Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
CLRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9/01/2007 19:46
Geografisk sted: Østjylland

Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

Indlæg af CLRI »

Får denne fejl :17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded
P1555 - 35-10 - - - Intermittent

Audi 2.7 t fra 1999. Har lige haft motoren ude og skifte turbo'er, med et sæt nye fra tyskland. Har tjekket alt og trykprøvet indsugning, slanger til/fra N75 ventilen, til wastegaterne, de åbner fint, og holder tryk under trykprøvning. Prøvede med en anden ventil ( N75 ) fra en 1.8t . Det var samme problem. Jeg har vedhæftet et billede fra Vag scope hvor den røde er motor omdr. den gule er N75 og den blå er turbo boost. Man kan se at ved fuld gas i 5 fra laveomdrejninger går det fint med trykket, men så ved kick down og pludselig høje omdr, stikker trykket af og den smider trykket og fejlkoden. Det er ligesom om wastegaterne ikke når at åbne..? Men kan ikke finde nogle fejl. Er der nogle der kan hjælpe ?
Vedhæftede filer
Test4.gif
Test4.gif (43.07 KiB) Vist 5889 gange
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

Indlæg af Høy »

Har du vendt N75 rigtigt? Den lange studs er til luftfilterkassen/indsugningsrøret. Den korte til siden er til wastegatedåserne, og den korte over for spolen kommer fra kompressorhusene.

Der er meget store forskelle på boringen i de forskellige varianter af N75, men systemet er konstrueret sådan, at trykket ikke kan stige i tilfælde af problemer, så jeg kan forestille mig, at dåserne sidder på studsen til luftfilterkassen og omvendt :-k

Nogle ventiler har stikket på den anden side, så man uden at tænke over det kommer til at montere dem "forkert".

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
CLRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9/01/2007 19:46
Geografisk sted: Østjylland

Re: Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

Indlæg af CLRI »

Hej Alex.
Jeg har dobbelt tjekket at den vender rigtigt efter denne tegning (y) . Måske jeg skulle prøve at få fat i en ny magen til og prøve med...
Vedhæftede filer
N75.jpg
N75.jpg (61.66 KiB) Vist 5829 gange
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

Indlæg af Høy »

Ellers prøv at tage stikket af N75. Sæt en anden N75 på stikket i stedet (du har jo flere) og bind den fast ved den anden med en kabelbinder. På den måde går motoren ikke i nødprogram med det samme... der sker dog muligvis ting og sager, fordi den ikke når det ventede tryk :-k . Nu er der i hvert fald elektrisk gennemgang, men styringen har ikke mulighed for at påvirke trykket.

Det betyder, at luften strømmer uhindret til dåserne. Hvis trykket bliver ret meget mere end 0,4 bar (1,4 bar absolut) i den situation, kan problemet skyldes, at gevindstængerne på dåserne er manipuleret og dermed ikke passer til standardprogrammet.

Den ene mølle kan du se ret nemt. Prøv at tjekke, om stangen er markant længere end på den gamle.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
CLRI
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9/01/2007 19:46
Geografisk sted: Østjylland

Re: Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

Indlæg af CLRI »

Ok det prøver jeg lige. (y)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"