Udstødningslugt i kabinen
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Udstødningslugt i kabinen
Hejsa
Audi A6 - 3,0 TDI quattro Tiptronic - 2008
Jeg har on/off lidt lugt af udstødning i kabinen, er der nogen der ved hvad det kan skyldes ?
Kan det evt. være slanger til differencetryk føler, og er der evt. nogen der har en tegning af dette ?
Audi A6 - 3,0 TDI quattro Tiptronic - 2008
Jeg har on/off lidt lugt af udstødning i kabinen, er der nogen der ved hvad det kan skyldes ?
Kan det evt. være slanger til differencetryk føler, og er der evt. nogen der har en tegning af dette ?
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Re: Udstødningslugt i kabinen
Du er sikker på den ikke er igang med regenerering af dit partikelfilter?
Hvis den ikke bliver færdig med programmet inden du stopper - lugter det "fælt". Det er vist noget med mindst 10 min med over 80 km i timen, før programmet er færdigt.
Hvis den ikke bliver færdig med programmet inden du stopper - lugter det "fælt". Det er vist noget med mindst 10 min med over 80 km i timen, før programmet er færdigt.
Mvh - Lars Rosager
2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Udstødningslugt i kabinen
Rosager skrev:Du er sikker på den ikke er igang med regenerering af dit partikelfilter?
Hvis den ikke bliver færdig med programmet inden du stopper - lugter det "fælt". Det er vist noget med mindst 10 min med over 80 km i timen, før programmet er færdigt.
Det er da muligt, men hvor ofte vil den fortsøge at regenerere, for jeg synes at det sker lidt ofte ?
Re: Udstødningslugt i kabinen
Uden at have foretaget statistiske målinger , tipper jeg for hver 5.000 km. Udover lugten, kan jeg se jeg "aflevere" en flot røgsky, som en Seat Leon på steroider (sorry Seat ).
Mvh - Lars Rosager
2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
2014 Audi A6, 3,0 TDI
Fiat 500
Solgt: 2008 Audi A6, 2,7 TDI quattro s-line - +300.000 km and still going strong
Re: Udstødningslugt i kabinen
kan være dit kabinefilter er ved at være træt, mener der er aktivt kul i dem nu til dags.
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Udstødningslugt i kabinen
MortenAa skrev:kan være dit kabinefilter er ved at være træt, mener der er aktivt kul i dem nu til dags.
Kunne være det - nogen der ved hvor det sidder ?
Re: Udstødningslugt i kabinen
ved ikke om du har prøvet at google det, men der kunne være lidt info her:
https://www.youtube.com/watch?v=QM18XXWpZPI
https://www.youtube.com/watch?v=s1A57wHCoa0
/Thomas
https://www.youtube.com/watch?v=QM18XXWpZPI
https://www.youtube.com/watch?v=s1A57wHCoa0
/Thomas
Assumption is the MOTHER of all f..k ups
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
_____________________
Audi 4B C5 S6 2001, limo, SOLGT
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Udstødningslugt i kabinen
MortenAa skrev:kan være dit kabinefilter er ved at være træt, mener der er aktivt kul i dem nu til dags.
Hejsa havde lige fat i Audi, og kabinefilteret er ikke med aktivt kul, men kun et pollenfilter.
Regenerering sker kun ved driftvarm motor, så det kan heller ikke være det, da det oftest er på kold motor.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Udstødningslugt i kabinen
stigbindner skrev:MortenAa skrev:kan være dit kabinefilter er ved at være træt, mener der er aktivt kul i dem nu til dags.
Hejsa havde lige fat i Audi, og kabinefilteret er ikke med aktivt kul, men kun et pollenfilter.
Regenerering sker kun ved driftvarm motor, så det kan heller ikke være det, da det oftest er på kold motor.
Ingen der har en god ide ?
Re: Udstødningslugt i kabinen
Kan der være en utæthed ved ventildæksel eller andet ved enden af motoren der vender mod kabinen, der ind i mellem sender en dråbe olie eller 4 ned på udstødningsrørene
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc
2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Udstødningslugt i kabinen
Aboje skrev:Kan der være en utæthed ved ventildæksel eller andet ved enden af motoren der vender mod kabinen, der ind i mellem sender en dråbe olie eller 4 ned på udstødningsrørene
Tror jeg ikke, det er ikke en olie lugt, men ren udstødning.
Re: Udstødningslugt i kabinen
Måske en lille revne i udstødningsmanifold, havde det på min VW T5, den stank periodisk virkelig forfærdeligt af udstødningsgasser. Det var netop en revne i manifolden, ny på og har ikke lugtet siden. Ved ikke hvordan den sidder på din ift. Indtaget til kabineluften?
Venlig hilsen/Best regards/Mit freundlichen Grüßen
Jesper Larsen
Danmark/Denmark/Dänemark
Venlig hilsen/Best regards/Mit freundlichen Grüßen
Jesper Larsen
Danmark/Denmark/Dänemark
Venlig hilsen
Jesper Larsen
1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
Jesper Larsen
1995 - Audi RS2 (CRB) - (LZ5M) RS-Blau/Nogaroblau Perleffect
1995 - Audi Cabriolet 2,0E - (LY9B) Brilliantschwarz
1999 - Audi Cabriolet 2.8 V6 - (LZ9U) Vulkanschwarz Perleffect
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Udstødningslugt i kabinen
RS2Jesper skrev:Måske en lille revne i udstødningsmanifold, havde det på min VW T5, den stank periodisk virkelig forfærdeligt af udstødningsgasser. Det var netop en revne i manifolden, ny på og har ikke lugtet siden. Ved ikke hvordan den sidder på din ift. Indtaget til kabineluften?
Venlig hilsen/Best regards/Mit freundlichen Grüßen
Jesper Larsen
Danmark/Denmark/Dänemark
Det kunne det sagtens være, er der nogen der ved hvordan manifold sidder ift. indtag til kabineluften på en bil som min, ellers
skal jeg til at have den på værksted for at finde ud af det ?
-
- Forumbruger
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Udstødningslugt i kabinen
stigbindner skrev:RS2Jesper skrev:Måske en lille revne i udstødningsmanifold, havde det på min VW T5, den stank periodisk virkelig forfærdeligt af udstødningsgasser. Det var netop en revne i manifolden, ny på og har ikke lugtet siden. Ved ikke hvordan den sidder på din ift. Indtaget til kabineluften?
Venlig hilsen/Best regards/Mit freundlichen Grüßen
Jesper Larsen
Danmark/Denmark/Dänemark
Det kunne det sagtens være, er der nogen der ved hvordan manifold sidder ift. indtag til kabineluften på en bil som min, ellers
skal jeg til at have den på værksted for at finde ud af det ?
Nogen der har yderligere forslag ?
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 26/12/2016 19:20
Re: Udstødningslugt i kabinen
Jeg har faktisk prøvet det samme med min Q7 der lugtede lidt af udstødning en gang imellem. Den begyndte at tikke fra den ene cylinder og jeg fik skiftet flammeskiver og o-ringe på alle 6 cylinder. Efter jeg har fået skiftet dette er lugten der aldrig mere. Jeg fandt ud at dyser er i oliebad og evt sod fra forbrænding komme op gennem olien og ved ventildækslet. Du skulle evt prøve at tjekke og der er lidt sod mellem ventildæksel og topstykke. det kan nemt sidde lidt omkring topstykket på de dele der sidder tæt på.