) er en C6?
Hvis man søger efter sonden (Nachkatsonde BDW Audi), får man eksempelvis denne artikel frem:
http://www.ebay.de/itm/Lambdasonde-mit-Stecker-AUDI-A6-C6-2-4-2-4-quatro-2-8-FSI-2-8-FSI-quatro-3-2-FSI/272705995129?_trksid=p2047675.c100623.m-1&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D44763%26meid%3Dab3b5767aa4f43c195fa71803b73e317%26pid%3D100623%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D152521456861
De angiver 2 OEM-numre...
06E906265E, 06E906265P
Muligvis et af dem for den ene side?
Den anden hedder så formodentlig...266
\Alex
Hvis man søger efter sonden (Nachkatsonde BDW Audi), får man eksempelvis denne artikel frem:
http://www.ebay.de/itm/Lambdasonde-mit-Stecker-AUDI-A6-C6-2-4-2-4-quatro-2-8-FSI-2-8-FSI-quatro-3-2-FSI/272705995129?_trksid=p2047675.c100623.m-1&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D44763%26meid%3Dab3b5767aa4f43c195fa71803b73e317%26pid%3D100623%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D152521456861
De angiver 2 OEM-numre...
06E906265E, 06E906265P
Muligvis et af dem for den ene side?
Den anden hedder så formodentlig...266
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
thoj skrev:Iflg det officielle katalog fra Bosch er det
0 258 986 507
LS07
http://www.bosch-lambdasonde.de/en/down ... 4_2015.pdf
Jeg mener også som Alex skriver at de 2 bagerste ikke er ens på BDW...
Venter gerne på ETKA bekræftelse
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
1000 tak. Begge er bestilt [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
De kom jo ret hurtigt til landet og lå så ca. 1 måned i skuffen, da jeg ikke orkede at skifte dem... det så nemlig noget mere besværligt ud end med de forreste.
Problemet med urolig motorgang ved start var dog kommet tilbage, så jeg måtte i gang
Med bilen maksimalt hævet på bukke var der kun lige plads til at manøvrerer arme og fingre rundt deroppe. Jeg havde allerede prøvet oppefra, men det er umuligt på min... nada plads
Mit specialværktøj til at afmontere Lambdasonder med gav efter inden de løsnede sig, så jeg stoppede og gik i tænkeboks.
Det der sidder mest i vejen er ophæng til KAT og de kan ikke fjernes, men jeg opdagede at tværstiveren i forbroen kunne give lidt ekstra plads, så den blev afmonteret ved at fjerne 4 lange bolte (se billede)
I højre side kunne jeg lige præcis lirke en 22mm fastnøgle på plads og havde kun lige plads til at den med en kraftanstrengelse gav efter. Nu kunne specialværktøjet monteres med en skraldenøgle og med 1 klik af gangen langsomt drejes ud... tålmodighed er en dyd
Venstre side var værre, da fastnøglen ikke kunne være der og den sad mindst lige så godt fast som den højre.
En hurtig beslutnung blev truffet... klippede kablet oppe ved stikket (så det evt. kunne repareres igen). Førte ledningen igennem den lukkede ende af fastnøglen og fik derved plads til at den kunne lirkes på plads. Der var dog så lidt plads at der måtte et par slag med en lille hammer til før den gav sig.
Herefter kunne begge de nye Lambdaer monteres og spændes med specialværktøjet... igen "one-click-at-a-time"
HUSK at være forsigtig med de nye. Ikke tabe dem. Sikre at de skrues korrekt i gevindet inden der spændes og ikke mindst at sørge for de monteres i den korrekte side (på 4F C6 2.4 er de 2 bagerste forskellige).
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Problemet med urolig motorgang ved start var dog kommet tilbage, så jeg måtte i gang
Med bilen maksimalt hævet på bukke var der kun lige plads til at manøvrerer arme og fingre rundt deroppe. Jeg havde allerede prøvet oppefra, men det er umuligt på min... nada plads
Mit specialværktøj til at afmontere Lambdasonder med gav efter inden de løsnede sig, så jeg stoppede og gik i tænkeboks.
Det der sidder mest i vejen er ophæng til KAT og de kan ikke fjernes, men jeg opdagede at tværstiveren i forbroen kunne give lidt ekstra plads, så den blev afmonteret ved at fjerne 4 lange bolte (se billede)
I højre side kunne jeg lige præcis lirke en 22mm fastnøgle på plads og havde kun lige plads til at den med en kraftanstrengelse gav efter. Nu kunne specialværktøjet monteres med en skraldenøgle og med 1 klik af gangen langsomt drejes ud... tålmodighed er en dyd
Venstre side var værre, da fastnøglen ikke kunne være der og den sad mindst lige så godt fast som den højre.
En hurtig beslutnung blev truffet... klippede kablet oppe ved stikket (så det evt. kunne repareres igen). Førte ledningen igennem den lukkede ende af fastnøglen og fik derved plads til at den kunne lirkes på plads. Der var dog så lidt plads at der måtte et par slag med en lille hammer til før den gav sig.
Herefter kunne begge de nye Lambdaer monteres og spændes med specialværktøjet... igen "one-click-at-a-time"
HUSK at være forsigtig med de nye. Ikke tabe dem. Sikre at de skrues korrekt i gevindet inden der spændes og ikke mindst at sørge for de monteres i den korrekte side (på 4F C6 2.4 er de 2 bagerste forskellige).
Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Aaaaarrrggghhhh... det hjalp i 2 dage og nu er der periodisk urolig motorgang ved start igen og ikke kun om morgenen
Benzinfilter er også skiftet (som forøvrigt har indbygget trykregulator på 2.4'eren), så nu vil jeg gerne skifte benzinpumpe, men har problemer med at få afmonteret den... se meget gerne her:
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=147&t=38041
Benzinfilter er også skiftet (som forøvrigt har indbygget trykregulator på 2.4'eren), så nu vil jeg gerne skifte benzinpumpe, men har problemer med at få afmonteret den... se meget gerne her:
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=147&t=38041
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Hej, har næsten læst hele tråden .. men er luftmassemåleren tjekket / renset ?? Der sidder nogle meget fine tråde i denne som ikke fungere korrekt hvis de er helt svinet til.. så kan motoren ikke finde ud af at give korrekt mængde benzin da den ikke kan beregne hvilken luft mængde der kommer ind. Ish .. kan sikkert forklares bedre. Jeg har lige renset min med spray til dette "Air flow sensor" cleaner. Købte dette hos viskerbladet.dk. Måske værd at prøve.
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
Hej Peter,
Tak for dit indspark, men havde du haft tid/tålmodighed til at læse min laaaange tråd der er "forældre" til denne ville du vide at min ikke har LMM... kan dog IKKE fortænke dig i ikke at læse den... er på 7 sider efterhånden (det problem eksistere også stadig )
Min har dog en kombineret tryk og temp. sensor, som desværre allerede er blevet skiftet
Tak for dit indspark, men havde du haft tid/tålmodighed til at læse min laaaange tråd der er "forældre" til denne ville du vide at min ikke har LMM... kan dog IKKE fortænke dig i ikke at læse den... er på 7 sider efterhånden (det problem eksistere også stadig )
Min har dog en kombineret tryk og temp. sensor, som desværre allerede er blevet skiftet
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Meget urolig motorgang fra kold motor om sommeren
My bad ... tjeeeeek ..
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..